Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De Tesla is weer terug, ze hebben de motor vervangen i.v.m. 'de brom'. En inderdaad, de auto is nu heerlijk stil, geen verschil meer of je nu 115 of 125 rijdt en ook het extra geluid tussen 50 en 60 lijkt weg. Super, geweldige service. Wel zijn ze vergeten om er 5.9 op te zetten, dus daar moet ik nog even op wachten.

hetzelfde hier: na een aantal pogingen in het SC om dit te fixen, uiteindelijk gisteren de hele santeboetiek omgewisseld.
Met dank aan SC Zaventem voor de prima service.

sssssssssssssssssssst (het geluid van de wagen bij elke snelheid)
 
Ik heb inmiddels 52.000 km gereden en heb na al deze kilometers mijn Tesla eindelijk een onderhoudsbeurt laten geven. Naast de beurt heeft Tesla ook mijn motor vervangen (zat tussen de 0 en 20 km per uur een slepend geluid in), mijn 4 schijfremmen zijn vervangen, de kraak in mijn stuurhuis verholpen, een nieuw "gaasje" voor de luchtafvoer van mijn Pano dak, een nieuwe chargeport (laadkabel ging niet gemakkelijk los) en nog wat zaken. Totale kosten 750 euri ex BTW. Super service.

Kreeg trouwens op mijn eigen verzoek een P85+ mee. Ik merkte wel het verschil maar vond het toch weer niet zo groot dat ik er niet van baal dat ik in 2013 niet voor de P heb gekozen. Ben overigens in de loaner van achteren aangereden door een oud baasje in een Opel die van de rem was gegleden. Vond het wel sneu voor Tesla maar was stiekem wel blij dat het niet mijn eigen auto betrof. Schade wordt overigens wel verhaald dus Tesla lijdt ook geen schade.

- - - Updated - - -

Ben overigens woensdag in de P.C. Hooftstraat geweest om 2 pakken op te halen. Heb toen mijn auto geparkeerd voor de Tesla Store (aan de laadpaal). Groot was mijn verbazing toen ik terugkwam. Er was namelijk een filmploeg bezig welke de Teslastore en mijn auto aan het filmen waren. Ik ben vervolgens quasi nonchalant naar mijn auto gelopen en heb mijn pakken achterin gegooid. Vervolgens aan de praat geraakt met de filmploeg. Het bleken onze zuiderburen van het programma Terzake te zijn (soort Nieuwsuur wat wordt uitgezonden op de VRT). Zij waren een nieuwsitem aan het maken over het "waarom" de EV zo populair was in Nederland. Ik ben vervolgens door de mannen geïnterviewd en heb ze vervolgens uitgenodigd om in mijn auto mee te rijden. Wij hebben zo vervolgens een stuk door Amsterdam gereden en zij hebben nog wat gefilmd. Ben benieuwd wat uiteindelijk het item heeft gehaald. Achteraf gezien kunnen zij ook gedacht hebben dat het in scene zou kunnen zijn gezet door Tesla zelf want het leek wel 1 grote reclame voor Tesla zelf. Maarja, ere wie ere toekomt zeg ik maar. Zou aanstaande maandag in Belgie worden uitgezonden. In Nederland is de VRT overigens niet te zien.
 
Ben overigens woensdag in de P.C. Hooftstraat geweest om 2 pakken op te halen. Heb toen mijn auto geparkeerd voor de Tesla Store (aan de laadpaal). Groot was mijn verbazing toen ik terugkwam. Er was namelijk een filmploeg bezig welke de Teslastore en mijn auto aan het filmen waren. Ik ben vervolgens quasi nonchalant naar mijn auto gelopen en heb mijn pakken achterin gegooid. Vervolgens aan de praat geraakt met de filmploeg. Het bleken onze zuiderburen van het programma Terzake te zijn (soort Nieuwsuur wat wordt uitgezonden op de VRT). Zij waren een nieuwsitem aan het maken over het "waarom" de EV zo populair was in Nederland. Ik ben vervolgens door de mannen geïnterviewd en heb ze vervolgens uitgenodigd om in mijn auto mee te rijden. Wij hebben zo vervolgens een stuk door Amsterdam gereden en zij hebben nog wat gefilmd. Ben benieuwd wat uiteindelijk het item heeft gehaald. Achteraf gezien kunnen zij ook gedacht hebben dat het in scene zou kunnen zijn gezet door Tesla zelf want het leek wel 1 grote reclame voor Tesla zelf. Maarja, ere wie ere toekomt zeg ik maar. Zou aanstaande maandag in Belgie worden uitgezonden. In Nederland is de VRT overigens niet te zien.

Harald, je zal de uitzending hier kunnen bekijken: deredactie.be video: Terzake
Geef een seintje als het niet lukt vanuit Nederland en ik probeer je een opname te bezorgen.
 
Tja. Wordt toch steeds interessanter om een Gmbh in Duitsland te starten om daar de wagen op te registreren. Als flapdrol Wiebes de nieuwe regels erdoorheen krijgt, zie ik het somber in voor de fev in Nederland. Wie gaat er nog investeren in een fev als het verschil zo minimaal is.
Ik zeg niet dat Duitsland beter is op alle gebieden, maar op auto gebied is het behoorlijk aantrekkelijk
 
Q
Ik heb inmiddels 52.000 km gereden en heb na al deze kilometers mijn Tesla eindelijk een onderhoudsbeurt laten geven. Naast de beurt .............., mijn 4 schijfremmen zijn vervangen, ..........................

Weet je zeker dat het hier om 4 schijfremmen gaat, of bedoel je wellicht remblokken?

- - - Updated - - -

Tja. Wordt toch steeds interessanter om een Gmbh in Duitsland te starten om daar de wagen op te registreren. Als flapdrol Wiebes de nieuwe regels erdoorheen krijgt, zie ik het somber in voor de fev in Nederland. Wie gaat er nog investeren in een fev als het verschil zo minimaal is.
Ik zeg niet dat Duitsland beter is op alle gebieden, maar op auto gebied is het behoorlijk aantrekkelijk


Met het voorstel van Wiebes gaan niet alleen de FEV rijders maar ook alle ICE rijders en de PHEV rijders er op achteruit.
Het blijft dan nog steeds relatief aantrekkelijk om FEV te rijden.
In tegenstelling tot Nederland kent Duitsland voor zover ik weet vrijwel geen fiscale voordelen voor FEV.
Daarnaast is het zo dat in Duitsland de ICE auto's goedkoper zijn dan in Nederland, terwijl de FEV's er net zo duur zijn.
 
Q

Weet je zeker dat het hier om 4 schijfremmen gaat, of bedoel je wellicht remblokken?

- - - Updated - - -

Nope, vier nieuwe remschijven omdat mijn wagen niet soepel remde (ging een beetje schokkerig).

Ik neem aan dat Tesla die remschijven niet of deels niet in rekening bracht?
Gemiddeld doet Tesla dit heel netjes. Banden met hoogteslag, roadforce of cuppen tot aan 10.000 km worden zonder discussie kosteloos vervangen door nieuwe Michelin Pilots.
Mijn Audi dealer ging eerst twee keer banden schillen om te proberen het probleem goedkoop op te lossen.
 
Goed nieuws...sinds gisteren is het mogelijk om de Dual Motor te bestellen zonder de 21" en zelf zonder de air suspension...dit maakt het mogelijk om het budget een beetje meer onder controle te houden ;-)

- - - Updated - - -

Goed nieuws...sinds gisteren is het mogelijk om de Dual Motor te bestellen zonder de 21" en zelf zonder de air suspension...dit maakt het mogelijk om het budget een beetje meer onder controle te houden ;-)

en de zetels zijn ook beschikbaar in andere kleuren nu
 
Ik neem aan dat Tesla die remschijven niet of deels niet in rekening bracht?
Gemiddeld doet Tesla dit heel netjes. Banden met hoogteslag, roadforce of cuppen tot aan 10.000 km worden zonder discussie kosteloos vervangen door nieuwe Michelin Pilots.
Mijn Audi dealer ging eerst twee keer banden schillen om te proberen het probleem goedkoop op te lossen.

Was voor kosten van Tesla.
 
Ik neem aan dat Tesla die remschijven niet of deels niet in rekening bracht?
Gemiddeld doet Tesla dit heel netjes. Banden met hoogteslag, roadforce of cuppen tot aan 10.000 km worden zonder discussie kosteloos vervangen door nieuwe Michelin Pilots.
Mijn Audi dealer ging eerst twee keer banden schillen om te proberen het probleem goedkoop op te lossen.
Dan ben ik blijkbaar de uitzondering op de regel. Heb vanaf het begin last van vierkante banden. Nu inmiddels 20k mee gereden en zijn ze bijna op. Wel al een keer of 4 opnieuw gebalanceerd. Door Tesla en anderen. Vooral achter is het erg bij 130km/u. Daarom probeer ik daar 10-20km/u vandaan te blijven.