Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
En ik ben ervan overtuigd dat die grotere batterij er aan zit te komen.

Wat overtuigd jou daarvan? Voor een grotere batterij lijkt het me dat het onderstel zal moeten wijzigen en het lijkt me dat dat toch echt niet snel gaat gebeuren. En verder zal een grotere batterij ervoor zorgen dat er minder auto's verkocht kunnen worden met dezelfde hoeveelheid batterijen. Ik neem aan dat de focus ligt op de model x, de model 3, de gigafactory en de uitrol van 't supercharger network. Een grotere batterij lijkt me geen enkele prioriteit hebben.
 
Wat overtuigd jou daarvan? Voor een grotere batterij lijkt het me dat het onderstel zal moeten wijzigen en het lijkt me dat dat toch echt niet snel gaat gebeuren. En verder zal een grotere batterij ervoor zorgen dat er minder auto's verkocht kunnen worden met dezelfde hoeveelheid batterijen. Ik neem aan dat de focus ligt op de model x, de model 3, de gigafactory en de uitrol van 't supercharger network. Een grotere batterij lijkt me geen enkele prioriteit hebben.

Ik denk dat met een grotere batterij dezelfde vorm maar een grotere energiedensiteit wordt bedoeld. Dus hetzelfde aantal cellen.
 
Of, waar ze mee bezig zijn, vierkante in plaats van ronde zodat er meer in passen of inderdaad de densiteit per cel hoger. Ik bedoelde zeker geen grotere of zwaardere pakketten, wat dat betreft zitten we al aan de max.

Tesla is met vierkante cellen bezig? Ik had deze thread gelezen. http://www.teslamotorsclub.com/show...-the-Typ-18650?p=798012&viewfull=1#post798012 daar wordt gesproken over een nieuwe cell die ongeveer 10% groter is als het huidige cell type. Het lijkt me dat die nieuwe cellen voorlopig allemaal bedoeld zullen zijn voor het model 3 platform.
 
Dit is wel een leuk artikel. je kunt het zo uitleggen. Het continuvermogen van de motor in de Model S ligt op 80 kW. Daarmee kun je aardig meekomen in het verkeer, dat kun je zelf proberen wanneer je bij het accelereren niet verder gaat dan die 80 kW. Je kunt met die power ook gerust vlot een berg beklimmen.

Nu is het leuke dat de motor kortstondig overbelast mag worden, wel tot 4 x toe. Dat geeft die waanzinnige acceleratie. Het is alleen zo dat je dit maar kort kunt volhouden omdat anders de motor te heet wordt. Om dat te voorkomen grijpt de auto zelf in.

Zie het Nürburgringverhaal en de ervaring van enkele forumleden die langdurig met erg hoge snelheid rijden. Je moet trouwens er wel erg hard aan trekken voordat het hinderlijk wordt, tenzij je net die derde Porsche binnen een paar minuten er ook uit wilt rijden.

Wanneer je dit weet is het ook wel weer logisch. Het alternatief zou zijn om de stroomafgifte te beperken tot 80 kW maar dat willen we ook niet.

Maar ook hier werkt men aan, blijkens dit artikel.

- - - Updated - - -

Tesla is met vierkante cellen bezig? Ik had deze thread gelezen. http://www.teslamotorsclub.com/show...-the-Typ-18650?p=798012&viewfull=1#post798012 daar wordt gesproken over een nieuwe cell die ongeveer 10% groter is als het huidige cell type. Het lijkt me dat die nieuwe cellen voorlopig allemaal bedoeld zullen zijn voor het model 3 platform.

Ik heb het ergens gelezen maar kan het niet meer vinden. Ze zullen bij R&D alle mogelijkheden wel bekijken. Er wordt ongetwijfeld ook doorontwikkeld aan onze batterijen. Daarnaast gaat men lokatiebatterijen maken voor stationaire opslag. Men schaakt op meerdere borden. Dus ik zal me er niet over verbazen als er ook van onze huidige batterij een nieuwe generatie komt die uitwisselbaar is.
 
Nog een leuk artikel, gaat zijdelings over een Model S, maar vooral over het totaal onbetrouwbare beleid van onze overheid.

Energiebeleid als schaamlap (column)

Van tijd tot tijd stop ik even met topics lezen over wat onze tweede kamer nu weer van plan is.
Lijkt de laatste tijd wel dat we enkel "minder bedeelde" in de kamers hebben zitten daar.
Steeds vaker krijg ik het idee dat ik word gestraft omdat ik werk.

Maar goed. Volle goede hoop houd ik voorlopig dat ons niet een oor aan wordt genaaid of een poot wordt ........

Die Wiebes vertrouw ik voor geen meter. Ik blijf het idee hebben dat deze politicus corrupt is tot op het bot...
 
Van tijd tot tijd stop ik even met topics lezen over wat onze tweede kamer nu weer van plan is.
Lijkt de laatste tijd wel dat we enkel "minder bedeelde" in de kamers hebben zitten daar.
Steeds vaker krijg ik het idee dat ik word gestraft omdat ik werk.

Maar goed. Volle goede hoop houd ik voorlopig dat ons niet een oor aan wordt genaaid of een poot wordt ........

Die Wiebes vertrouw ik voor geen meter. Ik blijf het idee hebben dat deze politicus corrupt is tot op het bot...

Hmm nogal populistisch hoor deze uitspraak...
Als ik kijk naar wat ik netto en wat ik bruto voor de Tesla betaal, dan denk ik dat ik zeker niet gestraft wordt voor mijn noeste arbeid...
 
Nog een leuk artikel, gaat zijdelings over een Model S, maar vooral over het totaal onbetrouwbare beleid van onze overheid.

Energiebeleid als schaamlap (column)

Wat een slecht artikel! Het deel over de auto is ook feitelijk onjuist: "Voordat een jaar verstreken is hoor je Wiebes stuntelen in de Tweede Kamer en weet je dat je de accountant moet bellen."

Ik heb eind 2013 mijn Tesla besteld (in maart 2014 geleverd) en ik mag nog de KIA, MIA, VAMIL volgens de regels van 2013 gebruiken. Dat vind ik juist heel netjes van de overheid. Ook dat je lage bijtelling voor 5 jaar gegarandeerd is, vind ik een voorbeeld van een betrouwbare overheid.
 
Ook van de Tesla Model S werd een aantal exemplaren afgeschreven, maar het leverde de elektro-Amerikaan wel een vijfsterrenscore op. Wel was er kritiek op de passagiersairbag, die niet voldoende opblies, waardoor het hoofd van de passagier het dashboard zou kunnen raken. Tesla heeft dit onderzocht en het bleek een calibratiefout van de software te zijn. Dit is inmiddels aangepast bij nieuwe en reeds geleverde modellen. De 'actieve motorkap' van de Model S (die iets omhoog komt na een aanrijding met een voetganger) werkt naar behoren, al beoordeelt EuroNCAP de zijkanten van de kap als slecht, waardoor een relatief lage score wordt genoteerd. Het standaard aanwezige Lane Departure-systeem functioneert goed.
 
Ik kwam dit nog tegen, naar men zegt is dit een van de eerste roadster prototypes waarin Elon potentiële investeerders meenam. Dan zijn we toch een heel stuk opgeschoten!

d1e204b469b8b7e6a4a989314f590da0.jpg
 
Elon vertelt net tijdens de conf call dat we in Europa een prijsverhoging kunnen verwachten door de sterke dollar. Hij sprak over een 7% verschil dus dat is al een aanwijzing van de richting van een mogelijke verhoging. Zij die nog twijfelen om te bestellen houden daar dus best rekening mee... Je kan er trouwens best rekening mee houden dat de dollar zal blijven stijgen de komende maanden en jaren en een duurdere Tesla dus in de sterren staat geschreven.
 
Elon geeft een interessante angle op de drivetrain van de Model III. Blijkt dat ze de frunk motor van de D zien als een gen 2 motor die ze zouden kunnen gebruiken als de main motor voor de Model III. De Model III zou dus een 221 PK wagen kunnen worden. To me this makes a lot of sense.