Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Beste mensen, de P85 is niet meer. Om meer wagens te kunnen produceren is het aantal variaties beperkt en hiervoor is onder andere de P85 opgeofferd. Ben blij dat ik nog net op tijd overgestapt ben op de P85D. Tijdens de conf call werd de configurator upgedate. Ga maar eens kijken of jouw model er nog tussen staat.
 
Goh, volgens mij had ik deze al in m'n glazen bol aan zien komen :):)

2014-10-13
Zou me niks verbazen als de prijzen van Tesla binnenkort verhoogd worden ivm de hoge dollar koers tov de Euro. Begin dit jaar werden de prijzen aanzienlijk verlaagd omdat de ontwikkeling toen andersom was.
2014-10-16
Juist het acceleratie vermogen maakt de Tesla zo bijzonder. Als de in mijn ogen kleine extra investering om een exceptioneel snelle auto te kunnen kopen te veel is zou ik voor een S85D gaan. Slechts 1 seconde langzamer, maar nog steeds snel, maar wel een serieuze topsnelheid, groter bereik, goedkoper, veiliger, minder bandenslijtage. Ik snap eigenlijk niet waarom iemand überhaupt nog voor een P85 zou kiezen.
 
Beste mensen, de P85 is niet meer. Om meer wagens te kunnen produceren is het aantal variaties beperkt en hiervoor is onder andere de P85 opgeofferd. Ben blij dat ik nog net op tijd overgestapt ben op de P85D. Tijdens de conf call werd de configurator upgedate. Ga maar eens kijken of jouw model er nog tussen staat.

dat is toch niets nieuws? is volgens mij al bekend gemaakt bij de lancering van de P85D...
 
Ik begrijp niet dat ze accepteren dat je een P85D kan kopen zonder 21", vering, techpakket....

Waarom niet? Ik zou hem niet bestellen MET 21" en luchtvering, over het Techpakket geef ik je wel gelijk.
Het enige lastige is dat als ik een P85D bereken met dezelfde opties als mijn 85D mijn maandbedrag niet schrikbarend veel hoger is, maar ik blijf bij mijn config. Must not keep upgrading... :cursing:

Trouwens straks een bestelling plaatsen voor m'n vader met de nakende prijsverhogingen heeft hij de knoop doorgehakt.
 
Last edited:
Waarom niet? Ik zou hem niet bestellen MET 21" en luchtvering, over het Techpakket geef ik je wel gelijk.
Het enige lastige is dat als ik een P85D bereken met dezelfde opties als mijn 85D mijn maandbedrag niet schrikbarend veel hoger is, maar ik blijf bij mijn config. Must not keep upgrading... :cursing:

Trouwens straks een bestelling plaatsen voor m'n vader met de nakende prijsverhogingen heeft hij de knoop doorgehakt.

Waarom niet MET 21" en luchtvering? 21" is toch zeker een must.... ik heb die luchtvering ook, weet niet wat het verschil is.... maar lijkt mij toch wel veel moeten zijn?
 
En de topsnelheid van de 85 is van 200 naar 225 km/h verhoogd. Zouden wij die ook als retrofit (in de software) krijgen? Of hebben ze iets aan de koeling veranderd?

Ja, ik zie het.. Ik zit ernstig te overwegen een 85, basic te bestellen in het wit tbv een van mijn accountmanagers welke België gaat doen..... pffff. die prijsverhoging zal zeker ieder moment in kunnen gaan?
 
Waarom niet MET 21" en luchtvering? 21" is toch zeker een must.... ik heb die luchtvering ook, weet niet wat het verschil is.... maar lijkt mij toch wel veel moeten zijn?

21" is VEEL te kwetsbaar in België en zeker op de route naar mijn belangrijkste klanten.
Ik heb een Range Rover gehad met luchtvering, heb er niet echt vertrouwen in om het licht uit te drukken...
 
Ok, een klein vogeltje heeft mij ingefloten dat:
- De prijsverhoging a.s. zaterdag effectief zal zijn
- Als je nog voor de oude prijs wilt kopen, je uiterlijk morgen de aanbetaling geregeld moet hebben (Credit Card dus)
- Alle niet dual drive auto's nog dit jaar zullen worden uitgeleverd, dus op kenteken en voor 31 december in je bezit

Als je zit te overwegen tot aanschaf, hou er rekening mee dat het 5-8% kan schelen op je aanschaf....

Andere tip... Als je een Dual Drive koopt, betaal dan voor het einde van het jaar aan tot max €50.000 ex BTW. Dan mag je 2x de MIA gebruiken. 1x in 2014 en 1x in 2015. Dus als je bijvoorbeeld een configuratie hebt van €90.000 ex BTW, dan betaal je tot 40k aan, en de rest 50k bij aflevering. Netto kan je dit een voordeel opleveren van €4650 bij een €100.000+ auto (ex BTW) vpb van 25%. bij 20% nog steeds €3600.