Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kwam dit nog tegen, naar men zegt is dit een van de eerste roadster prototypes waarin Elon potentiële investeerders meenam. Dan zijn we toch een heel stuk opgeschoten!

d1e204b469b8b7e6a4a989314f590da0.jpg


Hmm, doet me aan de grasmobiel van Jommeke denken… .

Unknown.jpeg
 
Ben benieuwd hoe het zit met de prijselasticiteit van de Model S, i.e. welke impact zal een prijsstijging in Europa hebben op het aantal bestellingen.
Als ik Tesla zou zijn, zou ik opteren voor meerdere kleine verhogingen ipv 1 grote. Nu 5% lijkt me een goed begin.

de prijsstijging die er aan komt, is er maanden geleden af gegaan.
waarschijnlijk komen ze terug aan de prijzen die wij hebben betaald, waardoor wij terug beter in de tweedehandsmarkt gaan liggen.
 
de prijsstijging die er aan komt, is er maanden geleden af gegaan.
waarschijnlijk komen ze terug aan de prijzen die wij hebben betaald, waardoor wij terug beter in de tweedehandsmarkt gaan liggen.

Inderdaad, je zou al bijna zin krijgen om nu te bestellen met levering binnen een jaar en dan aan een hogere prijs te verkopen als je hem krijgt. De USD zou toch moeten blijven stijgen en dus ook de prijs van een Tesla. Tijdens de conf call hebben ze gezegd dat ze niet hedgen maar dat het feit dat ze uitleveren naar alle werelddelen wel een balancing effect zou moeten hebben. Wanneer natuurlijk enkel in de US de economie goed draait werkt die strategie niet.
 
Nieuwe SC in Amsterdam

Is dit al eens gemeld wellicht ??

Was vandaag twee keer in SC Amsterdam voor winterbanden. Werd op beide momenten verteld dat binnenkort een nieuw - veel groter - SC wordt geopend. Ze mochten niet vertellen waar precies, maar kreeg de indruk dat het vlakbij moet zijn.. Binnen jaar is de oude al te klein.

Iemand al foto;s ??
 
Tip voor de speurders naar het nieuwe SeC A'dam (of eigenlijk de nieuwe locatie bij het SeC): check je app als je je auto er wegbrengt, of de eerder bezochte laadpunten op de navigatiekaart van de loaners. :tongue:

Ik moest beloven niks te verklappen, maar het is inderdaad dichtbij. Nog niet onthuld omdat het er nog niet representatief is, en ze liever ontvangen op het huidige SeC dan dat mensen naar de nieuwe locatie rijden.

Er wordt al wel gewerkt op de nieuwe locatie, ik denk zelfs het merendeel van het werk. In de 'oude' werkruimte van het SeC was bijna geen personeel en aktiviteit meer te bekennen toen ik er vorige week was. Auto's worden er nog ingenomen, en weer uitgeleverd, daartussen staan ze aan de H... oh, verklap ik het toch nog bijna! :rolleyes:
 
Last edited:
Tip voor de speurders naar het nieuwe SeC A'dam (of eigenlijk de nieuwe locatie bij het SeC): check je app als je je auto er wegbrengt, of de eerder bezochte laadpunten op de navigatiekaart van de loaners. :tongue:

Ik moest beloven niks te verklappen, maar het is inderdaad dichtbij. Nog niet onthuld omdat het er nog niet representatief is, en ze liever ontvangen op het huidige SeC dan dat mensen naar de nieuwe locatie rijden.

Er wordt al wel gewerkt op de nieuwe locatie, ik denk zelfs het merendeel van het werk. In de 'oude' werkruimte van het SeC was bijna geen personeel en aktiviteit meer te bekennen toen ik er vorige week was. Auto's worden er nog ingenomen, en weer uitgeleverd, daartussen staan ze aan de H... oh, verklap ik het toch nog bijna! :rolleyes:

Het zou kunnen dat je niet helemaal naar de andere kant van de stad hoeft, en dat de locatie iets groter is :tongue: