Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Op nog geen 100 meter van het servicecenter beslist accu nummer 2 om het op te geven. Weer een afspraak afzeggen....

449f62b29113b66abe363445b5522778.jpg
 
Last edited:
marktonderzoek elektrisch rijden

Humor: Toyota brengt een waterstofauto uit, en staat bekend als de bekendste leverancier van elektrische auto's. Schiet mij maar lek.

Verder is het hoog tijd voor een Model III

Voorlopig hebben we met zijn allen ook nog voldoende werk om het evangelie van elektrisch rijden te verkondigen!

Consument vreest drempels elektrisch rijden | Multiscope

Nederlanders staan zeer positief ten opzichte van elektrische auto’s. Echter slechts 13% van de consumenten verwacht dat hun volgende auto een volledige elektrische auto wordt. De grootste drempels van elektrische rijden zijn de actieradius, de hogere prijs van de modellen en het aantal beschikbare oplaadpunten. Dit blijkt uit marktonderzoek onder 1.020 Nederlandse consumenten door onderzoeksbureau Multiscope.

Consument ziet praktische drempels

De grootste drempel om niet tot aanschaf over te gaan is de actieradius van elektrische auto’s (32%). De verwachting is dat een elektrische auto gemiddeld 240 km kan rijden op een volle accu. Daarnaast zijn de hogere prijs voor de modellen (30%) en te weinig oplaadpunten (16%) belemmeringen.

Positief ten opzichte van elektrische auto’s

Consumenten staan wel zeer positief ten opzichte van elektrische auto’s. Maar liefst 85% van de Nederlanders vindt elektrische auto’s een positieve ontwikkeling. De milieuvriendelijkheid van deze auto’s speelt hierbij een belangrijke rol. De consumenten die negatief staan ten opzichte van deze ontwikkeling vinden dat het opwekken van stroom ook milieubelastend is en sommige verwachten drukte of zelfs files bij oplaadpalen langs de snelweg.

Elektrische auto’s dominant in straatbeeld na 2030

Het moment dat elektrische auto’s in het straatbeeld overheersen is nog ver weg. Consumenten verwachten dat rond 2032 de meerderheid van de Nederlanders in een elektrische auto rijdt. Vier op de tien consumenten denkt zelfs dat dit moment nooit aanbreekt. Het aandeel van elektrische auto’s kan sneller vergroten als de auto’s goedkoper worden in aanschaf of voordeliger worden door belastingvoordeel (63%), er meer oplaadpunten beschikbaar komen (32%) en de actieradius vergroot wordt (30%). Bij blijvende hoge kosten in aanschaf (51%), nauwelijks uitbreiding van oplaadpunten (21%), een blijvend lage olieprijs (16%) en beperkte ontwikkeling in accu’s of actieradius (10%) vertraagt deze ontwikkeling. De mening over de rol van de overheid varieert hierin. Drie op de tien Nederlanders vinden dat de overheid moet zorgen dat iedereen een laadpaal voor de deur heeft. Aan de andere kant vindt 36% dit geen taak voor de overheid.

Toyota en Tesla meest bekende merk

De top 5 met meest bekende automerken die een volledig elektrisch model op de markt brengen zijn:
1.Toyota25%
2.Tesla24%
3.Renault13%
4.Opel13%
5.BMW11%
Bijna vier op de tien Nederlanders kennen geen enkel merk dat volledig elektrische auto’s op de markt brengt.
 
net telefoon gehad dat mijn tesla in aanmerking komt voor een update... van de power switches van de high voltage batterij.
ik moet hem daarvoor 3 dagen missen.
Maar ik heb afgesproken dat ik de auto gans mijn vakantieperiode in Aartselaar ga laten staan zodat ze dan tussentijds de update kunnen uitvoeren.
bij de terugreis ga ik dan onmiddellijk van Zaventem naar Aartselaar om de auto
Liever dit dan 3 dagen met de BMW moeten rijden...

het voelt een beetje als uw huisdier naar de opvang brengen als je op vakantie gaat.:wink:
 
net telefoon gehad dat mijn tesla in aanmerking komt voor een update... van de power switches van de high voltage batterij.
ik moet hem daarvoor 3 dagen missen.
Maar ik heb afgesproken dat ik de auto gans mijn vakantieperiode in Aartselaar ga laten staan zodat ze dan tussentijds de update kunnen uitvoeren.
bij de terugreis ga ik dan onmiddellijk van Zaventem naar Aartselaar om de auto
Liever dit dan 3 dagen met de BMW moeten rijden...

het voelt een beetje als uw huisdier naar de opvang brengen als je op vakantie gaat.:wink:

Een beter asiel kan je Tesla zich denk ik niet wensen tijdens je vakantie ;-) (veel plezier alvast!)
 
Vanochtend zat mijn auto helemaal dicht geijzeld. Was vergeten te pre-conditionen en de automatische pre-conditioning is nog niet zover, of had er niet op gerekend dat ik vandaag eerder weg ging. Hoe dan ook, behalve dat mijn ramen aan de rubber randen zaten vastgevroren konden ze ook het kleine stukje niet dalen waardoor ik mijn deuren nadat ik ze open getrokken had (op zich al niet handig) niet meer dicht kreeg. Aandachtspuntje dus bij winterweer, behalve de luciferhoutjes waarmee je je voorruit schoon veegt, mocht je vergeten zijn het interieur op te warmen vooraf.

Wat verder wel grappig was is dat de neus van mijn auto er ook uitzag alsof hij een maand in Siberie had gestaan, en waar het ijs op een normale auto snel smelt als je gaat rijden doordat de motorkap heet wordt duurde dat bij mij even; pas toen het opkomende zonnetje zijn werk deed vlogen op de Ring A10 de brokken ijs in het rond. Kreeg wel wat rare blikken links en rechts.
 
Vanochtend zat mijn auto helemaal dicht geijzeld. Was vergeten te pre-conditionen en de automatische pre-conditioning is nog niet zover, of had er niet op gerekend dat ik vandaag eerder weg ging. Hoe dan ook, behalve dat mijn ramen aan de rubber randen zaten vastgevroren konden ze ook het kleine stukje niet dalen waardoor ik mijn deuren nadat ik ze open getrokken had (op zich al niet handig) niet meer dicht kreeg. Aandachtspuntje dus bij winterweer, behalve de luciferhoutjes waarmee je je voorruit schoon veegt, mocht je vergeten zijn het interieur op te warmen vooraf.

Wat verder wel grappig was is dat de neus van mijn auto er ook uitzag alsof hij een maand in Siberie had gestaan, en waar het ijs op een normale auto snel smelt als je gaat rijden doordat de motorkap heet wordt duurde dat bij mij even; pas toen het opkomende zonnetje zijn werk deed vlogen op de Ring A10 de brokken ijs in het rond. Kreeg wel wat rare blikken links en rechts.

Carportje?