Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hier kan ik op antwoorden. :smile: Er zijn nog geen P85D's in Europa dus zeker geen te leen. Dat ze die 700PK sterke wagens als loaner gaan gebruiken lijkt mij onwaarschijnlijk. Binnen een paar weken zou je wel een proefrit moeten kunnen boeken. Ik ga er van uit dat ze toch wel 1 demo exemplaar gaan voorzien om de verkoop te helpen.
Ik denk van wel. Heb al regelmatig een P85/+ als loaner meegekregen. In de US heb je zelfs de mogelijkheid de loaner te houden als die je beter bevalt dan je eigen auto. Ze hebben er een vaste formule voor op basis van het aantal maanden dat de auto oud is en het aantal kilometers die er op de teller staan.
 
Ik reken stiekum op een P85D proefrit in Leuven, by de First Tuesday van Maart georganiseerd door Tesla Club BE.

(er zijn nog 86 plaatsen, waarvan 12 voor VIPs...)

Ik dacht initieel ook dat dit moest kunnen maar op basis van de laatste info lijkt de kans met de dag kleiner... De eerste P85Ds zouden hier pas rond 16/3 te verwachten zijn. We kunnen hopen op gunstige zeestromen? :biggrin:

- - - Updated - - -

Ik denk van wel. Heb al regelmatig een P85/+ als loaner meegekregen. In de US heb je zelfs de mogelijkheid de loaner te houden als die je beter bevalt dan je eigen auto. Ze hebben er een vaste formule voor op basis van het aantal maanden dat de auto oud is en het aantal kilometers die er op de teller staan.

Op korte termijn denk ik dat ze al blij zullen zijn als ze 1 demo exemplaar ter beschikking hebben. Op termijn is natuurlijk alles mogelijk.
 
Ik dacht initieel ook dat dit moest kunnen maar op basis van de laatste info lijkt de kans met de dag kleiner... De eerste P85Ds zouden hier pas rond 16/3 te verwachten zijn. We kunnen hopen op gunstige zeestromen? :biggrin:

- - - Updated - - -



Op korte termijn denk ik dat ze al blij zullen zijn als ze 1 demo exemplaar ter beschikking hebben. Op termijn is natuurlijk alles mogelijk.



Jan,
misschien weet je het nog niet, maar die van jou wordt vervroegd geleverd en dan mogen wij als eerste allemaal een proefritje maken voordat ze hem oppoetsen voor jou..:wink:
 
Mijn S is net over de 30000 km en is over enkele weken 1 jaar oud. Tijd voor "onderhoud" dus. Enkele vraagjes hierover.
1) Ik heb me laten verleiden tot het vooruitbetalen van de Tesla-Service met Ranger-service. Maar tot op heden weet ik niet wat ik daarvoor "gekregen" heb? Kan ik hem gratis laten ophalen en afleveren voor onderhoud?

Ik ben 1 keer naar Zaventem moeten gaan voor een preventieve switch van een module. Kreeg toen ene Leen S mee, maar eigenlijk heb ik gewoon 2uur in de file gestaan heen en terug naar het Service center. Tel daar nog 2,5uur heen en terug naar huis en dat zijn vele uren tijdverlies.

2) kan ik van service center wisselen?

3) Zijn er al leen P85D's? Want die Insane knop moet ik toch echt zelf eens proberen.

Ik heb ook ranger service en heb m'n auto nog nooit hoeven wegbrengen.
Ze komen altijd naar me toe met een loaner
Ze doen ook de bandenwisssel "gratis"
 
Ja, ik was daar, maar lees nu pas je post hier...
Was jij er ook?

Ja was wel benieuwd. Was leuk maar jammer dat het zo kort was en dat er zo weinig gelegenheid was voor vragen... Maar Amsterdam is goed bezig, echt iets on trots op te zijn!

Ik ben wel benieuwd waar het in de toekomst naartoe gaat. Ik vond een target van 4000 palen in 2018 nou niet echt ambitieus klinken gezien de ruim 1100 nieuwe palen in 2014. Het probleem van al die datacollectie lijkt me het bekende 'resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst' :) Vanaf 2018 zal het aantal elektrische auto's toch wel snel gaan stijgen en dan ga je 't met 4000 palen echt niet meer redden lijkt me.

Ook jammer dat ze bv denken dat snelladers mogelijk een rol van betekenis gaan spelen in de toekomst. Kan me zeker voorstellen dat snelladers helpen voor roadtrips maar toch zeker niet als structurele laadoplossing.

Wel mooi dat de smartcharging oplossing van Allego bij de parkeergarage van de Arena in ieder geval op de kaart staat, in die oplossing geloof ik al een stuk meer. Ik verwacht/hoop toch dat heel Amsterdam in 2020 vol staat met chargingplaza achtige oplossingen ( ChargingPlaza - Allego ) ipv her en der losse palen. Van Allego begreep ik eerder echter dat ze voorlopig eerst het alleenrecht van Essent/Nuon moeten aanvechten om hun oplossing te kunnen aanbieden. Hopelijk heeft Nuon of Essent snel een vergelijkbare oplossing anders zou Amsterdam zomaar eens in de toekomst kunnen zijn opgezadeld met allemaal losse, dure, onhandige palen terwijl andere steden die wat minder een voortrekkersrol hebben gespeeld wel slimme, kosteneffectieve kabelgoten vol laadpunten langs hele straten aanleggen.

Al met al toch wat leuke feitjes voorbij horen komen. Ik wist b.v. niet eens dat we voor het eerst een wethouder duurzaamheid hebben :), leek me trouwens een competente kerel. Verder leuk om te zien dat Amsterdam zo enthousiast met elektrisch vervoer bezig is en zoveel openheid van zaken geeft, daar kunnen veel andere gemeentes nog wat van leren :)

- - - Updated - - -

Daar zag Ik al een post over voor bij komen op Facebook Er was enige 'onmin' over het adverteren en de bijbehorende tarieven....

https://www.facebook.com/groups/73308694679/permalink/10153104618699680/

Hij moet gewoon betalen of wegwezen. Al die verkapte reclame vond ik persoonlijk ronduit irritant. Ik kan me nog herinneren toen Elon Musk in Amsterdam was dat iemand 'm vroeg naar de fragiele lak. Waarschijnlijk was dat zo'n iemand die door de velen detailers hier bezorgd gemaakt was dat hij zonder modesta behandeling voor goed fatsoen niet rond kon rijden. Ik snap best dat sommigen mensen behoefte hebben aan informatie van detailers en dat detailers 't leuk (en interessant) vinden om hun poetsmiddeltjes aan te bevelen maar het is gewoon reclame dus het zou duidelijk moeten zijn dat ze betalende adverteerders zijn. Snap heel goed dat TMC dit soort (zeikende) gasten 't forum af knikkert.
 
Zoals ik al eerder had aangegeven waren er een paar welke erg opzichtig gewoon reclame aan het maken waren, waarbij ze soms te triest voor woorden een verhaaltje plaatsten over hoeveel ze er al weer gedaan hadden. Ben wel van mening dat Serge de dupe ervan is geworden. Ik kan overigens uit eigen ervaring zeggen dat ik juist diegene was die door het lezen van dat draadje dacht dat de lak slecht zou zijn van de S maar het was notabene Serge die mij vertelde dat de lak niet slecht is, de kwaliteit is prima maar hij is iets zachter.

Maar uiteindelijk was er niet veel meer te melden toch? Ok, 2 merken coating over de pro en de cons is voldoende over gesproken en het voordeel van een coating ook. Thats it.... Maar 95% was alleen nog maar verkapte reclame.
 
Ik heb ook ranger service en heb m'n auto nog nooit hoeven wegbrengen.
Ze komen altijd naar me toe met een loaner
Ze doen ook de bandenwisssel "gratis"

De 2 die dit melden zijn beide Nederlanders. Ok er zijn niet zoveel Belgen met een S, maar misschien "weten" ze het niet in België.
Als ik volgende week bel voor mijn 1e jaarlijkse onderhoud zal ik er vanuitgaan dat ie opgehaald wordt.