Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week na 14 maanden voor het eerst een service beurt laten doen. Naast wat kleine dingen had ik last van een zoem tot 80 km wat daarna overging in een hele hoge pieptoon en boven de 100 in een brom.
Tesla heeft een geluidsopname gemaakt en naar Tesla in de VS gestuurd voor analyse.

Vandaag kreeg ik de rekening waarin o.a. stond dat er iets vervangen gaat worden maar er staat niet bij wat:

Concern: Customer states: Bij accelereren hoort de klant vanaf stilstand een zoemend geluid
tot 80 km/pu. Dan gaat dit over in een piepend geluid/bromtoon.
Pay Type: Warranty
Corrections: Drive Unit General Diagnosis
geluid is waargenomen en opgenomen, vervolg afspraak maken zodra het onderdeel binnen is.

Iemand enig idee welk onderdeel er vervangen gaat worden bij piepen en brommen want ik heb begrepen dat veel meer Tesla's last hadden van vervelende geluidjes? Wordt in zo'n geval de hele drive unit vervangen?

ik had eenzelfde soort probleem (een onverklaarbaar geluid echter vanaf 0 tot 40 km). na technische analyse van het geluid in de vs hebben zij bij mij wel de gehele drivetrain vervangen (60.000 km)
 
New @TeslaMotors Easter Egg: press down T for few seconds in suspension tab and type 007
15cfa74564e66c3d2614cddfc338c6a4.jpg
0f205322c335496edf825fed9dab0b92.jpg
 
nu begin ik pas spijt te krijgen dat ik die optie niet heb!

Het werkt inderdaad. Ik liet het aan mijn dochtertje van 7 zien, althans, had hem opgezet waarbij zij direct zag dat het "anders" was. Na mijn uitleg vroeg ze angstig: "Maar dat gaan we toch niet echt doen hè Pap?"
Dit zijn nu ook die leuke dingen die je alleen bij Tesla kunt verwachten. Leuk gewoon!. Net als "insane" knopje op de "sportieve" uitvoeringen. (Wat een statement hè?)