Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Frank zal beweren dat dit typisch iets is wat mij moet overkomen. Anderen dat het geen toeval is dat dit mij overkomt.
De gebeurtenissen van de laatste dagen:

Dinsdag:
terug uit de VS, mooi gezicht al die Tesla's op Schiphol terwijl ik op mijn bus sta te wachten

Woensdag:
met de Tesla op en neer naar mijn werk. Auto trekt naar rechts, stuur voortdurend een paar graden naar links om recht te blijven. Bij thuiskomst de vrouw gevraagd of er wellicht een stoepje oid is gepakt tijdens mijn afwezigheid. Was inderaad wat gebeurd maar waar en hoe wist ze niet meer.

Donderdag:
In Enschede naar Profile Tyrecentre om uit te lijnen. Na een kwartier: 'meneer er mist een moer van de ophanging linksachter, we kunnen zo niet uitlijnen'. Of ik ook even wilde kijken. Blijkt bij de bevestiging van de bovenste draagarm de moer verdewenen te zijn en de bout er (op een haar na) vrijwel volledig uit te liggen. Terwijl ik Tesla bel stopt Profile de bout terug en draait er een tijdelijke (niet passende) moer op.
Dikke pluim voor Profile Tyrecentre Enschede! Vanwege niet kunnen uitlijnen werden er voor de service verder geen kosten in rekening gebracht.

Onderweg naar SeC Duiven spoort de Tesla weer zoals het hoort. Niks stoepje dus. Wiel links acher stond dus scheef omdat de bout er bijna uitlag.
SeC Duiven redelijk verbouwereerd als ze inzien wat er aan de hand is. In plaats van er even een nieuwe bout in te draaien wordt de auto in Duiven gehouden voor grondige controle.

Vrijdag:
'Geniet' van de A5 leenauto. Betere stoelen dan de Tesla, maar verder is er niet veel te genieten. Een geweldige om te gebruiken waar hij voor bedoeld is (sportief rijden). Maar voor gewoon stads/snelweg/woon/werk verkeer is deze schakelbak niet super.
Eind van dag update van Tesla: motorunit is er onderuit gehaald en alle bouten worden nagelopen. Verder is door het jutteren van de loszittende bout het gat wat uitgelubberd, dus wordt het subframe voor de zekerheid vervangen (het voordurende verjongingsproces van mijn auto loopt dus nog steeds...)

Zaterdag:
Na wat boodschappen in het dorp (verschillende plaatsen geparkeerd) ontdek ik een enorme kras/deuk op de recher achterdeur van de A5.
Baal enorm. Iemand men een gele auto lijkt op wel zeer lompe wijze het portier ertegenaan gegooid te hebben.
Is met je eigen auto niet leuk. Maar met een leenauto voel je je er helemaal slecht bij.
Bewijst overigens wel weer het nut van een dashcam die continu aanstaat (heb ik in mijn eigen auto wel...)

De Tesla service is ook nu weer geweldig, maar kennelijk had iemand ergens een steekje laten vallen (bij de laatste drive unit wissel waarschijnlijk)
Hopelijk binnenkort de auto weer terug.
 
Ik zag deze vandaag bij de supercharger in Oosterhout. Bij jij dat x-Ray?

8141ecd9aa259d3a63652a8a48952e1f.jpg
 
Dit is natuurlijk ook een geruststellende gedachte, dat je over drie jaar bij een Financial lease zeker je auto kan inruilen voor 50% van de nieuwwaarde:

Geruststellingsgarantie

The Tesla Motors TeamMarch 11, 2015
We erkennen dat veel Europese autorijders bij voorkeur hun auto’s leasen, persoonlijk of via de zaak, dus daarom bieden we per heden de Tesla Verkoopoptie aan in alle 11 Europese landen waar we Model S verkopen.




MEER LEZEN
0 reacties
Getagd:Financing and Leasing
 
Dit is natuurlijk ook een geruststellende gedachte, dat je over drie jaar bij een Financial lease zeker je auto kan inruilen voor 50% van de nieuwwaarde

Lijkt mij niet echt een goede deal op een Tesla met 8 jaar garantie op de belangrijkste onderdelen. Na 3 jaar zou je nog zo een 65% economische waarde hebben met een S. Er is géén enkele andere autobouwer die zo een garantie geeft als Tesla, en dat ik ook geld waard.