Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Frank - het deed me ook breed glimlachen je American Beauty te zien staan rond 14:00 vandaag in Aartselaar waar ik even bijlaadde; dacht er nog een foto van te nemen en je door te zenden maar ik bedacht me - geniet eerder van wat je ziet aan het andere eind van de wereld! Ze staat alvast glimmend op je te wachten!
 
..........

F rules! :love:
Maar een F12 is wel een beest van een auto. Zelfs ferraristi worden daar een beetje stil/beduusd van kan ik verklappen.
Nog indrukwekkender: de remmen! Zie die keramische pannenkoeken maar in het filmpje.

Gratis Tip: ga niet te dicht achter een (serieuze) sport wagen hangen met je (zware) T, zou wel eens een listig verzekeringsverhaal kunnen gaan worden...(afstand/snelheid)


Dat valt wel mee. Vanaf 60 mph staat een P85 eerder stil dan een Ferrari F12.


bron:
2014 Ferrari F12 Berlinetta Exclusive First Test - Motor Trend

World Exclusive! 2012 Tesla Model S Test and Range Verification - Motor Trend Page 2

Schermafbeelding 2015-03-11 om 23.33.01.png
Schermafbeelding 2015-03-11 om 23.27.30.png
 
Vandaag zag ik iets voorbijkomen dat wel leuk lijkt en, als het klopt, best een verrassing is voor de nieuwere wagens. Omdat het nergens vermeld is kun je het een easter-egg noemen.

Kan iemand met een recent geleverde wagen met cold-weather pakket eens kijken. Je moet dan klikken op de cupholders en deze worden dan rood en tweede klikje blauw, resp warmhouder en koelen. Ik heb het in ieder geval niet :)

Ik weet dus niet of het echt is of dat iemand creatief is geweest maar ben benieuwd.

Laat maar snel even weten.

Hier trouwens de link

Schermafbeelding 2015-03-12 om 18.03.58.png
Schermafbeelding 2015-03-12 om 18.04.09.png
 
Bij mij werkt t niet. S van dec-14...

Dan houd ik het er op dat het een grap(je) was. Volgens mij hebben de nieuwere wagens met het pakket ook een verwarmd stuurwiel en daar zit dan een knopje linksboven op dit schermpje. Dat ontbreekt hier ook.

Edit: staat er eigenlijk ook onder. Ik ben niet zo goed in kleine lettertjes. Het gaat over, helaas....

Schermafbeelding 2015-03-12 om 19.10.50.png
 
Last edited:
2014020109465714.png
2014020109460722.png


Heren experts, ik krijg eerdaags "Het Telefoontje" van Tesla dat de levertijd wordt aangepast (is al te zie op mijn delivery status zag ik gister avond na tig keer F5 te hebben ingedrukt :p)

Afijn we hebben de afgelopen week een elektrostudie gemaakt van aansluitcapaciteit, 3 fase, snoerlengtes ect.
We hebben echter 1 wens welke lastig blijkt te zijn...

We hebben een oprit voor het huis waar de Tesla komt te staan, vooruit geparkeerd aangezien dat de logische aanrij route (bocht) is.
Het oplaadsnoer moet bij montage van de oplaadkast op de voorgevel dus over de lengte van de auto worden afgerold.
In winter/najaar geeft dit best een boeltje als je met je nette pak die kabel op moet rollen.
Wij willen dus een haspel alla tuinslang principe waarbij je trekt en de kabel oprolt. Zo nu en dan (tijdens auto wassen) maak je de kabel schoon.

Nu vonden we (een tijdje geleden) dit: EVoCharge Products | Electric Vehicle Charging Stations
Nu ben ik bang dat dit een 1 fase weel is en dat er dus maar 1 sleepcontact (hoe brengen ze anders de stroom over?) aanwezig is.
Iemand een idee?

Ps een laadpaal op de oprit is wel mogelijk maar aangezien wij (soms) 2 auto's naast elkaar op de oprit zetten zou deze paal een gevaarlijk obstakel kunnen worden...
Bovendien is zo'n paal midden op niet echt fraai en moet de boel open (graven) wat niet nodig is bij een installatie aan de gevel...

Mijn vragen; kent iemand het geheim van de Evoreel? Sleepcontacten?
Heeft iemand al een slimme oplossing gezien voor dit?

Ps mocht hierover een draadje bestaan hoor ik het graag!
 
Touwtje naar een boom ofzo, zodat de kabel de grond niet kan raken?
Overigens denk ik dat het mee valt. In praktijk pak je de kabel vast aan de stekker, en die wordt niet vies. Bij opruimen (na losmaken) zou het kunnen helpen als je de overtollige kabel in een put onder het laadstation kunt schuiven.
(Dit hoort eigenlijk in het charging infrastructure draadje).
 
Nu vonden we (een tijdje geleden) dit: EVoCharge Products | Electric Vehicle Charging Stations
Nu ben ik bang dat dit een 1 fase weel is en dat er dus maar 1 sleepcontact (hoe brengen ze anders de stroom over?) aanwezig is.

tja, ook éénfazig heb je nog steeds 5 aders nodig : L1, N, PE, PP, CP.
(L1 = de faze, N de neuter -altijd twee aders nodig om stroom te laten vloeien, PE de aarding (!), CP het communicatiesignaal tussen laadpaal en wagen, PP het max. vermogen van de laadpaal -via weerstandjes)
 
tja, ook éénfazig heb je nog steeds 5 aders nodig : L1, N, PE, PP, CP.
(L1 = de faze, N de neuter -altijd twee aders nodig om stroom te laten vloeien, PE de aarding (!), CP het communicatiesignaal tussen laadpaal en wagen, PP het max. vermogen van de laadpaal -via weerstandjes)

Maar voor 3 fasen heb je er dus 7 nodig (lijkt me). 5 dikke en 2 dunne.
 
Bedankt voor jullie input. Begrijp echter dat niemand zo'n EvoReel heeft/kent. Uiteraard moet je de kabel volledig afrollen maar als je de lengte afstemt op de parkeer positie van de auto is dat geen probleem.

Krulsnoer voor 3x 35A (lees: 32A)? Bestaat die echt?

Zal naar Charging infrastructure draadje gaan met vragen/bevindingen.
 
tja, ook éénfazig heb je nog steeds 5 aders nodig : L1, N, PE, PP, CP.
(L1 = de faze, N de neuter -altijd twee aders nodig om stroom te laten vloeien, PE de aarding (!), CP het communicatiesignaal tussen laadpaal en wagen, PP het max. vermogen van de laadpaal -via weerstandjes)
3 dikke (L1 N PE) en 1 dunne (CP) om precies te zijn. PP blijft namelijk in de stekker: PP-weerstand-PE

Maar voor 3 fasen heb je er dus 7 nodig (lijkt me). 5 dikke en 2 dunne.
5 dikke (L1 L2 L3 N PE) + 1 dunne (CP)

Krulsnoer voor 3x 35A (lees: 32A)? Bestaat die echt?
Ja, maar zwaar (is zo'n 7 meter kabel nodig om 4 meter krul te krijgen) en dus een stuk duurder dan een rechte kabel. Een tweede nadeel is dat een 3fase 32A gekrulde kabel wat sneller zijn vorm verliest dan zijn dunnere gekrulde broertjes.

Voorbeeld van 3fase 32A gekruld:
http://www.laadkabelwinkel.nl/ratio-laadkabel-type-2-naar-type-2-32a-3fase-coiled
(shameless plug uiteraard, maar geeft wel antwoord op de vraag)