Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben wij "ervaren" Tesla rijders allang niet meer. Je kunt de range zo enorm beïnvloeden met je rechter voet. Ik probeer m altijd nagenoeg leeg aan de SuC te krijgen. Maar als t moet kan zelfs ik er makkelijk 50km meer uit krijgen. Range anxiety is een woord dat door niet EV rijders is bedacht volgens mij.

I know, in het begin was het nog even spannend, vooral de eerste serieuze berg in het buitenland, maar dat is nu helemaal weg, weet inderdaad precies wat je moet doen om de bestemming te halen
 
Gisteren 1e servicebeurt gehad bij 40K, meteen 6.2 meegekregen.
Kan ik komende week mooi uittesten, vertrek morgen voor roadtrip door Zweden en Noorwegen.
Overigens weer perfecte service bij SeC Tilburg, alle aandachtspuntjes (krakend stuurhuis, 12V batterij, bekraste portierramen) onder garantie opgelost.
Daarnaast bodemplaatprotectie geplaatst en bekabeling aangepast tbv snelladen. Opname gemaakt van motorgeluid, ter beoordeling van Tesla VS.
 
huh?? Wat zijn dit voor items? Kan iemand toelichting geven?

Die heb je al met een D.... In den beginne... heeeeel lang geleden, toen de S en T kentekenplaten werden uitgegeven, was er een issue met de kabelboom tbv de AC lader(s) in de auto, en kon je maar bij een 22kW (3x32a) op 3x24 amp laden... Dus net 17kW ipv 22kW. Ze hadden de snelheid beperkt, totdat je een nieuwe kabelboom zou laten plaatsen. En die bodemplaatprotectie is een soort balk/strip aan de voorkant, welke bij opspattend puin op de snelweg (als je wel eens in de US heb gereden, dan weet je dat dit met regelmaat gebeurd daar) er voor zorg draagt dat het verpulverd word opdat je geen schade aan je bodemplaat=lees accu kan krijgen.

- - - Updated - - -

Heb jij die niet erbij besteld dan? Balen. ;)

foei Maurice, je laat Fred schrikken ;)
 
Tesla vertelde mij eergisteren dat bij 80K kilometers de garantie is afgelopen op de auto zelf (niet op de accu of drive train, daar is de garantie onbeperkt op).

De telkens terugkerende (en steeds erger wordende) kraakjes in het interieur, het lekkende pano dak, enzovoort worden dan niet meer onder garantie verholpen. Ik zit bijna aan die 80K kilometer, en ik ben er niet echt gerust op. Ik snap dat het niet eindeloos kosteloos gerepareerd kan blijven worden, maar dingen die telkens terugkeren nadat het gerepareerd is zouden toch wel met een soort van coulance aangepakt moeten worden denk ik?
 
Tesla vertelde mij eergisteren dat bij 80K kilometers de garantie is afgelopen op de auto zelf (niet op de accu of drive train, daar is de garantie onbeperkt op).

De telkens terugkerende (en steeds erger wordende) kraakjes in het interieur, het lekkende pano dak, enzovoort worden dan niet meer onder garantie verholpen. Ik zit bijna aan die 80K kilometer, en ik ben er niet echt gerust op. Ik snap dat het niet eindeloos kosteloos gerepareerd kan blijven worden, maar dingen die telkens terugkeren nadat het gerepareerd is zouden toch wel met een soort van coulance aangepakt moeten worden denk ik?

Nee hoor, zolang een product niet-conform is, zal de plicht bestaan om dit op te lossen. En garantie is ook best een leuk topic waar ik veel mee te maken heb. Naast de zaken die vanaf het begin niet goed zijn, of in de loop van de tijd duidelijk worden dat het niet gat al was, zullen ze moeten oplossen. Dan heb je ook nog een economische levensduur en verwachting. Bij een ICE kunnen ze zich er makkelijker vanaf maken, want daar zijn veel zaken aan slijtage onderhevig, dus aannemelijk dat de levensduur van sommige zaken korter zal zijn dan de andere. Juist het enige wat aan slijtage onderhevig is naast de geijkte zaken bij een Tesla is de drive unit en daar zit dus 8 jaar garantie op.
 
Vrolijk Pasen!

Even terug komend op die "taxi-standplaats" in A*dam met SuC's.

Is het niet een idee om 2 (van de 8?) plaatsen voor Taxi's te "verbieden" of in ieder geval 1? Ik bedoel het volgende:
Iemand is in A*dam met de Tesla en wil weer snel weg daar maar moet aansluiten in de rij van Taxi's, daar gaat je planning. Ik las al eens een wachttijd van 45min!!!

Een Taxi daar in tegen heeft pas "echt" een lading nodig als een klant instapt en zijn dus flexibeler in plannen.

Door nu 2/1 plekken te verbieden voor Taxi's zijn forensen sneller geholpen, toch?

(Zijn beide plekken leeg dan kan een taxi daar alsnog gaan staan maar moet wel plek maken als een "niet taxi" daar aan komt, soort van priority lane dus)


Ps denken we niet dat door die Taxi's het "vrije" gebruik van SuC's snel afgelopen zal zijn, vanuit Tesla?
Daarnaast is het oneerlijke concurrentie in mijn ogen met overige taxi firma's in de regio...