Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
@ Hans,

Waarom in 2 stages laden? Is 100% echt zo fout?

Niet als je het nodig hebt op voorwaarde dat je de State of Charge (SoC) door te gaan rijden zo snel mogelijk weer naar 70% of lager brengt. Een SoC van 70% komt ongeveer overeen met 80% laden van de Model S. Lithium batterijen verouderen sneller bij een SoC onder de 30% en boven de 70%. Het maximaal aantal laadcycli is significant hoger als je hier rekening mee houdt.
 
Auto net opgehaald voor het vervangen van de laadconnector.
Je verwacht een P85D als leenauto en dan krijg je een Ford Focus :mad:
De mijne staat sinds gisteren bij het SC Amsterdam, en ik kreeg met de nodige verontschuldigingen van Tesla een Audi A6 mee. Man, wat valt die auto me tegen zeg, en niet alleen vergeleken met de Tesla, maar ook met de 5 serie die ik ervoor had. Echt weinig power (er zal wel een basis moter in zitten), heel onnatuurlijk stuurgedrag en ik vind de portieren en kofferdeksel echt blikkerig aanvoelen. Valt me vies tegen. Om nog maar te zwijgen over die totale wirwar van knopjes. Het is duidelijk, ik ben echt compleet verpest met de Model S (maar ik zou dus ook nooit meer twijfelen tussen BMW en Audi).

Overigens werd ik gisterenmiddag keurig gebeld met een update van de servicebeurt, wat dingen die zo pro-actief hadden opgemerkt en verder een algemene status update. Erg netjes. Mij benieuwen als hij klaar is, met folding mirrors en de midden console.
 
Het zal hem in het weer zitten maar ik ben nu ook de pineut. Terwijl er een afspraak staat voor volgende week donderdag (voor twee dagen) om de fix in de batterij te doen vond hij het vanmiddag welletjes.

Wel heel lief dat hij mij eerst naar huis liet rijden, achteruit de oprit op met een paar keer steken omdat de andere auto wat ongelukkig stond geparkeerd waarna ik hem wilde gaan laden vanuit de garage, toen de melding kwam van "onderhoud nodig, 12 volt batterij laag, zoek een plekje en auto start niet meer"

Maar even twee stenen gehaald en voor de achterwielen gelegd (oprit loopt iets af) en in tow mode gezet. Dat ging nog maar kort daarna was hij van de wereld.

Ik wacht nu op de flatbed (neem ik aan) af en helaas heeft men mij al verteld dat er géén Tesla beschikbaar is. En dat terwijl ik volgende week twee dagen in een Roadster zou hebben mogen rijden.

Maar allang blij dat het hier gebeurd is en niet in de Kiltunnel waar ik vandaag twee keer doorheen ben gereden.
(Nou ja, ik hoor er nu in ieder geval wel bij)

Wordt vervolgd.
 
(Bijna) zonder woorden..... Mijn zoon uit Oostenrijk belde al verontrust omdat het alarm een paar keer getriggerd was.

Vervanger.jpg
Tesladown.jpg
 
Hans, als het een beetje meezit dan doen ze die beurt er direct achteraan, wel jammer van die Roadster ja. Ik vroeg er ook naar bij SeC DH, maar daar hebben ze geen roadster werd mij verteld.
Is dat een A4, die vervangende auto?
Ik had er ook een twee weken terug, duurde een kleine week voor ik dat MMI systeem door had en ik had continue ruzie met de continue variabele transmissie.
 
Is dat een A4, die vervangende auto?
Ik had er ook een twee weken terug, duurde een kleine week voor ik dat MMI systeem door had en ik had continue ruzie met de continue variabele transmissie.


Een Mercedes C180 benzine.

Ik hoop dat ze gelijk de zomerwielen willen plaatsen. Ik moet ze dan wel even gaan brengen want ze liggen in de kelder hier.

Nou ja, ze zullen mij nog bellen. Ik wacht dat maar af.

Nog steeds blij dat hij de rit helemaal volbracht had en toen op de meest luxueuze lokatie, voor mij dan, ermee ophield.

De reden van mijn rit van vanochtend was er in een bestuur waarin ik zit een beamer en scherm was gekocht maar dat het scherm dat gisteren bezorgd werd, 2,20 meter lang, niet hun auto's paste.

Uitdaging dus gezegd dat doe ik wel.

Was dus net thuis en heb scherm, voor de indruk, even tegen de garagedeur gezet.

Scherm.jpg


Dat past er dus in, wel een centimeter of vijf leunend op de middenarmsteun (en voorzichtig rijdend want bij flik remmen duikt hij zo in het 17 inch scherm).

Is aansluiting op de koffertjes van een aantal weken geleden.

Edit: Nog een gelukje dat ik ooit heb ingesteld dat hij bij mijn oprit de luchtvering een standje verhoogt. Was net voldoende om zonder probleem op de flatbed getrokken te worden. De man vertelde dat het ongeveer hetzelfde is als bij een Porsche 911 die hij ook al een aantal keer heeft moeten rescueen. Toch niet helemaal denk ik dan :)
 
Last edited:
2014: helft van nieuwe EV's in België is een Tesla.

EV's vertegenwoordigen wel nog steeds maar 0,2% van de markt van nieuwe wagens. Vergelijk met de 20% EV's in Noorwegen - er is ruimte voor progressie...

(trouwens, de journalisten 'vergeten' systematisch dat het aantal nieuwe EV's in België in 2012 een stuk hoger was dan in 2013, toen de stimulansen voor particulieren werden beperkt - voortaan moet je een (management)vennootschap hebben om een serieus fiscaal voordeel uit een EV te halen, wat meteen ook het percentage Tesla's verklaart, neem ik aan...)