Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Laatst viel het me op, dat nadat ik van cruisecontrol af was gegaan en deze in een lange bocht er weer op zette, de auto pas weer versnelde naar de ingestelde snelheid nadat ik weer rechtuit reed. Heb het vandaag nog een aantal keer geprobeerd en het lijkt een feature te wezen, wel zo veilg dacht ik zo. Leuk dat de auto zelfs na een aantal maanden nog steeds blijft verrassen :)
 
Laatst viel het me op, dat nadat ik van cruisecontrol af was gegaan en deze in een lange bocht er weer op zette, de auto pas weer versnelde naar de ingestelde snelheid nadat ik weer rechtuit reed. Heb het vandaag nog een aantal keer geprobeerd en het lijkt een feature te wezen, wel zo veilg dacht ik zo. Leuk dat de auto zelfs na een aantal maanden nog steeds blijft verrassen :)

Echt? Wat voor een snelheid reed je in de bocht? En op welke snelheid stond de CC ingesteld?
 
Volgens mij was dat bij 6.1 niet zo. De weg waar ik dagelijks rij (max 80) eindigt met een vrij scherpe bocht. Ik remde keurig af voor de bocht (nou ja, de regen deed dat) en als ik dan de CC aanzette ging hij in de bocht behoorlijk versnellen. Niet zo heel erg leuk moet ik zeggen.

Nu is dat niet meer zo. Pas na de bocht gaat de snelheid er weer op. Overigens is dat soort bochten een uitdaging op de TACC: als de bocht redelijk scherp is 'ziet' de TACC de voorganger niet meer en gaat ineens vooruit... Als je dat eenmaal weet kun je er goed rekening mee houden, maar in het begin is dat best spannend ;)
 
Volgens mij was dat bij 6.1 niet zo. De weg waar ik dagelijks rij (max 80) eindigt met een vrij scherpe bocht. Ik remde keurig af voor de bocht (nou ja, de regen deed dat) en als ik dan de CC aanzette ging hij in de bocht behoorlijk versnellen. Niet zo heel erg leuk moet ik zeggen.

Nu is dat niet meer zo. Pas na de bocht gaat de snelheid er weer op. Overigens is dat soort bochten een uitdaging op de TACC: als de bocht redelijk scherp is 'ziet' de TACC de voorganger niet meer en gaat ineens vooruit... Als je dat eenmaal weet kun je er goed rekening mee houden, maar in het begin is dat best spannend ;)

Gebeurde op een rotonde ook vaak. Nu niet meer. Elke versie van de software bevat dit soort mooie verbeteringen.

Met vorige auto's moest je leren leven met dit soort 'features' nu doen we gewoon zelf een update :)
 
Survey dit weekend binnengekregen en mijn beklag gedaan. Want tot op heden nog niets gehoord van Tesla.
WEL van de Politie. Want de lieve man die mijn S heeft opgepikt heeft zich op de terugweg naar Zaventem laten flitsen aan 137km/u.
Dus zoals ik zei. Ik heb niets op papier en kan eigenlijk niet bewijzen dat ze hem meehadden.

Dadelijk eens bellen.



@ferrosilvio: Gewoon even om de stukslijst van de uitgevoerde activiteiten vragen. Ook al is er 0,00 te betalen, die lijst wordt altijd gemaakt. Verzenden kan wel eens een maand ofzo duren, maar die krijg je dan netjes per e-mail. Even later krijg je dan ook het Customer Satisfaction Survey. Daarop kun je al je opmerkingen kwijt, ook die helemaal niet over de betreffende activiteiten gaan. Jerome G. gaf mij persoonlijk aan dat hij alle wensen die daar vermeld worden onder ogen krijgt en serieus neemt.

Dat survey is eigenlijk een extra jank-hoekje, met rechtstreekse connectie naar het management van Tesla Motors, zeg maar. :wink:
 
Dat is balen, FS.

Toevallig heb ik een keer tijdens onderhoud VisibleTesla laten lopen. Daarmee werd jouw lieve man nog overtroffen. 162,5 km/h op de A10 bij Amsterdam (Vmax is daar 100) geklokt.
Gelukkig geen geijkte meting via het Centraal Justitieel Incassobureau gekregen. Ik vond het niet zo erg, de auto kan er wel tegen. Maar uiteraard zou de boete en aansprakelijkheid wel richting Tesla zijn gegaan.
 
Vanmorgen mijn classic S85 naar Arnhem gebracht waar ze vandaag en morgen de Power Switch en Power Supply preventief gaan vervangen door nieuwere exemplaren. Hadden ze toch even een leuke verrassing voor me: een P85D als leenauto!! Hageltje nieuw, 1600 km op de teller. Nergens om gevraagd, wel gekregen. :cool:

Wat een supercar!! Het accelereren vanuit stilstand scheelt echt veel met mijn S85, niet normaal joh! Bij de spurtjes van 100 naar 140 o.i.d. vind ik het verschil minder merkbaar. De TACC (voor mij helemaal nieuw) voelt heel prettig in de file. Maar als ik met 50 door stoplicht-stad-Nijmegen moet, geef ik toch de voorkeur aan mijn eigen rechtervoet. Het zal ook wel een kwestie van gewenning zijn. De stoelen zijn formidabel, inderdaad veel meer zijdelingse steun. Top!
 
Vanmorgen mijn classic S85 naar Arnhem gebracht waar ze vandaag en morgen de Power Switch en Power Supply preventief gaan vervangen door nieuwere exemplaren. Hadden ze toch even een leuke verrassing voor me: een P85D als leenauto!! Hageltje nieuw, 1600 km op de teller. Nergens om gevraagd, wel gekregen. :cool:

Wat een supercar!! Het accelereren vanuit stilstand scheelt echt veel met mijn S85, niet normaal joh! Bij de spurtjes van 100 naar 140 o.i.d. vind ik het verschil minder merkbaar. De TACC (voor mij helemaal nieuw) voelt heel prettig in de file. Maar als ik met 50 door stoplicht-stad-Nijmegen moet, geef ik toch de voorkeur aan mijn eigen rechtervoet. Het zal ook wel een kwestie van gewenning zijn. De stoelen zijn formidabel, inderdaad veel meer zijdelingse steun. Top!

Hier nog eentje, vanmorgen de classic S naar Tilburg en ik dacht met de Roadster naar mijn werk te gaan, werd het ook een P85D. Moet zeggen dat ik niet veel merk (natuurlijk wel als je weg rij en zo), maar dagelijks gebruik niet echt. De stoelen wel echt super, probeerde nog of het mogelijk was om deze stoelen om te zetten, maar schijnt niet helemaal goed te kunnen ivm wat zaken die later iets zijn aangepast. De TACC werd ik wel nerveus van ik ging in het einde van de spits, maar hij rijdt vind ik bonkiger, net of ie niet ver genoeg vooruit kan kijken (dat kan het systeem wel), maar corrigeert best abrupt. Ik denk als je midden op de dag of 's avonds rij, dan zal ie fijner rijden. Wel gaaf dat het bordensysteem ook de matrixborden kan lezen. Maar nu weer mijn eigen S terug. Krijg ook een nieuwe aandrijving, wel preventief maar er is een brommetje te horen, dus vervangen.

En ik heb mijn ChaMeDo adapter binnen, dus als iemand interesse heeft, even PM' en.
 
Pfffff wat mij betreft, net als bij ICE overigens, naming and shaming...
Onbegrijpelijk zulk gedrag.

Was helaas bij thuiskomst vergeten de dashcam uit te lezen want vind inderdaad dat mensen op dit gedrag aangesproken moeten worden. Als dat niet persoonlijk mogelijk is, dan maar via 'naming and shaming'.

Had een van de radioprogramma's (radio, wat is dat?) daar niet een item voor?