Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Plofkap, das n mooie :)

Net terug van Tilburg, auto weggebracht voor een beurt. Nu een hagelnieuwe P85D mee, al flink wat mee kunnen spelen.
Vanaf stilstand is acceleratie echt onmenselijk, maar vanaf de 50km/u merk ik totaal geen verschil met mijn P85 meer.
En de TACC is wel mooi, dat zou ik nog wel kunnen waarderen. Maar ik moet toegeven: was het op gegeven moment wel beu, hij rijd dan net wat slomer als hoe ik het zelf zou doen. Dus op gegeven moment maar uit gezet, straks weer even opnieuw mee spelen..
 
Ik had er nog nooit van gehoord maar de nieuwere Tesla's lijken te beschikken over een pyrotechnische motorkap (frunkdeksel).

View attachment 78833
hmmm lijkt me voor de RWD versies niet zoveel extra opleveren want die hebben toch al niets dan lucht onder de frunk (tenzij je met een compleet volgestouwde frunk rondrijdt). Maar wellicht is dat voor de AWD versies een ander verhaal.
 
Nu een hagelnieuwe P85D mee, al flink wat mee kunnen spelen.
Vanaf stilstand is acceleratie echt onmenselijk, maar vanaf de 50km/u merk ik totaal geen verschil met mijn P85 meer.
Dat hadden de mensen van SC Zaventem mij ook al meegegeven: ten opzichte van een P85+ biedt de D-versie zelfs amper nog enig voelbaar verschil. Alleen spijtig dat we die Autopilot hardware er niet in steken hebben, want volgens mij kunnen daarmee in de toekomst nog aardige softwarematige upgrades mee gebeuren...
 
Een zwarte met GB-xxx nummerbord? Afgelopen vrijdag heb ik deze teruggebracht met 1250 op de teller. Leuke auto maar rij net zo lief met de classic ;-)

Dat is hem! Eerder meldde ik nog dat ik in de zone 80-140 niet veel verschil merkte. Daar moet ik toch op terugkomen. Wel degelijk een flink verschil. Dat merkte ik wel toen ik na twee dagen weer in mijn classic S85 stapte. Wat raken we toch verwend met zijn allen! :) Gelukkig ben ik ook nog zeer tevreden met mijn classic.

Ze hadden in Arnhem nog netjes even de banden voor en achter omgewisseld. Toch wel netjes allemaal. Ik ben zeer te spreken over de Tesla service. Profiel na zo'n 42.000 km viel niet tegen. 6mm voor en 4,4mm achter. Dat kan nog wel effe.
 
"Morgen houden de federale politie en sommige lokale politiezones opnieuw een flitsmarathon. Bedoeling van de grootschalige actie, die 24 uur zal duren, is om zoveel mogelijk voertuigen te controleren op overdreven snelheid. De flitsmarathon valt binnen de boeteloze week van het gemeenschappelijk vakbondsfront."

Ongeveer de helft van de politie gaat dus morgen staken zodat het flitsen iets minder flitsend zal zijn. Maar een gewaarschuwd etc, etc... :frown:
 
Dat is hem! Eerder meldde ik nog dat ik in de zone 80-140 niet veel verschil merkte. Daar moet ik toch op terugkomen. Wel degelijk een flink verschil. Dat merkte ik wel toen ik na twee dagen weer in mijn classic S85 stapte. Wat raken we toch verwend met zijn allen! :) Gelukkig ben ik ook nog zeer tevreden met mijn classic.

Ze hadden in Arnhem nog netjes even de banden voor en achter omgewisseld. Toch wel netjes allemaal. Ik ben zeer te spreken over de Tesla service. Profiel na zo'n 42.000 km viel niet tegen. 6mm voor en 4,4mm achter. Dat kan nog wel effe.


En toch zijn er nog veel forumleden die de € 454 ex BTW, prepaid nog veels te veel geld vinden voor een servicebeurt...
 
nog beter! bmw (bij mijn weten) zit dit ook in de servicebeurrt mits nodig. uniek goede service. was zaterdag nog nieuwe matjes kopen in SC ZO want kwijtgeraakt: worden er gewoon netjes ingezet.

Dit was allemaal gratis. In het kader van het preventief vervangen van de power switch en power supply. Dat zo dan pro-actief die banden omwisselen, kan ik erg waarderen.
 
Wauw. Das meer dan netjes. Even benieuwd , wat voor banden? En wat is je gemiddelde verbruik (waar voor n deel je rijstijl uit te halen is)?

Met de standaard 19 inch all-weather banden: 19” Goodyear Eagle RSA2, 245/45R19.

Gemiddeld verbruik over 56.000 km is 205 Wh/km. Van deze 56.000 km heb ik de eerste winter zo'n 14.000 km op winterbanden gereden.

Rijstijl:
- Rustig, non-agressive, de TACC van de P85D (waar ik twee dagen in heb gereden) is al veel agressiever (laat remmen) dan mijn persoonlijke rijstijl.
- Niet of nauwelijks constant hoge snelheden rijden (harder dan 140 km/h). Ik hou me aan de max toegestane snelheid. Natuurlijk sprint ik wel eens door naar 180 km/h, maar laat het dan weer snel zakken.
- Dagelijks een aantal sprintjes van 0 naar 140 met het pedaal volledig ingetrapt.
 
Rij je ook voornamelijk grote afstanden?
Ik rij zelf veel korte afstanden (<30km) en met 21" en een vergelijkbare rijstijl heb ik een verbruik van 235 na 27000km.
Gister een rit van 200km gemaakt en direct eenvoudig een gemiddeld verbruik van minder dan 200 gehaald. Vraag me af of mijn gemiddelde verbruik hoog is door de korte afstanden of dat de 21" veel invloed heeft.
 
Rij je ook voornamelijk grote afstanden?
Ik rij zelf veel korte afstanden (<30km) en met 21" en een vergelijkbare rijstijl heb ik een verbruik van 235 na 27000km.
Gister een rit van 200km gemaakt en direct eenvoudig een gemiddeld verbruik van minder dan 200 gehaald. Vraag me af of mijn gemiddelde verbruik hoog is door de korte afstanden of dat de 21" veel invloed heeft.

Veel ritjes van Oss naar de High Tech Campus in Eindhoven over de A50 in ochtend en avond spits verkeer. Zo'n 60 km enkele reis. Verder veel ritjes 's-avonds (twee keer per week) van 30 km heen en 30 km terug. Ben wel erg gedisciplineerd om 's-ochtends vlak voor vertrek de accu op 90% te hebben, zodat de accu op temperatuur is.