Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb mijn Tesla vorige week zaterdag besteld. Toen vertelden ze al dat de prijs omhoog ging gaan. Ik heb nu dezelfde configuratie eens samengesteld. 'Mijn' Tesla zou nu 3.000 euro duurder zijn( +/- 4 %). Gelukkig heb ik meteen besteld. Nu is het wachten tot eind juli.
 
Ik parkeer net mijn S achterwaarts in een krappe plek die ook nog schuin loopt. Omdat er geen handrem op zit merk ik dat dit erg lastig is. Je moet na het loslaten van de rem direct snel "gas" geven anders rijd je achteruit. Was net dus te laat en dus tegen de andere auto aan. Klein krasje op de bumper bij mij (balen!!), niets bij de andere auto (gelukkig).
Dit is de eerste keer dat het mis gaat maar heb al een aantal keren hetzelfde gehad waarbij het bijna mis ging. Ligt dit aan mij of hebben meer mensen deze ervaring. Zou helpen om bij het krappe inparkeren de creep mode aan te zetten??
Hoor graag jullie ervaringen.
 
Ik parkeer net mijn S achterwaarts in een krappe plek die ook nog schuin loopt. Omdat er geen handrem op zit merk ik dat dit erg lastig is. Je moet na het loslaten van de rem direct snel "gas" geven anders rijd je achteruit.

Misschien zou het interessant zijn de 1 seconde hill holding te kunnen instellen naar 2 of 3 seconden in het geval je rustig aan moet inparkeren?
 
De parkeerplaats was niet schuin genoeg voor de Hill assist, maar de auto rolt wel naar achteren. Zal morgen creep eens aanzetten en proberen dan geen auto te raken.

Lastige situatie. Hopelijk gaat het goed. Met de linkervoet op de rem blijven duwen zal ook niet werken want als je beide pedalen tegelijk indrukt geeft hij een foutmelding. Creep proberen lijkt me een goed idee.
 
De Model S gaat ook wel echt bij de allerkleinste helling al rollen. Bizar eigenlijk hoe weinig weerstand dat ding heeft. Als ik dat vergelijk met de andere auto's die ik reed (en rijd), de Tesla gaat in driekwart van de gevallen vanuit stilstand wel rollen (bijv. voor een stoplicht), terwijl ik dat bij andere auto's nooit zo extreem had.
 
In D zetten en daarmee 'remmen'. Werkt hier prima.

Wel bij enige snelheid, bij vrijwel stilstand is er geen enkel effect van de regen. Het is echt opvallend, ik het daar eerder een posting aan gewijd, hoe gemakkelijk de S al rolt bij een extreem geringe helling. Dit is grotendeels het effect van zeer lichtlopende lagers. Dit soort lagers wordt meestal niet van 100% vet voorzien, maar vaak maar met 25%. Ook voor snelle fietsen maken dit soort lagers (SKF E2) een duidelijk verschil.