Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Foutmeldingen Model S 2018

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een bizar probleem. Anderhalve week na de MCU2 upgrade van mijn MS 2018 geeft de instrument cluster plots allerlei foutmeldingen.
  • cruise control uitgeschakeld
  • automatic emergency braking niet beschikbaar
  • parkeerhulp niet beschikbaar
  • stabiliteitscontrole is uitgeschakeld
  • stuurbekrachtiging verminderd
  • tractiecontrole is uitgeschakeld
Service alerts op foto 1.

Vooral storend is dat ik geen cruise control meer heb. Volgens Tesla Service Center zou een ABS-sensor het probleem zijn en moet die worden vervangen.

Ik ben naar een expert geweest die ik veel meer vertrouw dan het Service Center. Hij kon de auto ook uitlezen in Service Mode Plus. De volgende 2 foto's geven de foutcode in het ESP-systeem, waardoor het zou kunnen "lijken" dat een abs/snelheidssensor defect is. De expert vermoedt echter dat deze code betekent dat het ESP-systeem niet de juiste CAN-signalen krijgt van de SCCM (Steering Column Control Module); hetzelfde als de foutcode van het stuurhuis. Hij vermeldde zelf de eerlijke kans van 80% dat dit het probleem zou verhelpen. Ik zei dat ik eerst even zou polsen op dit forum of er toevallig personen waren die een gelijkaardige ervaring hebben gehad. Mij komt het vooral bevreemdend over dat dit anderhalve week na de MCU2 upgrade gebeurt. Temeer omdat alle functies van het stuur nog werken, terwijl alle problemen met een SCCM die ik op internet kon vinden te maken hadden met stuurwiel functies die niet meer werkten. Zou er bij een MCU2 upgrade mogelijks een kabeltje moeten losgemaakt worden van het stuurwiel en is die fiche niet goed teruggestoken en losgekomen? Of zou er nog een andere mogelijkheid zijn? Anders heb ik gewoon pech. Alle ervaringen zijn welkom.
 

Attachments

  • IMG_9802.jpg
    IMG_9802.jpg
    375.3 KB · Views: 4
  • IMG_1626.jpg
    IMG_1626.jpg
    1.2 MB · Views: 1
  • IMG_1625.jpg
    IMG_1625.jpg
    561.4 KB · Views: 3