Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verse MY opgehaald en wat kleinigheidjes, of toch niet?

This site may earn commission on affiliate links.
Ook mijn optie 2 niet? Er was iets met (dubbel?) tikken op het verkeersbord op het scherm.
Getest, en tikken (ook dubbel tikken) op snelheidbord is enkel nog aan/uit schakelaar voor wettelijke beep als je te snel rijdt :)

Met andere woorden, rechts scrollwiel is enige manier om snelheid TACC/AP te verhogen (of vast te zetten op nieuwe snelheid na versnellen via e-pedaal), zonder TACC/AP eerst uit te schakelen. (Op zich niet echt een probleem natuurlijk)
 
Wat had je verwacht? Is gewoon de wet. Gewoon aan de snelheid houden lost het op.
Snap ik, het is alleen soms hinderlijk in de met name 30 en 50 kmh zones, zeker bijv. in Amsterdam zit je daar snel overheen natuurlijk. Maar het is gewoon niet anders, even aanpassen en wennen.

Edit: En het is niet helemaal de wet. De wet zegt dat auto's die na 7 juli van de band rollen hier aan moeten voldoen. Dat mijn auto hier nu al aan voldoet is de keuze van Tesla. Ze zouden ook kunnen kiezen om dan maar alle Tesla's hiervan te voorzien, ook de oude.
 
De wet zegt dat auto's die na 7 juli van de band rollen hier aan moeten voldoen. Dat mijn auto hier nu al aan voldoet is de keuze van Tesla. Ze zouden ook kunnen kiezen om dan maar alle Tesla's hiervan te voorzien, ook de oude.

Zullen we dan maar ineens stoppen met OTA updates als je enkel die dingen wil ontvangen die in uw interessegebied liggen?
Zie dat beepje gewoon als een flitspaal die afgaat. Weer x-aantal € gespaard...
 
Snap ik, het is alleen soms hinderlijk in de met name 30 en 50 kmh zones, zeker bijv. in Amsterdam zit je daar snel overheen natuurlijk. Maar het is gewoon niet anders, even aanpassen en wennen.

Edit: En het is niet helemaal de wet. De wet zegt dat auto's die na 7 juli van de band rollen hier aan moeten voldoen. Dat mijn auto hier nu al aan voldoet is de keuze van Tesla. Ze zouden ook kunnen kiezen om dan maar alle Tesla's hiervan te voorzien, ook de oude.
Is al een jaar voor nieuwe homologaties. Misschien heeft HW4 voor een nieuwe homologatie gezorgd?
 
Wat had je verwacht? Is gewoon de wet. Gewoon aan de snelheid houden lost het op.
Ik hoop dat het zo in de praktijk werkt.

Echter is mijn zorg, en ervaring in oude M3, dat de kaarten vaak verouderd zijn en herkenning van verkeersborden gebrekkig is. In combinatie met vele wegwerkzaamheden en slechte bebording maakt de kans op valse meldingen groot.

Hopelijk dat de wetgeving de automaker ook prikkelt om de accuraatheid van de herkenning te verbeteren en zo te voorkomen dat de functie massaal wordt uitgezet.
 
Echter is mijn zorg, en ervaring in oude M3, dat de kaarten vaak verouderd zijn en herkenning van verkeersborden gebrekkig is.
Sedert een update (begin dit jaar denk ik) hebben we verkeersbordherkenning die de kaarten overruled.
Maar dat werkt nog slechter volgens mijn ervaring .
Kaarten worden elk jaar vernieuwd, maar er is geen verplichting om verkeersborden te melden en dat gebeurt dus vaak niet.
 
  • Informative
Reactions: Dan84
Ook nog, op verschillende plaatsen waar borden van erbarmelijke staat zijn en dus niet worden geregistreerd. Bij ons in dorp bv bord einde zone 30. Waardoor de snelheid niet automatisch wordt opgeschakeld. Bij tact kan je overrulen. Bij AP max +10 km/u
 
Ook nog, op verschillende plaatsen waar borden van erbarmelijke staat zijn en dus niet worden geregistreerd. Bij ons in dorp bv bord einde zone 30. Waardoor de snelheid niet automatisch wordt opgeschakeld. Bij tact kan je overrulen. Bij AP max +10 km/u
Ik ken er ook zo 1. De ‘30’ is volledig afgebleekt door de zon en wordt niet herkend. Daarna blijft AP nog steeds aan 30, kan je verhogen tot 40 maar zelfs dat is niet ok.
 
  • Like
Reactions: tron_fvl
Ik ken er ook zo 1. De ‘30’ is volledig afgebleekt door de zon en wordt niet herkend. Daarna blijft AP nog steeds aan 30, kan je verhogen tot 40 maar zelfs dat is niet ok.
Blijft wel grappig om je reacties te combineren, eerst 'zeur niet zo en hou je aan de wet dan hoef je de piep niet uit te zetten' daarna meh die snelheid is zo vaak fout...

Ik had niet de indruk dat de ts de hele tijd te hard wilde rijden maar meer ook last had van wat jij nu omschrijft.
 
  • Like
Reactions: Venzent and Phil V
Niet bij mij, en heb dit al meermaals geprobeerd. Na een snelheidsverlaging (die hij automatisch doet), zal AP nooit terug automatisch versnellen van zodra hij een verhoging van snelheidslimiet toont. Zijn ingestelde snelheid blijft dan op de lagere snelheid :confused:
Maar zoals je zegt, met voorzichtigheid te gebruiken om inderdaad mogelijke boetes te vermijden.
Idem dito met EAP…Enhanced 🤔