Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gegarandeerde restwaarde Tesla ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Uiteraard lever je je auto zo 'netjes' mogelijk in bij gebruikmaking van 'gegarandeerde restwaarde'.
Nu heeft mijn auto 2 duidelijke beschadigingen: en deukje en elders duidelijk aanwezige lakschade.
Iemand ervaring met wat de minste financiële 'schade' voor mij oplevert: zelf op voorhand op eigen kosten laten repareren of door Tesla de door hun geschatte kosten laten verreken/ in mindering laten brengen op de restwaarde?
Daarnaast: doen ze moeilijk over profieldikte van de banden als deze onder APK standaard zit?
dank
 
Uiteraard lever je je auto zo 'netjes' mogelijk in bij gebruikmaking van 'gegarandeerde restwaarde'.
Nu heeft mijn auto 2 duidelijke beschadigingen: en deukje en elders duidelijk aanwezige lakschade.
Iemand ervaring met wat de minste financiële 'schade' voor mij oplevert: zelf op voorhand op eigen kosten laten repareren of door Tesla de door hun geschatte kosten laten verreken/ in mindering laten brengen op de restwaarde?
Daarnaast: doen ze moeilijk over profieldikte van de banden als deze onder APK standaard zit?
dank
In mijn geval is er niet gekeken naar profieldikte, was dacht ik wel net boven de norm. Had wel kennelijk een defect in de koplampen, was mij niet opgevallen. Zou bij vervanging Eur. 1.500 gaan kosten, heb goed laten merken dat ik daar wel flink chagrijnig van werd. Prima gesprek, goede intake, eerlijke behandeling. De Dekra had wat lichte lakschade, vermoedelijk door vogelpoep, op de motorkap vastgesteld. Die kon ik vrij eenvoudig wegpoetsen en daar deed niemand moeilijk over.

En die Eur. 1.500 is bij mij nooit in rekening gebracht…

Ik zou het erop wagen, eventueel dit openlijk bespreken met Tesla. Wellicht heb je alsnog de mogelijkheid om bij tegenvallende beoordeling en cijfers de schade zelf te laten repareren. Daar heb ik gelukkig geen ervaring mee…
 
  • Like
Reactions: Mich007