Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Overname Tesla met financial lease

This site may earn commission on affiliate links.
Beste allen,

Ik overweeg om mijn Tesla model X 2018 (16.000 km) ter overname aan te bieden, maar ik vraag me af hoe dit zit met de financial lease constructie. Zomaar wat vragen dus, hopelijk weet iemand hier de antwoorden...

- Is dit zomaar door een ander over te nemen? Of doet de Lage Landen hier moeilijk over?
- blijft de 1,9% rente dan gewoon gelden?
- Hoe zit het met de gegarandeerde restwaarde bij overname van contract?
- Hoe zit het met lifetime supercharging bij overname van contract?
- zitten er verdere haken en ogen aan...?
 
Even met DLL bellen, ze rekenen een vast bedrag bij overname, condities blijven gelijk en kunnen ook een voorstel maken om het contract af te kopen. Ook op je andere vragen kunnen ze je antwoord geven.

Het lifeime superchargen is iets wat je bij Tesla kunt informeren als een auto overgeschreven wordt.

4% bijtelling blijft 5 jaar na eerste tenaamstellingsdatum.
 
Lifetime Superchargen zal je kwijt zijn, dat is alleen voor de 1e eigenaar.
Volgens mij doet Verhoeks Exclusief vrij veel verkoop van Tesla's die nog onder lease zitten. Misschien kun je daar eens informeren?

Je auto heeft nog wel bijna 5 jaar lang 4% bijtelling, dus er zal ongetwijfeld vraag naar de auto zijn.

Uit interesse, waarom doe je 'm weg?
 
Lage landen gebeld:

- overname van contract is mogelijk, mits de andere partij (uiteraard) kredietwaardig is
- rente (en alle andere voorwaarden) blijven hetzelfde
- er is 300e admin kosten verschuldigd, ex-btw, die verrekend worden aan degene die het contract overneemt

Blijven nog de vraag over levenslang superchargen en de gegarandeerde restwaarde over :)
 
Superchargen staat in je tesla account of het aan de auto of aan de eigenaar hangt. Zie bijgaand screenshot van mijn account.
DF9B6E00-9D91-41DD-8F39-5F4714A49448.png
 
Het is een persoonlijk recht dat niet overdraagbaar is. Aldus het formulier Gegarandeerde Restwaarde.




De Tesla Gegarandeerde Restwaarde is een persoonlijk recht dat enkel aan u als oorspronkelijk eigenaar toekomt en kan niet worden toegekend of overgedragen aan een ander, op welk moment dan ook. Geen andere persoon (waaronder mede wordt verstaan enig erfgenaam of opvolger onder algemene of bijzondere titel) zal enig recht toekomen onder de Tesla Gegarandeerde Restwaarde.
 
@Appie: realiseer je ook nog dat als je die stap zet je de complete MIA aftrek weer als bijtelling krijgt. En heb je ook KIA gehad? Dan idem daarvoor. Dat hakt er veel meer in dan de kosten van DLL...

KIA heb ik niet, MIA wel.

Maar als ik me niet vergis heb ik voor de MIA dan 'gewoon' een des-investeringsaftrek van de 60 - X maanden

Ofwel, gewoon MIA over de gebruikte maanden en de rest niet.

Toch....?
 
KIA heb ik niet, MIA wel.

Maar als ik me niet vergis heb ik voor de MIA dan 'gewoon' een des-investeringsaftrek van de 60 - X maanden

Ofwel, gewoon MIA over de gebruikte maanden en de rest niet.

Toch....?
Volgens mij was het bedrag aan MIA gemaximeerd op €50.000,-. Dat betekent dat als je de X voor meer dan dat bedrag verkoopt je de volle mep weer moet bijtellen omdat er geen sprake is van desinvestering. Wachten tot het vijfde jaar (januari 2023) is verreweg het meest lucratief.
 
Volgens mij was het bedrag aan MIA gemaximeerd op €50.000,-. Dat betekent dat als je de X voor meer dan dat bedrag verkoopt je de volle mep weer moet bijtellen omdat er geen sprake is van desinvestering. Wachten tot het vijfde jaar (januari 2023) is verreweg het meest lucratief.

Dat is interessant, daar had ik nog niet over nagedacht... Dat maakt inderdaad het verhaal wel een heel stuk ongunstiger...

Dan wellicht toch lekker nog 4 jaar in de X zoeven...:)
 
Dat is interessant, daar had ik nog niet over nagedacht... Dat maakt inderdaad het verhaal wel een heel stuk ongunstiger...

Dan wellicht toch lekker nog 4 jaar in de X zoeven...:)

Bij verkoop van mijn eerste S is de Mia naar rato verrekend (IB ondernemer)
stel nieuwwaarde 100K, verkoop 70K, dan mia 7/10 * 50000 terug betalen. Het aantal jaar dat je de auto hebt deed er niet toe totdat je de 5 jaar bent gepasseerd.