Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gezocht: 21" turbine velgen

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je ondertussen je set gevonden ?
Ik heb nl. een showmodel Model S aangekocht met de originele 21" turbine velgen. Tesla mag zijn wagens niet anders verkopen dan af fabriek maar mij interesseert enkel het optimaalste verbruik en dus wil ik enkel de 19" Aero.
Ik verkoop de hele set schadevrije velgen incl. de originele Continental zomerbanden + sensoren aan 3000€ excl.btw (met factuur mogelijk). Ze hebben 7000km gereden (testritten bij Tesla Center Aartselaar) en zijn 3 slechts maand oud.
 
Heb je ondertussen je set gevonden ?
Ik heb nl. een showmodel Model S aangekocht met de originele 21" turbine velgen. Tesla mag zijn wagens niet anders verkopen dan af fabriek maar mij interesseert enkel het optimaalste verbruik en dus wil ik enkel de 19" Aero.
Ik verkoop de hele set schadevrije velgen incl. de originele Continental zomerbanden + sensoren aan 3000€ excl.btw (met factuur mogelijk). Ze hebben 7000km gereden (testritten bij Tesla Center Aartselaar) en zijn 3 slechts maand oud.
Sold!
 
Een opmerking: als je de auto met lease/financiering hebt, mag je waarschijnlijk niet de velgen los verkopen zonder toestemming.
Deze vertegenwoordigen waarde van het onderpand/zekerheid dat de verstrekker van de lening heeft.
Niet om je dag te verpesten, maar als additionele informatie. Mogelijk heb je geen financiering of krijg je gewoon toestemming.
 
Een opmerking: als je de auto met lease/financiering hebt, mag je waarschijnlijk niet de velgen los verkopen zonder toestemming.
Deze vertegenwoordigen waarde van het onderpand/zekerheid dat de verstrekker van de lening heeft.
Niet om je dag te verpesten, maar als additionele informatie. Mogelijk heb je geen financiering of krijg je gewoon toestemming.
en omgekeerd zal ook een leasemaatschappij onaangenaam verrast worden als er ineens 21"bandjes afgerekend moeten worden waar 19 in het contract stonden :)
 
Vlot forum hier :)
Bedankt voor de tips.
Het is eigenlijk een renting en de kans dat ik de wagen zelf overneem en dan verkoop is zeer groot, de restwaarde is nogal laag ingeschat.

Aan alle mensen die met de 21inch velgen rijden: allemaal schade na 2 weken of valt het wel mee ?
(Ik zag er deze morgen een staan en ik dacht: "ik verkoop ze niet" :)
 
...
Aan alle mensen die met de 21inch velgen rijden: allemaal schade na 2 weken of valt het wel mee ?
(Ik zag er deze morgen een staan en ik dacht: "ik verkoop ze niet" :)
Ik heb nog geen schade gereden met de 21".
Helaas ben ik niet de enige persoon die in de Tesla rijdt... :(

21" maakt imho de auto wel helemaal af. Vind de 19" daarnaast vergeleken net te klein.
 
Ik heb er alweer 6000 km schadevrij opzitten met 22" (op de X :D). Ze lijken op de X toch nog iets meer "band" en "bescherming" over te hebben overigens....

Binnenkort heb ik de 21" Arachnids die eigenlijk veel mooier zijn op een S dan op een X (los van het gedoe om de S banden los te verkopen en dan X winterwielen er op te zetten...) Bij serieuze interesse graag een PM (of mail of appje als we al eens contact hadden)
 
Ik heb ook nog een hele set (4 stuks) Brock B32 Matzwart 20 inch met lichte stoeprand schade en Pirelli Sottozero winterbanden 245/40/20 (gebruikt en nog slechts 3,5mm profiel over) en TMPS sensoren voor elk aannemelijk bod.
IMG_2418.JPG