Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Heeft er al iemand Basic AutoPilot geactiveerd gehad?

Heb je op dit moment basic AP op je Model 3?


  • Total voters
    170
This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist FSD enabled gehad!
15554258053242747517138138210150.jpg
 
  • Like
Reactions: Joost1983
Bij mij is ook de gratis AP geactiveerd (besteld dec 2019 en geleverd 20 maart).

Heb ik met deze bestel en leveringsdatum nog recht op FSD tegen een lager tarief of gold dat alleen bij bestelling voor aflevering en kost dat in mijn situatie nu €7400,- de huidige prijs voor de upgrade?

Het voelt toch een beetje als een relatief 'kleine' compensatie voor de €3200,- prijsverlaging nu het na een beperkte prijsverhoging gratis wordt meegeleverd bij nieuwe bestellingen.
 
Last edited:
Ik moet zeggen dat ik het in de file heel prettig vond, al hield de prettige ervaring hier ook wel bij op. Bij wat drukker verkeer, bij een snelheid fluctuerend tussen de 80-100 (wat 80% van mijn ritten het geval is), rijd het voor geen meter... erg zenuwachtig remmen en weer optrekken. Heb wat gespeeld met de volgafstand, nadeel is als je hem te groot maakt dat er iemand tussen komt en de auto weer erg zenuwachtig afremt.

Dus ben blij dat hij “gratis” is, wanneer ik nu nog de keuze zou hebben door een trail, had ik vermoedelijk niet overgegaan tot aankoop...

Iemand nog tips om de tesla wat intuïtiever te laten rijden i.p.v. dat zenuwachtige optrekken en remmen?
 
Bij mij rijdt de AP prima op de M3. Sowieso in files erg fijn maar ook bij 130, weinig Phantom brakes en niet zenuwachtig. Voor je gevoel rij je wel wat meer rechts dan in het midden, maar dat is waarschijnlijk optisch omdat je links zit. Hand moet af en toe op je het stuur. Mijn ervaring is als je een hand losjes aanhoudt, je kan blijven rijden. Auto heeft 1500 km dus wellicht wat ingeleerd voorafgaande aan de AP activatie.
Afstand tot voorganger niet te ver zetten, dan krijg je rechts inhalers (vandaag zelfs politie met gebaren dat ik minder afstand moest houden
 
Yess nu ook AP geactiveerd.. Heel stuk stop start verkeer gereden vandaag naar huis, misschien is het omdat ik de performance versie heb maar het voelt toch wel vrij stoterig qua optrekken en remmen. Ook met de rijmodus in chill stand weinig verbetering, werd er uiteindelijk zelfs een beetje wagenziek van.. Maar eens spelen met de instellingen of daar wat verbetering te halen valt. Wat me overigens ook opvalt; je zou met het stuurwieltje naar links en rechts volgens mij de volgafstand moeten kunnen instellen. Bij mij verschijnt het popupje met de volgafstand wel, maar er veranderd verder niks, kan hem niet korter of langer zetten. Wel als ik het in het algemene instellingen scherm aanpas, hebben meer mensen dat?
 
Vandaag hier ook actief geworden!
Ik ging meteen naar m'n testla account online om te zien of ik nu naar FSD kon upgraden online voor weinig, maar helaas is die mogelijkheid er nog niet:
AAE41ADA-4427-4036-A9A8-32056D5CBE8E.jpeg
(Verander 'own' in 'upgrades' in de URL)

Is dit er wel voor mensen die AP na aflevering hebben gekocht?
 
Vanmiddag ook de trial Autopilot gehad, nadat idd mijn auto een halve dag niet door de app te benaderen was. Na een paar reboots in de parkeergarage alles OK.
Vind het nog wel een beetje 'eng' rijden, hoor. Ik reed de A2 Amsterdam - Utrecht terug, met veel file en 70 rijden en dan is het erg onrustig. Een keer remde hij zo hard, om niets, dat ik de auto achter me flink heb laten schrikken :p Hij ging gelijk achter me vandaan ;)
 
Daar lijkt het wel op inderdaad. Eerst was er nog sprake van dat alleen de automatische lane change in EAP/FSD zou zitten en de "handmatige" variant wel in AP zou zitten, maar hoe vaak ik ook richting aangeef op een lege snelweg, geen lane change..