Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Jaaroverzicht

This site may earn commission on affiliate links.
Het leek mij wel leuk om een soort van jaaroverzicht met elkaar te delen.

- Welk model en batterij variant heb je?
- Hoeveel kilometer heb je gereden het afgelopen en wat was hierbij je gemiddeld verbruik
- Langste afstand op één charge
- Welke reis heb je het afgelopen jaar gemaakt en beviel dit met de Tesla?
- Wat was het vervelendste wat je hebt meegemaakt het afgelopen?

Ik zal hem zelf maar aftrappen.

ik rij zelf een Model 3 performance. Dit jaar heb ik een kleine 53 duizend km gereden met een gemiddeld verbruik van 203 wh/km.
Langste afstand op 1 batterij was 400 km tijdens vakantie naar Italië, vanaf Basel naar supercharger Piacenza.
Dit jaar meerdere reizen gemaakt. Skiën in Val Thorens in januarie. In augustus een weekend met vrienden naar Duitsland nabij Koblenz en eind Augustus nog 2 weken in de buurt van Lucca met een destination charger. Tijdens de vakantie tripsje zat ik trouwens rond de 230 WH/km gemiddeld.
De trip met vrienden naar Duitsland viel het meeste tegen. Had nog wel speciaal een camping stekker gekocht, echter paste deze niet en kon dus niet laden op locatie. Op dat moment is het wel vervelend met een electrische auto als je veel uitstapjes zou doen.
Gelukkig was er een supercharger dichtbij, maar toch is dit niet prettig.

ik ben benieuwd naar jullie "jaaroverzicht".
 
  • Like
Reactions: Jelger
- Welk model en batterij variant heb je? Model 3 SR+
- Hoeveel kilometer heb je gereden het afgelopen en wat was hierbij je gemiddeld verbruik 20.665km 161wh/km
- Langste afstand op één charge Geen idee
- Welke reis heb je het afgelopen jaar gemaakt en beviel dit met de Tesla? Ik ga zelden of nooit met de auto op reis, eens een citytrip naar Duitsland of Nederland. Tot nu toe ervaar ik de tussenstops niet als een ongemak. In tegendeel, je komt eens op plaatsen waar je nooit zou stoppen.
- Wat was het vervelendste wat je hebt meegemaakt het afgelopen? Vandalisme
 
- Welk model en batterij variant heb je?
Model 3 performance met FSD.

- Hoeveel kilometer heb je gereden het afgelopen en wat was hierbij je gemiddeld verbruik
Circa 20.000, ongeveer 190Wh/km. Laatste maanden weer de beuk weer er in!

- Langste afstand op één charge?
Langste rit op 1 charge was net iets meer dan 460 km. Zie: Superchargers in Nederland (NL) | Page 505 | Tesla Motors Club

- Welke reis heb je het afgelopen jaar gemaakt en beviel dit met de Tesla?
Dit jaar geen echt lange reizen gemaakt met de Tesla. Alleen Winterberg. Mickey Mouse ski-gebied maar wel grappig. Meer moeten wachten voor de liften dan voor de enkele SuperCharger.

- Wat was het vervelendste wat je hebt meegemaakt het afgelopen 2020 met de Tesla?
Dat het parkeergeld op Eindhoven Airport meer kostte dan een retourtje Innsbruck. Eén van de laatste vluchten terug voordat de skigebieden dichtgingen.

Wat is het leukste dat je hebt meegemaakt het afgelopen 2020 met de Tesla?
De EV-Experience op circuit Zandvoort. Mocht er met eigen auto niet op maar wel leuk om daar in andermans Tesla overheen te gaan.