Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Keuze model 3 of model X > Testrit thuis?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zit in dubio,
Ik volg al zo'n 6 jaar tesla op de voet.
En sinds het begin wil ik al graag een tesla rijden.
Roadster was onbereikbaar. (weinig inkomen + dure auto).
Model S kon ik wel rijden maar vond deze niet praktisch genoeg voor de prijs. (geen trekhaak)
Model X was op het begin zeker te duur, maar nu is de prijs iets gezakt en salaris gestegen.
Maar op Model 3 had ik mijn zinnen gezet. (2 auto's aanbetaald op dag 1).

Ik stel echter wat eisen aan mijn auto, heb nu 2 auto's met trekhaak nodig. (caravan en aanhanger). om elk jaar mee op vakantie te kunnen. (renault clio en volvo s40 op dit moment).
Nu het niet duidelijk is of model 3 uberhaupth een trekhaak krijgt of wat de gewichten daarvan zullen zijn (ik wil minimaal 1200kg kunnen trekken met de auto). En trekhaak is dus een absolute must.

Het alternatief is 1 Model X, Alleen kan ik deze alleen dit jaar nog betalen, volgend jaar is de bijtelling te hoog.
Mijn grootste probleem zit hem in een legertent die ik moet vervoeren, samen met de caravan. Echter als het legertent pakketje past in de auto heb ik geen problemen meer. Maar de maten zijn wel erg krap waardoor ik niet weet of het gaat passen.

First look at Tesla Model X’s new 5-seat configuration with the best in class cargo space
Volgens de getallen, is de Model X zo'n 1.87cm lang voor bagage. (geen idee of de stoelen maximaal naar voren of naar achteren stonden).
137cm breed direct achter de stoelen
110cm breed achterin.
96cm op het smalste stuk.

Het pakketje is 2,00 bij 40 en nog wat hoogte.
volgens de berekeningen zou het net niet passen ook niet dwars, maar het doek is waarschijnlijk genoeg vormbaar om het wel te laten passen.
Dus zou het graag eens bij een model X willen proberen of het gaat passen.
Indien het past, heb ik geen aanhanger meer nodig en kan ik de X gaan kopen. Indien het niet past wacht ik geduldig af om volgens misschien weer een renault te nemen.
Heeft iemand een model X. met een 2e rij die opklapbaar is. in de buurt van Eindhoven / Den Bosch, waarin ik het pakketje eens kan testen
 
Ik denk niet dat je kan gaan rekenen dat de model 3 met trekhaak gaat uitkomen. De Model S is al een grotere auto en heeft niet de mogelijkheid tot trekhaak. De Model X is de enige met trekhaak-mogelijkheid momenteel.

Past de legertent niet in de caravan? Of een andere tent die tot een kleiner pakket kan verpakt worden?

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen staat te springen om iemand z'n legertent in een Model X te sleuren... De achterkant van de achterste zetelrij kan nog wel tegen een stootje, maar de achterkant van de voorste stoelen zijn niet gemaakt om tegen een tik te kunnen.
 
Ik zit in dubio,
Ik volg al zo'n 6 jaar tesla op de voet.
En sinds het begin wil ik al graag een tesla rijden.
Roadster was onbereikbaar. (weinig inkomen + dure auto).
Model S kon ik wel rijden maar vond deze niet praktisch genoeg voor de prijs. (geen trekhaak)
Model X was op het begin zeker te duur, maar nu is de prijs iets gezakt en salaris gestegen.
Maar op Model 3 had ik mijn zinnen gezet. (2 auto's aanbetaald op dag 1).

Ik stel echter wat eisen aan mijn auto, heb nu 2 auto's met trekhaak nodig. (caravan en aanhanger). om elk jaar mee op vakantie te kunnen. (renault clio en volvo s40 op dit moment).
Nu het niet duidelijk is of model 3 uberhaupth een trekhaak krijgt of wat de gewichten daarvan zullen zijn (ik wil minimaal 1200kg kunnen trekken met de auto). En trekhaak is dus een absolute must.

Het alternatief is 1 Model X, Alleen kan ik deze alleen dit jaar nog betalen, volgend jaar is de bijtelling te hoog.
Mijn grootste probleem zit hem in een legertent die ik moet vervoeren, samen met de caravan. Echter als het legertent pakketje past in de auto heb ik geen problemen meer. Maar de maten zijn wel erg krap waardoor ik niet weet of het gaat passen.

First look at Tesla Model X’s new 5-seat configuration with the best in class cargo space
Volgens de getallen, is de Model X zo'n 1.87cm lang voor bagage. (geen idee of de stoelen maximaal naar voren of naar achteren stonden).
137cm breed direct achter de stoelen
110cm breed achterin.
96cm op het smalste stuk.

Het pakketje is 2,00 bij 40 en nog wat hoogte.
volgens de berekeningen zou het net niet passen ook niet dwars, maar het doek is waarschijnlijk genoeg vormbaar om het wel te laten passen.
Dus zou het graag eens bij een model X willen proberen of het gaat passen.
Indien het past, heb ik geen aanhanger meer nodig en kan ik de X gaan kopen. Indien het niet past wacht ik geduldig af om volgens misschien weer een renault te nemen.
Heeft iemand een model X. met een 2e rij die opklapbaar is. in de buurt van Eindhoven / Den Bosch, waarin ik het pakketje eens kan testen

Goed nieuws. De trekhaak is bevestigd door Elon Musk:
Tow hitch M3.jpg
 
  • Like
Reactions: wooter
@wooter Nee de caravan die we hebben is daar te klein en onhandig voor. Het is een lomp zwaar ding die tent (20x6 meter >300kg ).
De tent is al verdeeld over 4 pakketjes, en veel kleiner kunnen ze niet omdat de palen zelf niet te buigen zijn. (palen zijn 1.90).
Ik heb 1 licht pakketje beschikbaar waarmee ik wil gaan meten (de tent zelf (dak) krijg ik namelijk niet opgetild).

@CO2CLEAN net zoals het ruimteschip interieur?. En er niets bekend van gewichten, aan 500kg heb ik niets bijvoorbeeld.
Dit bericht van 1,5 jaar geleden is het eerste en laatste bericht over een trekhaak geweest..

Het is dus gokken, of 2x een model 3 nemen, en als er geen trekhaak op zit geen tesla te rijden.

Of nu gewoon 1 model X nemen, omdat de noodzaak voor een 2e auto vervalt.
 
Last edited:
@wooter Nee de caravan die we hebben is daar te klein en onhandig voor. Het is een lomp zwaar ding die tent (20x6 meter >300kg ).
De tent is al verdeeld over 4 pakketjes, en veel kleiner kunnen ze niet omdat de palen zelf niet te buigen zijn. (palen zijn 1.90).
Ik heb 1 licht pakketje beschikbaar waarmee ik wil gaan meten (de tent zelf (dak) krijg ik namelijk niet opgetild).

@CO2CLEAN net zoals het ruimteschip interieur?. En er niets bekend van gewichten, aan 500kg heb ik niets bijvoorbeeld.
Dit bericht van 1,5 jaar geleden is het eerste en laatste bericht over een trekhaak geweest..

Het is dus gokken, of 2x een model 3 nemen, en als er geen trekhaak op zit geen tesla te rijden.

Of nu gewoon 1 model X nemen, omdat de noodzaak voor een 2e auto vervalt.

Een trekhaak is iets heel concreets, een "ruimteschip interieur" niet. Ik heb daarom geen reden te twijfelen aan de opmerking van Elon. Ik heb hem zojuist gevraagd wat de capaciteit is en laat het weten als hij antwoordt.
 
Waarom (veel) te grote en te nieuwe auto's aanschaffen om één keer per jaar op vakantie te gaan?
Koop of lease een Model X/S CPO of Model 3.
Voor de uitgespaarde kosten kun je makkelijk elk jaar iets huren. Ook een Tesla Model X. (Geen bijtelling over die huurauto, uiteraard.)
 
Last edited:
per 1 januari 2018 dien je 22% bijtelling te betalen boven het bedrag van 50.000 euro. bij een auto van 100.000 euro is dat 370 euro per maand meer kosten als je hem pas in 2018 in de lease gooit.
Ik gebruik heel vaak per jaar de aanhanger / caravan. en ook een paar ritten per jaar gezamelijk, ik heb geen zin in gedoe met auto's lenen/huren. gemak dient de mens.
De enige vraag die overblijft, past dat ding in de MX, de maten zeggen van niet, maar mijn gezondboeren verstand zegt dat het toch wel eens zou kunnen passen.

2x een M3 of 1x een model X en een C1, maakt betreft kosten ook niet extreem veel uit. de 2e auto zou toch grotendeels stilstaan.

Als ik ga wachten op een model 3 en daar kan geen trekhaak onder, dan kan ik geen tesla meer rijden.

En ik zou het niet erg vinden om een grote wagen te rijden, moet naar mijn idee nu te vaak de aanhanger gebruiken om spullen te vervoeren, met een MX, kan ik straks gewoon overal naar toe scheuren omdat het gewoon in de auto past. gaat toch een stuk sneller.
 
Ik zit in dubio,
Ik volg al zo'n 6 jaar tesla op de voet.
En sinds het begin wil ik al graag een tesla rijden.
Roadster was onbereikbaar. (weinig inkomen + dure auto).
Model S kon ik wel rijden maar vond deze niet praktisch genoeg voor de prijs. (geen trekhaak)
Model X was op het begin zeker te duur, maar nu is de prijs iets gezakt en salaris gestegen.
Maar op Model 3 had ik mijn zinnen gezet. (2 auto's aanbetaald op dag 1).

Ik stel echter wat eisen aan mijn auto, heb nu 2 auto's met trekhaak nodig. (caravan en aanhanger). om elk jaar mee op vakantie te kunnen. (renault clio en volvo s40 op dit moment).
Nu het niet duidelijk is of model 3 uberhaupth een trekhaak krijgt of wat de gewichten daarvan zullen zijn (ik wil minimaal 1200kg kunnen trekken met de auto). En trekhaak is dus een absolute must.

Het alternatief is 1 Model X, Alleen kan ik deze alleen dit jaar nog betalen, volgend jaar is de bijtelling te hoog.
Mijn grootste probleem zit hem in een legertent die ik moet vervoeren, samen met de caravan. Echter als het legertent pakketje past in de auto heb ik geen problemen meer. Maar de maten zijn wel erg krap waardoor ik niet weet of het gaat passen.

First look at Tesla Model X’s new 5-seat configuration with the best in class cargo space
Volgens de getallen, is de Model X zo'n 1.87cm lang voor bagage. (geen idee of de stoelen maximaal naar voren of naar achteren stonden).
137cm breed direct achter de stoelen
110cm breed achterin.
96cm op het smalste stuk.

Het pakketje is 2,00 bij 40 en nog wat hoogte.
volgens de berekeningen zou het net niet passen ook niet dwars, maar het doek is waarschijnlijk genoeg vormbaar om het wel te laten passen.
Dus zou het graag eens bij een model X willen proberen of het gaat passen.
Indien het past, heb ik geen aanhanger meer nodig en kan ik de X gaan kopen. Indien het niet past wacht ik geduldig af om volgens misschien weer een renault te nemen.
Heeft iemand een model X. met een 2e rij die opklapbaar is. in de buurt van Eindhoven / Den Bosch, waarin ik het pakketje eens kan testen
Kun je niet beter (ook) een andere tent kopen?