Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadpaal "wacht op auto"...

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een Alfen Proline laadpaal met een Greenflux abonnement en een Model 3. Sinds kort heb ik regelmatig dat de laadsessie niet wil starten, maar de oorzaak is me totaal onduidelijk. Gisteren heb ik eerst de laadpaal gereset (stroom ervan af) maar geen resultaat, toen de auto gereset en toen deed hij het uiteindelijk. Dit heb ik ook al een keer andersom gedaan. Ik vraag me af of er meer mensen zijn met deze ervaring. In het scherm van de laadpaal staat dan "wacht op auto", het lampje op de laadpoort van de auto is blauw maar op het scherm gebeurt niets. Oh, ik heb uitgesteld laden aan staan in de auto, maar dat lijkt me niet de oorzaak want als het wel eenmaal werkt dat laat hij dat op het scherm zien.

Het probleem is de grote variatie aan oorzaken:
  • NIeuwe Tesla SW
  • Greenflux
  • Laadpaal SW
  • en dan vergeet ik vast nog iets.
Iemand tips of ervaringen?? Thanks!
 
Ik heb helaas hetzelfde probleem. Auto (model 3) stopt met laden en geeft in scherm ‘laadpaal wacht op voertuig ‘ weer voordat hij opgeladen is:( Ik krijg hem niet meer verder opgeladen...

Alfen paal
1 fase 7,4kwh
e-flux abonnement

ik heb het idee dat het aan de auto ligt maar thuis op 3 fase heeft hij het altijd perfect gedaan.

hoor graag of iemand een oplossing heeft.
Mvg Basten
 
Goedemorgen allemaal, heeft iemand van jullie ooit een oplossing weten te vinden voor dir probleem? Ik heb nooit problemen gehad, maar sinds kort opeens hetzelfde “wacht op auto” probleem. Het gebeurt specifiek alleen bij mijn eigen thuislaadpaal. De model 3 icm Andere laadpalen, de tankpas en laadkabel werken zonder problemen. Betreft een Tesla Model 3 standard en Alfen laadpaal.
 
Is het een laadpaal met een vaste kabel? Zo ja, dan is mogelijk je communication pilot-draad defect.