Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

M3P vs M3LR

This site may earn commission on affiliate links.
Wat zijn de verschillen tussen deze twee. De performance is sneller natuurlijk. Youtube staat er vol van. Maar er zijn toch meer verschillen, geeft de long range niet beduidend meer comfort? De P heeft meen ik een iets verlaagd onderstel en 20” velgen? Ik heb twee dagen een testrit gedaan in een M3P en ben wel zo goed als verkocht maar denk/hoop dat de long range nog iets zachtere vering heeft, wat minder stuitert. Hoe zijn de verschillen met het rijgeluid, hoor je minder rolgeluid door de andere banden? Ik vind hierover weinig terug, de snelheid boeit me niet echt, die is snel zat, en de prijs is ook niet echt een dingetje, dus zeg het maar...
 
Uiteindelijk wil je toch de P.

gettyimages-493656728.jpg
 
Verschillen zijn precies die je aangeeft.
  • meer vermogen
  • grotere velgen (20 inch)
  • carbon spoiler(tje)
  • grotere remmen
  • verlaagd onderstel
Aan jou de keus.
Wil je meer comfort neem je de longe range, eventueel met de optionele 19 inch velgen.

Zelf heb ik de P besteld omdat ik de snelheid wel leuk vind. :D
 
De verschillen zijn subtiel, vooral cosmetisch en tav rijgedrag redelijk subjectief. Ik denk dat ik het verschil niet zou merken als ik in een M3LR zou rijden die vermomd is als M3P. Wellicht dat dit op de racebaan beter tot uiting komt. Ik heb voor de Performance gekozen “niet omdat het moet, maar omdat het kon”.

In aanvulling op bovenstaand lijstje, velgen zijn behalve groter sinds kort ook donker grijs.

Wat betreft geluidsoverlast in de cabine, daar scoort de M3 helaas slecht. Zeker boven de 100 km/h is het vergelijkbaar met meeste ICE. Check onderstaande tabel voor geluidstest.
 

Attachments

  • 8A1CCF97-9BE2-450F-ABDA-C7AB84EA2CE0.jpeg
    8A1CCF97-9BE2-450F-ABDA-C7AB84EA2CE0.jpeg
    525.8 KB · Views: 43
Last edited:
Wat zijn de verschillen tussen deze twee. De performance is sneller natuurlijk. Youtube staat er vol van. Maar er zijn toch meer verschillen, geeft de long range niet beduidend meer comfort? De P heeft meen ik een iets verlaagd onderstel en 20” velgen? Ik heb twee dagen een testrit gedaan in een M3P en ben wel zo goed als verkocht maar denk/hoop dat de long range nog iets zachtere vering heeft, wat minder stuitert. Hoe zijn de verschillen met het rijgeluid, hoor je minder rolgeluid door de andere banden? Ik vind hierover weinig terug, de snelheid boeit me niet echt, die is snel zat, en de prijs is ook niet echt een dingetje, dus zeg het maar...

Verschil is niet extreem groot. De grote vraag is hoe je de auto gaat gebruiken. Natuurlijk is de P sneller, maar ga je dat ook echt gebruiken als je al je kennissen van 0-100 hebt gelanceerd in 3,5 seconden?
 
Hmm,
Ik had een ‘gewone’ M3 AWD besteld, na de proefrit in een performance. Na een rit in de non performance van een vriend, heb ik toch de bestelling geannuleerd en opnieuw een M3P besteld. Ik vond het verschil gewoon te groot.
Maar of je het nodig hebt?
Denk dat de AWD voldoende fun geeft
 
Waarschijnlijk toch maar bij het eerste gedacht blijven een LR met 19” rood en dan zo’n spoilertje er op zetten zodat er geen vieze vingers op de klep staan...
En snelheid is zo relatief... ik heb nog een 200D, als je daarmee een truck wilt inhalen dan moet je gaan plannen
 
De verschillen zijn subtiel, vooral cosmetisch en tav rijgedrag redelijk subjectief. Ik denk dat ik het verschil niet zou merken als ik in een M3LR zou rijden die vermomd is als M3P. Wellicht dat dit op de racebaan beter tot uiting komt. Ik heb voor de Performance gekozen “niet omdat het moet, maar omdat het kon”.

In aanvulling op bovenstaand lijstje, velgen zijn behalve groter sinds kort ook donker grijs.

Wat betreft geluidsoverlast in de cabine, daar scoort de M3 helaas slecht. Zeker boven de 100 km/h is het vergelijkbaar met meeste ICE. Check onderstaande tabel voor geluidstest.

Iemand al ervaring met hoeveel minder geluid optreedt met het rubber rond het glazen dak?
Pieter
 
Iemand al ervaring met hoeveel minder geluid optreedt met het rubber rond het glazen dak?
Pieter

HEEL erg weinig verschil, als het sowieso al merkbaar is.
Maar ik heb die elastiek ertussen zitten omdat het de naden/randen opvult, makkelijker schoon te houden.
Hoef je niet met tipje van microvezeldoekje die gleufjes schoon te maken (ja i know, het is maar een auto ;)