Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verschil tussen model S normaal en plaid

This site may earn commission on affiliate links.
Weet er iemand of er nog meer verschillen zijn dan dit ???

- aandrijflijn en motoren (duh)
- carbon interieur en carbon buitenspoiler voor de plaid
- high performance remmen voor de plaid (whatever that means), dit zijn niet de remmen voor de max. snelheid >300kph
- betere sportzetels (net aangekondigd denk ik)

Ben net gaan testrijden met een nieuwe plaid om het verschil te voelen met mijn 2017 100D.
Geen fan van de Yoke (zeker op een rond punt), ook niet van de richtingsaanwijzers met de knoppen (heb tijdens 1 uur testrit zeker een paar keer dubbel moeten drukken en niet omdat ik er naast drukte). Carrosserie maakt wel minder lawaai, acceleratie is waanzin. Scherm is prima en supersnel. De testwagen was wel beperkt tot 140kph.

Nu nog testrit met de Taycan2 4s+ en de i5-M60...
 
Plaid zal hoger verbruik hebben cq. minder zuinig zijn. Ik denk dat de Plaid en de nieuwe Taycan zo'n beetje gelijk op gaan qua verbruik. Een met de Plaid vergelijkbaar presterende Taycan zal aanzienlijk méér verbruiken en tenminste 50% duurder zijn. Ik heb de 'oude' Taycan gereden en dat zal nog steeds de betere rijdersauto zijn vermoed ik. Behalve de Turbo S voelen (en zijn) die wel langzamer dan de Plaid. Track Package remmen een absolute aanbeveling. Keihard pedaal met waanzinnig veel gevoel. Vlak tegen het ingrijpen van het ABS aanremmen is een peuleschil. Zouden m.i. standaard moeten zijn op een auto met zo'n belachelijk vermogen. Gewone MS met 19" velgen van thenewaero.com zal een ware hypermiler zijn denk ik. Ben benieuwd wat je van de Porsche en de BMW vind.