Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

petitie voor EM as vrijdag We want superchargers in Utrecht en Antwerpen.,!

This site may earn commission on affiliate links.
Dus? We moeten overal maar SuperChargers hebben? Lekker nuttig.. Ik heb liever dat Tesla gewoon zorgt dat we bij CCS / Combo stations kunnen laden, dan kunnen we bij de 201 geplande stations van FastNed laden.

Leuk die exclusieve Tesla laadplekken, maar het is natuurlijk onhaalbaar om overal maar een SC te hebben.

Tesla heeft altijd aangegeven dat de SC's er komen te staan voor doorgaande routes, maar niet voor ons woon<>werk verkeer.

Punt is en blijft dat je eerder boos moet zijn dat Tesla er niet voor heeft gezorgd dat wij bij bestaande snelladers niet kunnen laden.

+1

Maar jij gaat toch een mooi adapter hiervoor maken voor Tesla/ons?! :-D
 
Verkoop van superchargers aan derden (zoals FastNed) voor commerciele exploitatie lijk me ook een prima optie.
(als ze het protocol niet vrij willen geven)

Verder de laatste 'inside information' over de beschikbaarheid van de Chademo adapater (vorige week):

The latest I have heard for the CHAdeMO is early March for the North American version and April for the European version.

Zou aardig zijn als Elon dat kan bevestigen.
Ik ben wel een beetje verbaasd dit te lezen: zou er echt verschil zitten tussen een CHAdeMo-adapter voor een US-ModelS en voor een EU-ModelS??? Oftewel zo'n adapter is dan alleen te gebruiken op een EU resp. US versie van een MS???
 
Ik ben wel een beetje verbaasd dit te lezen: zou er echt verschil zitten tussen een CHAdeMo-adapter voor een US-ModelS en voor een EU-ModelS??? Oftewel zo'n adapter is dan alleen te gebruiken op een EU resp. US versie van een MS???

Klopt. Europese Tesla's hebben een type 2 socket in de auto zitten, geschikt om 3-fasen te laden. Amerikaanse Tesla's hebben een door Tesla bedachte socket:

2y5e3yme.jpg
 
Toch blijft het me verbazen: als je ziet in hoe weinig tijd ze een VOLLEDIGE fabriek uit de grond stampen en een auto gaan produceren die uit tienduizenden onderdelen van honderden toeleveranciers bestaat, dat ze dan met zulke triviale dingen als adaptertje zulke problemen hebben om dingen voor elkaar te krijgen..
 
Last edited:
Tesla heeft een oude GM fabriek gekocht

Een leeg gebouw, ja. Ze hebben zelf de productiestraat opgezet. Maar het gaat me niet zozeer over de fabriek zelf, maar dat ze duizenden onderdelen hebben moeten ontwerpen en die danwel zelf zijn gaan produceren, danwel er toeleveranciers voor hebben moeten vinden. En als de toestroom van één van die onderdelen stagneett, komt er geen auto meer de fabriek uit. In dat licht is iets als "de rode adapter", een stukje plastic met wat metalen pennen, dat maandenlang niet geleverd kan worden, onbegrijpelijk. Stel dat dat voor het paneel met de Mennekes socket in de auto (ook een voor de Tesla ontworpen stukje plastic met metalen pennen) zo zou zijn? Dan was er nog geen EU auto uitgeleverd.

Ik wil niet overdreven cynisch zijn, maar dat laatste had Tesla veel geld en reputatie gekost, en mensen die de auto al gekocht hebben en op forums over rode adapters zeuren kosten Tesla geen cent. Dus is de prio meteen HEEL laag.
 
Zou fijn zijn als ie er voor de EV Rally zou zijn.....en dat Fastned nog enkele extra station heeft neergezet voor die tijd. Dan hebben we meer auto's die meer range hebben aan de start.....

ben wel benieuwd wat Fastned vindt van de extra superchargers. Uiteraard is hun doelgroep veel groter dan alleen tesla, maar als er echt een stuk of 10 van die apparaten komen te staan rij ik er gerust 10 KM voor om...