Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Private Lease via Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

Na een aantal jaar een Kia E-niro te hebben gereden via private lease, overwegen we nu een Tesla Model Y via private lease te rijden. Graag zou ik willen weten wat de ervaring is met private lease viaTesla. Bevalt dit? Heeft Tesla het uitbesteedt aan een ander bedrijf o.i.d.?
Bij Kia is het namelijk vervelend dat je de dealer hebt - Kia zelf - een leasemaatschappij die toestemming moet geven - pechhulp via weer een ander bedrijf.
Ik hoor het graag, alvast dank!
 
Ik denk dat dit ook af hangt van wie je private lease is, en wat ze erin aanbieden. Als het een lease contract is inclusief onderhoud dan moeten ze inderdaad toestemming geven want zij betalen de factuur. Als onderhoud er niet in zit, is het op jouw kosten en zal je eerder in het leasecontract terugvinden dat je zelf de nodige onderhoudsintervallen moet volgen.

In België (en ik denk ook Nederland) kan je ook private lease doen via een bank, waarbij de bank de auto financiert en jij gedurende de lease aftikt. Daarin kan je misschien ook overname en restwaarde in afspreken.

Uit mijn ervaring zijn de leasings via je eigen bank vaak interessanter dan zo een leaepartij van de dealer of het merk, zelfs bij Tesla.
 
Athlon blijkt goedkoper dan ALD (waar Tesla de lease doet).

@wooter In Nederland kom je hoogst zelden tegen wat jij beschrijft. Via een bank private lease al helemaal niet, dat lijkt meer op financial lease.

PS Athlon heeft ook betere voorwaarden, ik heb via Athlon afgesloten
 
Dank voor de antwoorden. Maakt het alweer een stukje duidelijker. Via de bank heb ik in Nederland niet gezien en als ik het goed begrijp doet Tesla het dus ook via een ander bedrijf. Ik ga me even in Athlon verdiepen. Athlon bevalt goed?
 
Tesla doet het met/via ALD. Dat kun je zien als je een auto gaat configureren:

IMG_4424.jpeg
 
Belgische banken adverteren ermee, en hebben zelf leasemaatschappijen. BNP Paribas Fortis heeft zo Arval, maar ook ES Finance.
We praten over Nederland. Hier doen de banken dat niet afgezien van Leaseplanbank. Achter de meeste leasemaatschappijen zit een bank, maar je kunt niet via een bank in Nederland private lease aanschaffen. De Nederlandse markt is een heel andere dan de Belgische.
 
  • Informative
Reactions: nico180