Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Reis België -spanje.

This site may earn commission on affiliate links.
Graag wat tips

Heb gezocht op het forum maar gaat meestal om een s of x .

Binnen paar weken ga ik op reis.
Vertrek België. Regio Gent.
Eindbestemming. Spanje , Marbella.
Totaal +-2200km enkel

Doordat de model 3P momenteel nog gratis kan laden wensen we deze als 2de wagen te gebruiken.
Goedkoop:D
1ste wagen Mercedes e ( diesel )
De trip zelf al meer dan 20 keer gedaan dus daar geen probleem. Alleen is het nu wel de eerste keer met een elektrische er bij

Moet ik op iets speciaal letten in

Frankrijk ?

In Spanje?

In de wagen de standaard kabels van bij de levering.

Adapters nodig voor Publieke palen enz ?

Laadpassen in bezit , NewMotion en Chargemap voor noodgevallen

Ik heb de wagen alles laten uitstippelen. En zie dat ik zelf bijna om de elke 250 km een mogelijkheid heb om te laden. ( tesla superchargers )
Dus daar geen stress. Maar je weet nooit.

Heb wellicht stress voor niets , maar wens toch voorbereid te zijn op eventuele laadproblemen.

De trip zelf gaat eerst naar Bayonne ( overnachting) dan Madrid enz ...


Bedankt aan iedereen die mij info kan verschaffen en geruststellen. :) Newbie wat elektrische wagens betreft .
Bedankt
 
Wij zijn net terug van een trip naar de Algarve vanuit Waasmunster. Normaal is dit 2300km enkele reis, via een ommetje naar de Algarve en via Sevilla (een ander ommetje) terug naar huis. Ter plaatse nog een dikke 1000km gereden. We zijn thuis gekomen met 6000km op de tripteller.
Onze S-en hebben nog een autonomie van max. 345km. dus kan het met een M3 nergens een probleem opleveren.
Onze eerste overnachting was ook in Bayonne. Bijna 100% op SuCs gereden, behalve in onze villa in Sevilla. Daar vol geladen aan een stopcontact. niks pasjes of diverse APPs gebruikt.
Best is om in de lagere regionen van de batterij te blijven. Aankomen aan de SuC met max. 20 a 50 km in de batterij vertrekken met 10a15% overschot.
meestal deden we stops om de 2 a 3 uur
Relax en geniet van de trip en het rijden en heb de ingesteldheid dat de vakantie begint bij uw vertrek en niet bij aankomst op uw bestemming. (dat zijn 4 vakantiedagen extra)
Op de superchargers kan je vertrouwen, al de andere laadlocatie's is afwachten wat je gaat vinden.
Een paar keer kregen we de melding bij aanvang van een traject dat we het niet gingen halen zonder tussentijds op te laden. maar ervaren electro-roadtrippers weten dat snelheid aanpassen wonderen kan doen. (we zijn vorig jaar op de Noordkaap vertrokken met een tekort van 38%. bij zeer ongunstige weersomstandigheden uiteindelijk op onze bestemming gekomen met 429.4 gereden km en nog 15 km over, terwijl de autonomie maar 359km was;)
20180610_111501.jpg 20180610_121145.jpg 20180610_213037.jpg
De volledige trip was: Antwerpen -Noorkaap- Tariffa- Antwerpen. Goed voor een 15000km
Noorkaap- Tariffa (7000 km) deden we in 7 dagen , enkel en alleen op SuC.
ik hoop dat dit u enigszins kan geruststellen.;)

goede reis en succes
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Philippe 3pd+
Wij zijn net terug van een trip naar de Algarve vanuit Waasmunster. Normaal is dit 2300km enkele reis, via een ommetje naar de Algarve en via Sevilla (een ander ommetje) terug naar huis. Ter plaatse nog een dikke 1000km gereden. We zijn thuis gekomen met 6000km op de tripteller.
Onze S-en hebben nog een autonomie van max. 345km. dus kan het met een M3 nergens een probleem opleveren.
Onze eerste overnachting was ook in Bayonne. Bijna 100% op SuCs gereden, behalve in onze villa in Sevilla. Daar vol geladen aan een stopcontact. niks pasjes of diverse APPs gebruikt.
Best is om in de lagere regionen van de batterij te blijven. Aan komen met max. 20 a 50 km in de batterij vertrekken met 10a15% overschot.
meestal deden we stops om de 2 a 3 uur
Relax en geniet van de trip en het rijden en heb de ingesteldheid dat de vakantie begint bij uw vertrek en niet bij aankomst op uw bestemming. (dat is 4 vakantiedagen extra)
Op de superchargers kan je vertrouwen, al de andere locatie's is afwachten wat je gaat vinden.
goede reis en succes

Oké bedankt. Ben al wat gerust nu.
de superchargers zijn al talrijker aanwezig vs vorig jaar blijkbaar.

De 4 dagen ben ik al gewoon.:)
Zijn een leuke extra.

gelukkig binnen de 30 km van onze vila 8 tesla superchargers dus daar ook geen probleem.
Dat we maar rap 3 weken verder zijn :D wil vertrekken
 
Dat zijn meestal de leukste reizen maar het elektrisch gedeelte. Het plannen en de stops enz zijn wel wennen vind ik
Ik kies dan wel mijn bestemming in functie van de SuCs.
Zo ben ik toch al enkele jaren geleden tot half Slovakije gereden.
Er zijn nog zoveel mooie plaatsjes binnen het huidige SuC gebied.
Al staan de Baltische staten trip met St. Petersburg en dan via Finland en Zweden naar huis, wel al op de toekomstige planning.;)
In mijn 6 jaar tesla rijden heb ik nog bijna niet aan een publieke laadpaal geladen.
 
Er valt niks toe te voegen aan het verhaal van Xfrank en de tip van foontrader. Reizen met de Tesla is super easy. Wij gaan deze zomer alweer voor de tiende keer met de Tesla naar de Middellandse zee en nog nooit een pasje of iets dergelijks gebruikt. Alles op SuC's, DeC's en op locatie lekker slowchargen via een stopcontact. Goede reis en geniet van je Tesla! Denk dat je E z'n laatste lange trip gemaakt heeft :)
 
  • Like
Reactions: Philippe 3pd+
Ik vertrek zaterdagochtend ook richting (Noord-)Spanje. Bovenop de tips hierboven zou ik altijd een gewone electrische verlengkabel van 20m in een goeie kwaliteit meenemen.

Was ik al van plan , 20 m , dikte 2,5mm zou goed moeten zijn volgens mij.
Ben aannemer dus heb er genoeg liggen.
Bedankt en Goeie reis zou ik zeggen :)

Er valt niks toe te voegen aan het verhaal van Xfrank en de tip van foontrader. Reizen met de Tesla is super easy. Wij gaan deze zomer alweer voor de tiende keer met de Tesla naar de Middellandse zee en nog nooit een pasje of iets dergelijks gebruikt. Alles op SuC's, DeC's en op locatie lekker slowchargen via een stopcontact. Goede reis en geniet van je Tesla! Denk dat je E z'n laatste lange trip gemaakt heeft :)

We hebben altijd 2 wagens nodig. 5 man 2 honden.... we hebben nog een Lexus NX Awd 300H maar deze is niet echt zuinig op de autostrade. Kost ons bijna het dubbele vs de E om naar daar te rijden
De tesla zou goedkoper moeten zijn vs de E
In het dagdagelijkse leven ongeveer toch 1/3 goedkoper. En met het gratis chargen momenteel een no brainer eigenlijk

De E heeft zich inderdaad al bewezen als reiswagen. Net 8 jaar geworden en van de 89000 km dik 50000 van reizen. :D
Tis mijne muilezel.:)
3F7A4D3B-0B7B-4DFB-A0A8-C43A99159302.jpeg
 
  • Funny
Reactions: SMU
5 man, 2 honden en een aanhangwagen? Ik zou het eens willen proberen met onze Model X ;)

Met de Model 3 gaat het geen probleem geven. Superchargers zouden voldoende moeten zijn, maar als je wat extra wil profiteren kan je natuurlijk altijd de lader die bij je Model 3 geleverd werd meenemen, en het Type 2 snoer. Misschien nog een verlengkabel met 3x2,5mm aders scoren en dan kan je ook ter plaatse aan een stopcontact laden.
 
  • Like
Reactions: Philippe 3pd+
5 man, 2 honden en een aanhangwagen? Ik zou het eens willen proberen met onze Model X ;)

Met de Model 3 gaat het geen probleem geven. Superchargers zouden voldoende moeten zijn, maar als je wat extra wil profiteren kan je natuurlijk altijd de lader die bij je Model 3 geleverd werd meenemen, en het Type 2 snoer. Misschien nog een verlengkabel met 3x2,5mm aders scoren en dan kan je ook ter plaatse aan een stopcontact laden.

Ga alles meenemen, je weet nooit uiteraard.

Ja met de x zou dit ook moeten lukken denk ik.
De x zal wellicht bijde vervangen als de 3 afgeschreven is

Maar met 5 in 1 wagen ga niet lukken hier.
Ik ben de kleinste en ben 1.86cm, de grootste ruim in de 1.90.
We gaan zouden iets te gepikeerd toe komen na dik 2200km. :mad::D
 
Gaat in een Model X met 6 zitplaatsen perfect :)

Ik had zelfs iemand die voor een heel weekend de achterste bank inpalmde :). Maar 5 mensen lijkt me wel het maximum van dat formaat :).

Ik hoop voor jou zelfs dat je de Model 3 stuurt, want dat gaat veel aangenamer zijn dan die Mercedes ;)
 
  • Like
Reactions: Philippe 3pd+
Gaat in een Model X met 6 zitplaatsen perfect :)

Ik had zelfs iemand die voor een heel weekend de achterste bank inpalmde :). Maar 5 mensen lijkt me wel het maximum van dat formaat :).

Ik hoop voor jou zelfs dat je de Model 3 stuurt, want dat gaat veel aangenamer zijn dan die Mercedes ;)

Ja de 6 zitter is inderdaad de max.
In de toonzaal eens bekeken en zag er goed uit. Maar de m3 performance had nu mijn voorkeur. Wou de e ook nog wat houden

We rijden allemaal en bij de E ontbreekt alleen de stuur assistent . Heeft ook ACC , ik rij met bijde graag dus dat komt goed.