Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Slotbouten

This site may earn commission on affiliate links.
Allen,

Heb door Tesla slotbouten laten monteren ter voorkoming van een Tesla op bakstenen in de toekomst. Kan mij namelijk zo voorstellen dat 21" Tesla velgen geliefd zijn/worden bij het dievengilde. De prijs van deze originele Tesla slotbouten was €50 wat akkoord was. Het enige waar ik van schrok waren de arbeidsloonkosten van €58,50 :scared: voor wat zal het zijn? 10 minuten werk?!
Zijn er meer mensen hier die slotbouten hebben laten monteren of ben ik de enige die spoken ziet?

Grt,

Ezra
 
Allen,

Heb door Tesla slotbouten laten monteren ter voorkoming van een Tesla op bakstenen in de toekomst. Kan mij namelijk zo voorstellen dat 21" Tesla velgen geliefd zijn/worden bij het dievengilde. De prijs van deze originele Tesla slotbouten was €50 wat akkoord was. Het enige waar ik van schrok waren de arbeidsloonkosten van €58,50 :scared: voor wat zal het zijn? 10 minuten werk?!
Zijn er meer mensen hier die slotbouten hebben laten monteren of ben ik de enige die spoken ziet?

Grt,

Ezra

Wellicht een foute inschatting gemaakt van waar het dievengilde zich ophoudt? :wink:
 
  • Funny
Reactions: watt and Maurice1
Als ze je velgen echt willen jatten, houden die slotbouten niemand tegen.

Heb zelf zonder de speciale sleuteldop de originele slotbouten van mijn (geïmporteerde) Mercedes gehaald. Te lui om er mee naar de dealer te gaan. Was bereid hier zowel de slotbouten als een cheapo dopsleutel aan op te offeren (gewoon met een mokertje er goed op vast slaan). Lukte prima, de slotbouten zijn zelfs onbeschadigd en de dopsleutel was nauwelijks beschadigd. Nu trek je die Mercedes bouten niet standaard met 175 Nm aan, maar het ging eigenlijk onverwacht gemakkelijk in minder dan twintig minuten. (Voor € 58,50 excl BTW kom je dan nog maar op een uurtarief van € 175,50 :cool:)
 
Last edited:
Ik heb ook de slotbouten genomen, en eigenlijk niet opgelet wat ze hebben gerekend ervoor om ze rerop te zetten. Heb het met de bandenwissel toen gedaan, en het bedrag van €58,50 klinkt me wel bekend, echter dan incl. montage velgen/banden/slotbouten. Wel had ik gehoopt dat ze wat verder zouden verzinken, wan ze steken nu uit en is erg lelijk. Geen kapje oid erover heen mogelijk. Ben wel van mening dat slotbouten niet bedoeld zijn om te voorkomen dat er diefstal plaatsvind, maar net als een alarm dat je het moeilijker, dus minder interessant maakt. Als ze ze echt kost wat kost willen hebben dan zal het ze ook wel lukken, maar mogelijk gaan ze een andere zoeken zonder slotbouten.
 
Afgelopen jaren altijd slotbouten gehad. Paar keer gehad dat er het sleuteltje kwijt was, bandenboeren en garages grossieren in deze aangepaste dopsleutels. Ik heb me er bewust bij de Tesla maar niks genomen, daarnaast heb ik ze alle vier al beschadigd, zal diefstal ook niet ten goede komen en vind het gaaf als ze ze los krijgen en daarnaast 2100KG omhoog om een lullig krikje is ook leuk om gade te slaan achteraf (heb cam voor de deur) dus ik zie het wel ;-)
 
Allen,

Heb door Tesla slotbouten laten monteren ter voorkoming van een Tesla op bakstenen in de toekomst. Kan mij namelijk zo voorstellen dat 21" Tesla velgen geliefd zijn/worden bij het dievengilde. De prijs van deze originele Tesla slotbouten was €50 wat akkoord was. Het enige waar ik van schrok waren de arbeidsloonkosten van €58,50 :scared: voor wat zal het zijn? 10 minuten werk?!
Zijn er meer mensen hier die slotbouten hebben laten monteren of ben ik de enige die spoken ziet?

Grt,

Ezra
dit is een foto uit het SC in Fremont...
image.jpg