Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stabilus Powerise verstellen

This site may earn commission on affiliate links.
Beste Forumleden,

ik heb een vraag over de Stabilus Powerise waarmee de trunk van mijn MS wordt ondersteund bij het automatisch openen en sluiten. Al vanaf de aflevering van mijn MS viel mij op dat de trunk niet goed aligned is. Aan de rechterkant is de opening tussen de trunk en de rechterzijde van de auto aanzienlijk wijder dan aan de linkerzijde. Tevens is zichtbaar dat de trunk aan de rechterkant verder naar achter staat. Tesla geeft aan dat het verschil binnen de specificaties ligt, dus via Tesla tot een oplossing komen is een dead-end street.

Vandaag derhalve de stoute schoenen aangetrokken en geprobeerd om de bevestiging van de trunk aan het dak van de MS af te stellen en in feite daarmee de trunk ietwat opnieuw te alignen. Mijn vermoeden was namelijk dat hiermee de alignment kan worden afgesteld. Uiteindelijk is het gelukt om deze beugels los te maken en de trunk opnieuw te alignen, maar pas nadat ik de Stabilus powerise aan beide kanten had losgemaakt, en daar zit meteen het probleem. Deze hebben namelijk zoveel kracht, dat ze de trunk weer terugduwden in een mis-alignment.
Dus helaas trekt de trunk weer schreef zodra ik de stabilus powerise monteer. Het blijkt dus dat de powerise aan de rechterzijde (degene die elektrisch wordt bediend) de trunk naar achteren en daarmee ook iets naar links drukt. Mijn vraag is nu: is deze powerise te verstellen? Zodanig dat deze minder ver uitrekt of in rust stand al korter is? Ik schat in dat als deze 5 millimeter korter zou zijn, hij de trunk minder naar achteren drukt.

ik weet dat gasveren zijn te verstellen, maar deze powerise units zijn anders qua functionaliteit.

Excuus als mijn uitleg niet geheel duidelijk is. Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Vipercat