Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Eerste LR trip met Y LR

This site may earn commission on affiliate links.
Screenshot 2024-03-21 at 15.01.36.png


Laadpalen in de buurt van Torre del Mar
 
Die optie heb ik niet, wel "Tolwegen vermijden"...
Bedoel je dat hij terug de autosnelweg op wil ondanks het plaatsen van tussenpunten, dan heb je te weinig tussenpunten gezet. Inderdaad verre van optimaal, maar het is wat het is op dit ogenblik.

Een andere optie is een beetje meer en langer naar Spanje trekken, dan heb je na enkele keren de navigatie niet meer nodig 💃🏼 🕺🏻


Tolwegen vermijden heb ik, ik mis autosnelwegen vermijden tout court.
Ben hier 4 tot 5 maanden per jaar, de weg ken ik wel ondertussen (niet allemaal natuurlijk) maar dat was het punt niet ;)
 
Is dat via Tesla app of de auto?

Dat is gewoon via GoogleMaps, die ook bereikbaar is via je browser in de wagen.

Laadpalen vinden is het probleem niet, ik heb de ShellRecharge Card en App of eventueel de ABRP

Dit had ik dus verkeerd begrepen, ik dacht dat je geen laadpalen vond. Maar dat er meerdere wegen naar Rome zijn had je dus al door ;-)

Het verwonderde mij gewoon dat deze laadpalen niet in de Tesla Nav te vinden zijn.

Dat kijk ik seffens even na. Heb je de juiste "bliksems" aangeduid in de nav, zodat "alle" laadpalen zichtbaar zijn?
 
Ja, hij gaf ook Endesa laders aan maar geen enkele in Torre Del Mar en daar zijn er trouwens nog nen hoop die hij niet aangeeft bij het Shopping Center El Ingenio..

Ik heb juist in de Nav gekeken, ik zie in Torre del Mar inderdaad niets staan.
Maar, het is niet aan Tesla om iedereen aan te schrijven of ze misschien ergens een laadpaal hebben staan. Het is nog steeds aan de aanbieders om dit kenbaar te maken. Ik denk dat daar het probleem van "mañana" zou kunnen zitten.
Misschien kan je de vraag eens bij Endesa stellen waarom hun laadpalen niet zichtbaar zijn in de Tesla app/ navigatie...
Ik heb onlangs bij Wenea een melding gemaakt dat hun laadpaal niet werkte met Shell recharge (terwijl het wel in de app stond als mogelijkheid) en werd daar zeer vriendelijk (in het Engels) bijgestaan.
 
Last edited:
  • Like
  • Helpful
Reactions: Krisja and robertvg
Bon, mannen en vrouwen, ik constateer maar he, niemand hoeft zich aangevallen te voelen 😇
Ik ben nog altijd meer dan happy met mijn Tesla maar perfectie bestaat niet en dat mag ook gezegd zijn (vind ik)

Betreft "Autosnelwegen vermijden": Deze morgen uitstapje Torre Del Mar. Heen autosnelweg en terug naar "huis" via de kustweg, een 25km. Tussenpunt gezet, na tussenpunt wil hij me terug op de autosnelweg zetten, op dat stuk heb ik uiteindelijk 3 tussenpunten moeten zetten. Nee, niet handig. Ik ben het gewoon van onze vorige auto's, vermijd autosnelwegen = mooi de RN volgen. Moet kunnen. Pittoreske wegeltjes zoeken en volgen zal ik wel plotten op de kaart maar dat is iets anders.

Laden dan, ik herinnerde mij van vorig jaar een ondergrondse garage met veel laadplaatsen van Endesa. Het is markt vandaag in Torre Del Mar dus parkeerplaatsen zijn iets moeilijker te vinden. Laadplaatsen meestal vrij dus, ik zoek in de Nav naar laadplaatsen in de buurt om niet te moeten zoeken naar die ondergrondse (was er nog maar 1x geweest). Hij vindt niets in mijn buurt hoewel hij Endesa laders voorstelt in andere steden? Ik weet zeker dat ze er al een tijdje zijn en het zijn er minstens 12 met ook een snellader ertussen. Dat een parking met 1 laadpaal niet opgenomen is kan ik begrijpen maar dit is toch een belangrijke volgens mij. SuC in deze streek enkel in Malaga of Granada btw.


View attachment 1030230
Toevallig een week geleden vrijwel hetzelfde traject gedaan. (Niet met een Tesla, maar plof BMW). Ik was te lui om uit te zoeken waar in de navigatie je "snelwegen vermijden" in kon stellen, dus elke keer dat hij aangaf dat ik linksaf naar de snelweg moest, volg je gewoon de kustweg en na een paar minuten stuurt hij je over de kustweg naar de volgende oprit van de snelweg en daar doe je hetzelfde. Dus ja, het zou zo langzamerhand handig zijn als die optie in de Tesla navigatie komt, maar met een beetje eigenwijzigheid kom je een heel eind.
 
Dat het automatisch sturen uitvalt telkens je inhaalt is ook niet geweldig. In België, voor kortere trajecten vond ik het niet zo een punt. Maar als je uren cruist en je gebruikt het is het wel vervelend of je moet continue links blijven rijden maar aan 110km/h is ook dat geen optie. Zolang er niemand voor je is, z a l i g.
Zie dit voor 'continuous autopilot'

 
  • Like
Reactions: ToemkeWTM
Toevallig een week geleden vrijwel hetzelfde traject gedaan. (Niet met een Tesla, maar plof BMW). Ik was te lui om uit te zoeken waar in de navigatie je "snelwegen vermijden" in kon stellen, dus elke keer dat hij aangaf dat ik linksaf naar de snelweg moest, volg je gewoon de kustweg en na een paar minuten stuurt hij je over de kustweg naar de volgende oprit van de snelweg en daar doe je hetzelfde. Dus ja, het zou zo langzamerhand handig zijn als die optie in de Tesla navigatie komt, maar met een beetje eigenwijzigheid kom je een heel eind.
Nu lijkt het wel alsof ik niet weet hoe ik een kustweg moet volgen 🤪 Mijn job hield anders nogal wat navigeren in hoor 😂
Het wordt wel een beetje een ander verhaal als je ergens tussen Madrid en pakweg Granada een paar 100km zonder snelweg wil doen, om maar iets te zeggen.
 
Dit is ook een specialleke. Bestemming (witte speld) is gekend want het adres staat in de navigatie, de weg ernaartoe is duidelijk zichtbaar op de kaart toch stuurt hij mij ergens ten velde en daar stopt de navigatie in het niets. Zoals je ziet springt de blauwe route zelfs niet op de weg waar ik op zit om mij naar mijn bestemming te brengen..
Het lijkt alsof de blauwe route begint aan het kruispunt met de haarspeldbocht maar dat was niet zo, het was eerst blauw tot onderaan maar dat stuk verdween toen ik rechts afsloeg. Gelukkig ken ik de weg in de wirwar van straatjes hier. Doet hij hier op dat stuk altijd trouwens.

Screenshot_2024-04-13-11-54-54-20_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
 
  • Funny
Reactions: Hbrink
We hadden ook altijd vrije plaatsen genoeg (buiten seizoen) Toch heb ik me een beetje geërgerd aan een (Duitse) Kona die door zijn onhandige laadpoort zo maar eventjes 2 Tesla laadplaatsen bezet omdat anders de kabel niet lang genoeg is. Terwijl er naast de SuC nog een hoop Endesa laadplaatsen vrij waren. Kan me inbeelden dat dit gedrag in het hoogseizoen voor vuurwerk kan zorgen.
Herkenbaar. Met de wintersport 2 audi etrons gehad de te gast waren en de kabel van links pakten. Een werd er door zijn zoon op gewezen toen hij terug kwam omdat ik voeterend naar de andere kant moest rijden. 😂

Maar eerlijk, alle Tesla rijders doen het automatisch goed omdat we maar 1 laadpoort hebben. Als 'gast' kan ik me heel goed voorstellen dat je perongeluk de verkeerde kant pakt. Het staat ook nergens heel duidelijk aangegeven met pijlen of nummers.
 
Dit is ook een specialleke. Bestemming (witte speld) is gekend want het adres staat in de navigatie, de weg ernaartoe is duidelijk zichtbaar op de kaart toch stuurt hij mij ergens ten velde en daar stopt de navigatie in het niets. Zoals je ziet springt de blauwe route zelfs niet op de weg waar ik op zit om mij naar mijn bestemming te brengen..
Het lijkt alsof de blauwe route begint aan het kruispunt met de haarspeldbocht maar dat was niet zo, het was eerst blauw tot onderaan maar dat stuk verdween toen ik rechts afsloeg. Gelukkig ken ik de weg in de wirwar van straatjes hier. Doet hij hier op dat stuk altijd trouwens.

View attachment 1038267
Je moet daarvoor zo ver niet gaan hoor. Deze bestemming is niet bereikbaar langs de normale weg door wegenwerken, maar is nog perfect bereikbaar langs de kerkvoetweg.
De Tesla, en Google maps trouwens ook, zegt op de afrit dat ik aangekomen ben. De rest kan ik zelf uitvissen.
IMG_3360.png
 
Ok, maar hier is geen sprake van werken en het zijn 2 evenwaardige straten, bestemming zit in de nav, waarom ergens anders naartoe leiden?
Trouwens, een massa aan kronkelige, smalle weggetjes die soms dan nog plots stoppen of over gaan in pistes hier in het hinterland...
Als je daar ergens moet zijn waar je toch niet zo bekend bent, wordt het toch wat moeilijker vissen..
We geraken wel waar we moeten zijn hoor, ik deel het gewoon even.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ok, maar hier is geen sprake van werken en het zijn 2 evenwaardige straten, bestemming zit in de nav, waarom ergens anders naartoe leiden?
Trouwens, een massa aan kronkelige, smalle weggetjes die soms dan nog plots stoppen of over gaan in pistes hier in het hinterland...
Als je daar ergens moet zijn waar je toch niet zo bekend bent, wordt het toch wat moeilijker vissen..
We geraken wel waar we moeten zijn hoor, ik deel het gewoon even.
Ergens zal er een kapot zijn waardoor geïnterpreteerd wordt dat dit de dichtst haalbare locatie is.