Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla model y verkeerd in RDW?

This site may earn commission on affiliate links.
Volgende week krijg ik mijn nieuwe model Y. Die is ondertussen door Tesla geregistreerd in de RDW.
Bij het aanvragen van een verzekering, geven de meeste verzekeraars op dat het een Long range variant is terwijl ik toch echt de basis RWD variant krijg. Wat gaat hier mis?
VIN: XP7YGCES8RB442323

In RDW als volgt geregistreerd:
Type: 005
Variant: Y7CR
Uitvoering: PJB3S5T3X
typegoedkeuringsnummer: e4*2018/858*00135*10

Y7CR betekend dat er een BYD blade batterij in zit. Deze is dacht ik standaard 58KWH.

Heeft iemand een idee wat er mis gaat? Verzekeringen geven bij mij aan dat het verkeerd in de RDW staat, maar ik zie daar dus niets verkeerd staan.
 
Volgende week krijg ik mijn nieuwe model Y. Die is ondertussen door Tesla geregistreerd in de RDW.
Bij het aanvragen van een verzekering, geven de meeste verzekeraars op dat het een Long range variant is terwijl ik toch echt de basis RWD variant krijg. Wat gaat hier mis?
VIN: XP7YGCES8RB442323

In RDW als volgt geregistreerd:
Type: 005
Variant: Y7CR
Uitvoering: PJB3S5T3X
typegoedkeuringsnummer: e4*2018/858*00135*10

Y7CR betekend dat er een BYD blade batterij in zit. Deze is dacht ik standaard 58KWH.

Heeft iemand een idee wat er mis gaat? Verzekeringen geven bij mij aan dat het verkeerd in de RDW staat, maar ik zie daar dus niets verkeerd staan.
Dit gaat vaker mis bij Tesla's op RDW.
Als ik m'n kenteken invoer heb ik een P.....

Ik heb de correcte gegevens aan de verzekering doorgegeven en het poisblad nog even goed gecontroleerd.
 
Upvote 0
Krijg net ook dezelfde reactie van Tesla;

De RDW geeft geen informatie wat de variant is, maar geeft alleen informatie af wat op het Certificaat van Overeenstemming staat.
De verzekeraar interpreteert hierop blijkbaar welke versie het is en hun interpretatie is helaas onjuist.
Bijgevoegd ziet u het Certificaat van Overeenstemming van uw auto en daar ziet u op pagina 2 dat de actieradius 455 km is, wat ook bij de Model Y RWD hoort.
Mooi verdienmodel voor verzekeraars /s
 
Upvote 0