Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TeslaFi data logger

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe ziet de rawdata van zo'n P eruit? Als hij na 12-13 min. gaat slapen (want dat gebeurt toch) dan begint P met een try to sleep, dan 1 min idle time dan telt hij van de 12 min. time to try sleeping 10 minuten af en springt bij -2 naar asleep. Dus vanaf dat tijdstip is theoretisch alles alleen bepaald door Tesla zelf todat deze weer online rapporteert. Dan moet je je afvragen wie en wat hem wakker maakt en waarom? Een andere loggende app?

ik wist niet dat je op die sleeps/idles ook nog kon klikken voor info. Zoals ik het nu zie wordt zogezegd een temperatuur gevraagd? waardoor ie wakker wordt? Schermafbeelding 2019-12-18 om 19.33.52.pngSchermafbeelding 2019-12-18 om 19.33.22.png
 
Zet even "do not check car state" aan bij alle opties en zet time to try sleeping eens op 30 minuten en controleer of het dan de auto wel gaat slapen. Je kunt wel op de grens waarden gaan werken maar je moet eerst naar een setup die wel werkt.
nu gedaan, en time to try terug op 30 gezet en idle time before... nu ook 30 en enable retry nu uit.

ik had het een tijdje geleden werkend met 13 minuten enzo, maar sinds een week is het dus f....d up


edit: vorige week donderdag is het begonnen, eerst werden de sleeps maar 1 uur meer, en de vrijdag was het 10/12 min. per fase...

heb de vrijdag middag de laatste update geïnstalleerd
 
Last edited:
ik wist niet dat je op die sleeps/idles ook nog kon klikken voor info. Zoals ik het nu zie wordt zogezegd een temperatuur gevraagd? waardoor ie wakker wordt?View attachment 489680View attachment 489681
Als ik kijk naar je Zzz raw data zie ik maar één vreemd ding en dat is n.l. dat de "fan status" op 4 staat. Dat duidt er bij mij op dat Tesla de fan heeft aangezet en daardoor wakker wordt.
Als hij in Zzz online gaat laat hij al die waardes zoals temperaturen gewoon zien in die regel. Dat is normaal. Alles wat er in bovenste parameters regel komt te staan is ook te editen naar eigen voorkeur als je linksboven aan de tabel Edit Layout aanklikt. In de "online" regel worden die allemaal uitgelezen en wordt de status van elke parameter die jij daar neerzet ingevuld. Als de Fan Status staat ingevuld wil dat volgens mij zeggen dat die op standje 4 is aangezet. Waarom zou Tesla dat doen, staat je klimaat regeling aan of dog mode? De fan status hoort 0 te laten zien als P anderszins actief wordt dan door zelf in te stappen. Als je instapt gaat meteen je fan aan en komt daar 4 te staan. Nu schakelt hij zelf de fan aan, daar zit volgens mij een probleem? Anderzijds als naar de fan status in P kijkt ( de eerste 3 regels staat) staat die daar op 0.
Vreemd. Wat je hier laat zien is Zzz volgend op P (tijdstip 10:14). Waar ik nu nieuwsgierig naar ben is de P volgend op deze Zzz die dus volgt na tijdstip 10:18:40, daar zou de fan dus ook op 4 moeten staan en zou de binnentemperatuur moeten oplopen in die 3 regels?
 
Last edited:
nu gedaan, en time to try terug op 30 gezet en idle time before... nu ook 30 en enable retry nu uit.

ik had het een tijdje geleden werkend met 13 minuten enzo, maar sinds een week is het dus f....d up


edit: vorige week donderdag is het begonnen, eerst werden de sleeps maar 1 uur meer, en de vrijdag was het 10/12 min. per fase...

heb de vrijdag middag de laatste update geïnstalleerd
Ik zie geen enkele reden waarom 13 min niet zou werken. Je ziet dat hij op idle -3 naar asleep gaat, dus dat Tesla zoals altijd bij parkeren (zonder wifi) na precies 10 minuten in slaap valt.
 
voorlopig 1u 7 aan het slapen... fingers crossed. héél lang geleden dat ze nog zo doorgeslapen heeft :)
Als die langere time to try to sleep je probleem oplost is het ook goed. Het betekent alleen dat als je binnen die tijd na parkeren weer gaat rijden dat hij tot 30 minuten (max) tijd (i.p.v. 13 min) toe van de nieuwe rit geen ritinformatie doorkrijgt. De inslaaptijd zal nog steeds die ca 13.minuten zijn, hij springt dan bij idle -20 naar asleep toch!? Verlies aan ritinfo zou mij overigens niet veel uitmaken. Je kunt ook in TeslaFi bewust pollen starten aan het begin van de iedere rit. Maar het verschil 13 naar 30 min. verklaart nog niks over het probleem dat je had ( had hopelijk?).
 
Last edited:
ondertussen blijft mijn auto 10 min idle, 10 min sleep en repeat. nog suggesties?
Moet ik hieruit opmaken dat die "ondertussen 1 uur 7 minuten slapen ... fingers crossed maar éémalig was?" Als hij van Zzz terug gaat naar P moet je toch eens die laatste regel van elke Zzz eens bekijken waarbij hij elke keer "online" gaat. Bij die Zzz die je hebt laten zien in #282 staat de Fan Status daar op 4. En dat is echt fout. Die moet 0 zijn anders is daar je verwarming aangegaan en waarom zou die dat doen?
 
hij heeft het nog steeds. moet echt iets te maken hebben met temperature readings. als hij wakker schiet leest hij een minuut of 3 binnen- en buitentemperatuur en daarna begin ie terug 10 ish minuten af te tellen om in slaap te vallen
Schermafbeelding 2019-12-29 om 22.22.22.png
Schermafbeelding 2019-12-29 om 22.22.22.png
Schermafbeelding 2019-12-29 om 22.22.04.png
 
hij heeft het nog steeds. moet echt iets te maken hebben met temperature readings. als hij wakker schiet leest hij een minuut of 3 binnen- en buitentemperatuur en daarna begin ie terug 10 ish minuten af te tellen om in slaap te vallenView attachment 494180View attachment 494180 View attachment 494181
Als hij wakker wordt dus "online" gaat leest hij gewoon per definitie alles uit. Welke data die je te zien krijgt bepaal je zelf en heeft een default setting die je zelf kunt wijzigen in "Edit Layout" linksboven. Dus ja uiteraard leest hij de temperatuur uit. De eerste lijn is van het wakker maken zelf, de tweede lijn van de 1 minuut idle voor de sleep attempt en de derde van de sleep attempt zelf. De volgende lijnen zijn allen de Trying to sleep lijnen waar niet meer gepolled wordt. Anders gezegd die drie lijnen zijn het normale gedrag van wakker worden. Ik kan hier niet zien wat alle kolommen voorstellen, en misschien ontbreekt wel de kolom die hem eigenlijk wakker heeft gemaakt. Maar het heeft niets te maken met die temperatuur uitlezing, dat doet hij altijd als hij online is. Ik neem aan dat dit de raw data onder Help is. Default staat daar b.v. geen Fan Status bij, zet die er eens bij? De vorige keer zei ik al dat dat niet klopte! Met Edit Layout kun je altijd data bijvoegen en weghalen. Het blijft allemaal aanwezig op de website.
Kijk zo ziet mijn asleep naar online eruit in raw data ( geen Fan status dus):
IMG_6064.jpg
 
Last edited:
die fan is het ook niet hoor. ik snap er echt niks van. 10 min wel 12 min niet wel niet wel niet. en nu slaapt ie eens een half uur, maar soms blijft ie ook een half uur wakker. bluetooth op mn telefoon al uitgezet, IK SNAP ER NIKS van. Begint wel wat op mn zenuwen te werken.

heb ook al gedacht om login te veranderen en teslafi even uit te laten maar dan heb ik helemaal geen controle meer over of ie wel of niet slaapt
Schermafbeelding 2019-12-31 om 10.13.41.png
Schermafbeelding 2019-12-31 om 10.13.41.png
Schermafbeelding 2019-12-31 om 10.16.34.png