Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Testrit model s

This site may earn commission on affiliate links.

VDP

New Member
Dec 10, 2014
3
0
Belgium
Hallo iedereen,
na vele avonden hier op het forum te vertoeven, ben ik zo goed als overtuigd om een Tesla aan te kopen.
Bijgevolg heb ik een testrit aangevraagd. Hebben jullie, als ervaringsdeskundigen , nog tips of opmerkingen om eventueel aan te kaarten bij de testrit ?
ik heb één bedenking : bij ons zou de auto hoofdzakelijk voor kleine ritten gebruikt worden . ( Max 15000 km per jaar ) . Zien jullie dit als een nadeel mbt opwarmen batterij, verkleinen range , ...?
dank voor de antwoorden .
 
Hallo iedereen,
na vele avonden hier op het forum te vertoeven, ben ik zo goed als overtuigd om een Tesla aan te kopen.
Bijgevolg heb ik een testrit aangevraagd. Hebben jullie, als ervaringsdeskundigen , nog tips of opmerkingen om eventueel aan te kaarten bij de testrit ?
ik heb één bedenking : bij ons zou de auto hoofdzakelijk voor kleine ritten gebruikt worden . ( Max 15000 km per jaar ) . Zien jullie dit als een nadeel mbt opwarmen batterij, verkleinen range , ...?
dank voor de antwoorden .

Opwarmen batterij is idd een punt bij koud weer, in die zin dat het wat energie kost om deze op te warmen. De prestatie is daarna echter op hetzelfde nivo als bij warm weer. Tot op dat punt matigt de software zowel het vermogen (bijv 300 ipv 400 pk :)) en het vermogen tot regenereren. Er vindt daardoor echter geen slijtage plaats zoals bij een koude benzine of dieselmotor.... De Tesla is dus ook in dat geval een goede keuze...
Overigens is het natuurlijk nog beter om de batterij te verwarmen zolang die nog aan de paal hangt, zodat je die energie niet uit de batterij hoeft te halen, en direct vol vermogen hebt (door bijv. vlak voor vertrek nog even extra te laden)....

Verder is het belangrijkst van de testrit: gewoon GENIETEN. Zowel als luxe sedan, alsook als sportieve wagen heeft de Tesla mij vanaf het eerste moment overtuigd.
Als bij het terugkeren de grijns nog op het gezicht zit, dan weet je het zeker... dit wordt m.

Veel plezier!
 
Hallo iedereen,
na vele avonden hier op het forum te vertoeven, ben ik zo goed als overtuigd om een Tesla aan te kopen.
Bijgevolg heb ik een testrit aangevraagd. Hebben jullie, als ervaringsdeskundigen , nog tips of opmerkingen om eventueel aan te kaarten bij de testrit ?
ik heb één bedenking : bij ons zou de auto hoofdzakelijk voor kleine ritten gebruikt worden . ( Max 15000 km per jaar ) . Zien jullie dit als een nadeel mbt opwarmen batterij, verkleinen range , ...?
dank voor de antwoorden .
Straat uitrijden, keren en je handtekening plaatsen.....
 
Dus, als ik het goed begrijp, is het beter dat wanneer de auto in de garage staat, de stekker blijft inzitten ook al is hij reeds volgeladen ?
bijkomend vraagje van vrouwlief : is er in de kofferruimte voldoende plaats om onze trouwe viervoeter ( een Berner-Sennen ) mee te nemen ? Een Model S met een honde-remorcske is toch geen zicht hė
 
Als je wilt is het een zevenzitter (twee kinderen achterin)... dan past een hond er ook wel in. Desnoods zet je'm in de frunk, dan heb je achter nog alle ruimte over !

Dus, als ik het goed begrijp, is het beter dat wanneer de auto in de garage staat, de stekker blijft inzitten ook al is hij reeds volgeladen ?
bijkomend vraagje van vrouwlief : is er in de kofferruimte voldoende plaats om onze trouwe viervoeter ( een Berner-Sennen ) mee te nemen ? Een Model S met een honde-remorcske is toch geen zicht hė
 
Dus, als ik het goed begrijp, is het beter dat wanneer de auto in de garage staat, de stekker blijft inzitten ook al is hij reeds volgeladen ?
bijkomend vraagje van vrouwlief : is er in de kofferruimte voldoende plaats om onze trouwe viervoeter ( een Berner-Sennen ) mee te nemen ? Een Model S met een honde-remorcske is toch geen zicht hė

Je kan er een kennel en een halve crèche in kwijt. :rolleyes:
Het is een erg grote wagen en dat is tegelijk een voordeel en een nadeel.

Geniet vooral van je proefrit. De eerste keer dat ik vanaf de parkeerplaats van het Service Center vertrok vond ik geweldig. Dat beest begon te bewegen zonder enig geluid te maken. En als je op zijn staart trapt, pakt hij op je ademhaling (of het zou moeten zijn dat je nu al dagelijks met meer dan 400 PK op de baan bent). :scared:
 
Nog beter = opladen zo instellen (timen) dat wagen pas volgeladen is op moment van vertrek. Gegarandeerd warme batterij.
In uw versie is er weer kans tot afkoeling (verlies van regeneratie, hoger verbruik bij startkilometers, ...)


Dag Patrick,
ik heb U onlangs gebeld, indien het uiteindelijk tot een aankoop leidt zal ik U nog 's contacteren.
Verder niks dan positief over de Tesla, alhoewel ik toch redelijk wat topics lees van herstellingen of aanpassingen ? De service mag dan wel tip-top zijn, het ongemak en de twijfel voor een auto van 100K en minder dan een jaar oud moet je er wel "durven" bijnemen.
 
Nog beter = opladen zo instellen (timen) dat wagen pas volgeladen is op moment van vertrek. Gegarandeerd warme batterij.
In uw versie is er weer kans tot afkoeling (verlies van regeneratie, hoger verbruik bij startkilometers, ...)

Kan je bijvoorbeeld de auto in de oplader steken en zeggen dat de Tesla om 08:00 klaar moet zijn met opladen? (begint dan bijvoorbeeld automatisch om 03:00 met opladen)
 
Kan je bijvoorbeeld de auto in de oplader steken en zeggen dat de Tesla om 08:00 klaar moet zijn met opladen? (begint dan bijvoorbeeld automatisch om 03:00 met opladen)

Niet zeggen hoe laat hij klaar moet zijn (wat wel handig zou zijn), maar wel hoe laat hij moet beginnen. Dus als je weet hoe snel geladen wordt (bij mij thuis b.v. 11 Kwh = ca. 48 km/u) dan kun je terugrekenen en de begintijd van laden instellen.
 
Last edited:
? De service mag dan wel tip-top zijn, het ongemak en de twijfel voor een auto van 100K en minder dan een jaar oud moet je er wel "durven" bijnemen.

Zoals steeds in het leven worden de moeilijkheden en problemen veel meer uitvergroot. Daar leeft elke media van. Er is echter ook wel een zwijgende meerderheid, die gewoon geniet van de wagen.
Ik denk ook dat je je tijdsgevoel wat moet herzien trouwens. Eind juni 2012 reden de eerste Tesla's uit Freemont weg. Dus toch als 2 1/2 jaar in VS op de baan. Mijn conclusie?:

NL9603_1.jpg
 
Dag Patrick,
ik heb U onlangs gebeld, indien het uiteindelijk tot een aankoop leidt zal ik U nog 's contacteren.
Verder niks dan positief over de Tesla, alhoewel ik toch redelijk wat topics lees van herstellingen of aanpassingen ? De service mag dan wel tip-top zijn, het ongemak en de twijfel voor een auto van 100K en minder dan een jaar oud moet je er wel "durven" bijnemen.

Ik denk toch dat die tip-top service het ongemak goeddeels compenseert. Ik rij met nu met de derde drive-train, maar heb me er nooit een moment druk over gemaakt. 's morgens een loaner mee en 's avonds de eigen S weer terug, en nog schoongemaakt ook. Je zou het er haast om doen :wink:
 
Verdiep je goed in de kleuren van lak en interieur, en vooral van dashboard texturen, want dat kun je bij je bestelling op internet moeilijker inschatten dan in de showroom.
Verder zou ik me goed laten informeren over de opties, en evt laten demonstreren. Sommige mensen vinden het lichtpakket geweldig (ik :)), anderen vinden het zonde van het geld, net als sound package. Als je zo goed als zeker de auto wilt kopen, dan is de proefrit bijzaak, ik had de auto al besteld zonder proefrit (zoals zovelen).... die heb ik pas later gemaakt.
Top dat je en Tesla koopt! Ik ken nog geen mensen die hem ingeleverd hebben en weer terug gaan naar een ICE...
 
Verdiep je goed in de kleuren van lak en interieur, en vooral van dashboard texturen, want dat kun je bij je bestelling op internet moeilijker inschatten dan in de showroom.
Verder zou ik me goed laten informeren over de opties, en evt laten demonstreren. Sommige mensen vinden het lichtpakket geweldig (ik :)), anderen vinden het zonde van het geld, net als sound package. Als je zo goed als zeker de auto wilt kopen, dan is de proefrit bijzaak, ik had de auto al besteld zonder proefrit (zoals zovelen).... die heb ik pas later gemaakt.
Top dat je en Tesla koopt! Ik ken nog geen mensen die hem ingeleverd hebben en weer terug gaan naar een ICE...

De sound package vind ik dan persoonlijk weer het geld dubbel en dwars waard, afgaande op wat ik uit een loaner zonder s.p. te horen kreeg. Het zou inderdaad mooi zijn als je de kans krijgt om zulke opties echt zelf te kunnen beleven, in plaats van het van een ander aan te moeten nemen.
 
De service mag dan wel tip-top zijn, het ongemak en de twijfel voor een auto van 100K en minder dan een jaar oud moet je er wel "durven" bijnemen.

Zoals altijd op zo'n forum lees je vooral over de problemen. Want als er geen probleem is, is er ook niets te melden. k rijd nu zelf al een vol jaar in mij MS en het enige probleem dat ik heb is dat er vocht blijft staan in de achterlichten. Voor de rest alleen maar super! Geen brom, cloink, verkeerde uitlijning, lekkende daken (heb geen pano roof :wink:) 12V problemen of accu problemen. Niets van dat alles :smile:. Dat kan dus ook!

Het enige dat me écht tegenvalt is de navigatie (moet wel zeggen dat ik de kaart updates nog niet heb). Die is echt verschrikkelijk :mad:. Mijn Nissan X-Trail van 8 jaar (!) geleden had al een veel betere navigatie dan ik nu in mijn MS heb. Gezien de uitstraling en prijsklasse van de auto en de mogelijkheden i.c.m. Google Maps moet dat echt beter vind ik. Voor de rest ben ik super blij met mijn MS en verzin ik nog steeds ritjes om lekker een stuk te kunnen gaan rijden :wink:.
 
Vooral de input van bedrijfsnaam vind ik super.

Dat ben ik met je eens!
Maar je gaat me nu niet vertellen dat de MS je altijd de beste route opstuurt. Ik heb al dingen meegemaakt die echt nergens op slaan. Een rechte weg van 800 m (waar je al op rijdt en er al zeker 20 jaar ligt) wordt je vanaf gestuurd om een omweg van zo'n 2 km te maken. Een route van Schoonhoven naar Waddinxveen die me werkelijk dwars door de kleinste straatjes van Gouda stuurt en ook nog eens 15 minuten langer is dan wannneer ik de bewegwijzering volg. In Amsterdam (vlakbij VU) een keer gehad dat de MS me linksaf stuurde, na 100 meter liet keren en dan bij het verkeerslicht weer linksaf wilde laten gaan (wat betekent dat ik ook gewoon gelijk rechtdoor had kunnen rijden). En zo weet ik nog een paar voorbeelden te verzinnen.
Bijna iedere rit (waarbij ik navigatie nodig heb) gebeuren wel wat van dat soort eigenaardigheden.

Stiekem hoop ik dat de update van de kaarten een aantal zaken zal verhelpen, maar die weg die er al 20 jaar ligt zal er nu toch ook al op staan hoop ik ...

In theorie is het een prachtig systeem i.c.m. Google Maps en de mogelijkheid om gelijk namen van bedrijven, hotels etc. in te voeren. Ook i.c.m. met de agenda-functie. Maar uiteindelijk vind ik het allerbelangrijkste dat de navigatie je zonder problemen op de snelste en meest efficiente manier van A naar B brengt. En helaas gaat het daar nog wel eens fout :crying:.
 
Dat ben ik met je eens!
Maar je gaat me nu niet vertellen dat de MS je altijd de beste route opstuurt. Ik heb al dingen meegemaakt die echt nergens op slaan. Een rechte weg van 800 m (waar je al op rijdt en er al zeker 20 jaar ligt) wordt je vanaf gestuurd om een omweg van zo'n 2 km te maken. Een route van Schoonhoven naar Waddinxveen die me werkelijk dwars door de kleinste straatjes van Gouda stuurt en ook nog eens 15 minuten langer is dan wannneer ik de bewegwijzering volg. In Amsterdam (vlakbij VU) een keer gehad dat de MS me linksaf stuurde, na 100 meter liet keren en dan bij het verkeerslicht weer linksaf wilde laten gaan (wat betekent dat ik ook gewoon gelijk rechtdoor had kunnen rijden). En zo weet ik nog een paar voorbeelden te verzinnen.
Bijna iedere rit (waarbij ik navigatie nodig heb) gebeuren wel wat van dat soort eigenaardigheden.

Stiekem hoop ik dat de update van de kaarten een aantal zaken zal verhelpen, maar die weg die er al 20 jaar ligt zal er nu toch ook al op staan hoop ik ...

In theorie is het een prachtig systeem i.c.m. Google Maps en de mogelijkheid om gelijk namen van bedrijven, hotels etc. in te voeren. Ook i.c.m. met de agenda-functie. Maar uiteindelijk vind ik het allerbelangrijkste dat de navigatie je zonder problemen op de snelste en meest efficiente manier van A naar B brengt. En helaas gaat het daar nog wel eens fout :crying:.
Om die redenen vind ik de navigatie dus fantastisch! Die zorgt er voor dat je als weldenkend mens nog wordt gestimuleerd om je gezonde verstand te gebruiken in plaats van als een debiel de aanwijzigingen te volgen. Dat doe je hopelijk in je andere dagelijkse bezigheden ook niet..:smile: