Na meer dan 10(!) jaar lid te zijn van dit forum is de "S" eindelijk budgettair binnen bereik gekomen. Op de Tesla website stonden twee tweedehandsjes voor €56.000 (incl BTW) die iedere dag €500-700 omlaag gingen. Bij €47.500 vond ik het wel mooi geweest en heb ik m'n reservering geplaatst. De andere "S" - ook een "85" van 12/2013 - was de dag erna ook verkocht.
Omdat ik ongezien een tweedehandsje van €47.500 kopen wel wat, uh..., spannend vond ik heb de garantie gevraagd (en gekregen) dat de auto er écht netjes uitzag. Daarnaast zat er nog 3.5 jaar garantie op de drive train en kreeg ik 2 jaar garantie op de hele auto.
Na twee weken kon ik de auto in Tilburg ophalen, en het enige puntje van kritiek was dat er op achterbanden nog maar 3 mm profiel zat. (Maar dat is vandaag opgelost - ik mag in A'dam langskomen voor twee nieuwe banden - dank Tesla!) O, en van de hoedenplank mist een rubber dopje - boehoe!
Het zou natuurlijk geen verrassing moeten zijn, maar het is ook prettig dat er op die €47.500 niets meer bij is gekomen aan afleverkosten, registratiekosten, tank afvullen en andere kinderachtige zaken. En dan ook nog eens gratis met een Tesla-taxi opgehaald van het station! En een blikje cola!
Ik heb elders op het forum horror-verhalen gelezen over Tesla's CPO programma in de VS, maar hier in NL heb ik niets van die horror terug kunnen vinden.
De auto zelf? Daar kan ik hier niets nieuws meer over vertellen. De enige reden om deze ooit de deur uit te doen is om later een meer moderne "S" aan te schaffen.
Omdat ik ongezien een tweedehandsje van €47.500 kopen wel wat, uh..., spannend vond ik heb de garantie gevraagd (en gekregen) dat de auto er écht netjes uitzag. Daarnaast zat er nog 3.5 jaar garantie op de drive train en kreeg ik 2 jaar garantie op de hele auto.
Na twee weken kon ik de auto in Tilburg ophalen, en het enige puntje van kritiek was dat er op achterbanden nog maar 3 mm profiel zat. (Maar dat is vandaag opgelost - ik mag in A'dam langskomen voor twee nieuwe banden - dank Tesla!) O, en van de hoedenplank mist een rubber dopje - boehoe!
Het zou natuurlijk geen verrassing moeten zijn, maar het is ook prettig dat er op die €47.500 niets meer bij is gekomen aan afleverkosten, registratiekosten, tank afvullen en andere kinderachtige zaken. En dan ook nog eens gratis met een Tesla-taxi opgehaald van het station! En een blikje cola!
Ik heb elders op het forum horror-verhalen gelezen over Tesla's CPO programma in de VS, maar hier in NL heb ik niets van die horror terug kunnen vinden.
De auto zelf? Daar kan ik hier niets nieuws meer over vertellen. De enige reden om deze ooit de deur uit te doen is om later een meer moderne "S" aan te schaffen.