Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tweedehands S-je van Tesla zelf - positieve ervaring

This site may earn commission on affiliate links.
Na meer dan 10(!) jaar lid te zijn van dit forum is de "S" eindelijk budgettair binnen bereik gekomen. Op de Tesla website stonden twee tweedehandsjes voor €56.000 (incl BTW) die iedere dag €500-700 omlaag gingen. Bij €47.500 vond ik het wel mooi geweest en heb ik m'n reservering geplaatst. De andere "S" - ook een "85" van 12/2013 - was de dag erna ook verkocht.

Omdat ik ongezien een tweedehandsje van €47.500 kopen wel wat, uh..., spannend vond ik heb de garantie gevraagd (en gekregen) dat de auto er écht netjes uitzag. Daarnaast zat er nog 3.5 jaar garantie op de drive train en kreeg ik 2 jaar garantie op de hele auto.

Na twee weken kon ik de auto in Tilburg ophalen, en het enige puntje van kritiek was dat er op achterbanden nog maar 3 mm profiel zat. (Maar dat is vandaag opgelost - ik mag in A'dam langskomen voor twee nieuwe banden - dank Tesla!) O, en van de hoedenplank mist een rubber dopje - boehoe!

Het zou natuurlijk geen verrassing moeten zijn, maar het is ook prettig dat er op die €47.500 niets meer bij is gekomen aan afleverkosten, registratiekosten, tank afvullen en andere kinderachtige zaken. En dan ook nog eens gratis met een Tesla-taxi opgehaald van het station! En een blikje cola! :)

Ik heb elders op het forum horror-verhalen gelezen over Tesla's CPO programma in de VS, maar hier in NL heb ik niets van die horror terug kunnen vinden.

De auto zelf? Daar kan ik hier niets nieuws meer over vertellen. De enige reden om deze ooit de deur uit te doen is om later een meer moderne "S" aan te schaffen.
 
Na meer dan 10(!) jaar lid te zijn van dit forum is de "S" eindelijk budgettair binnen bereik gekomen. Op de Tesla website stonden twee tweedehandsjes voor €56.000 (incl BTW) die iedere dag €500-700 omlaag gingen. Bij €47.500 vond ik het wel mooi geweest en heb ik m'n reservering geplaatst. De andere "S" - ook een "85" van 12/2013 - was de dag erna ook verkocht.

Omdat ik ongezien een tweedehandsje van €47.500 kopen wel wat, uh..., spannend vond ik heb de garantie gevraagd (en gekregen) dat de auto er écht netjes uitzag. Daarnaast zat er nog 3.5 jaar garantie op de drive train en kreeg ik 2 jaar garantie op de hele auto.

Na twee weken kon ik de auto in Tilburg ophalen, en het enige puntje van kritiek was dat er op achterbanden nog maar 3 mm profiel zat. (Maar dat is vandaag opgelost - ik mag in A'dam langskomen voor twee nieuwe banden - dank Tesla!) O, en van de hoedenplank mist een rubber dopje - boehoe!

Het zou natuurlijk geen verrassing moeten zijn, maar het is ook prettig dat er op die €47.500 niets meer bij is gekomen aan afleverkosten, registratiekosten, tank afvullen en andere kinderachtige zaken. En dan ook nog eens gratis met een Tesla-taxi opgehaald van het station! En een blikje cola! :)

Ik heb elders op het forum horror-verhalen gelezen over Tesla's CPO programma in de VS, maar hier in NL heb ik niets van die horror terug kunnen vinden.

De auto zelf? Daar kan ik hier niets nieuws meer over vertellen. De enige reden om deze ooit de deur uit te doen is om later een meer moderne "S" aan te schaffen.
Wow! Raymond, 10 jaar en dan nu eindelijk je eigen Tesla! Volgende logische stap is je aan te sluiten bij je eigen EV diehards en je in schrijven voor de E Rally 2019 editie. Daar hoor je echt bij! www.e-rally.nl. Van harte gefeliciteerd!!!!
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Na meer dan 10(!) jaar lid te zijn van dit forum is de "S" eindelijk budgettair binnen bereik gekomen. Op de Tesla website stonden twee tweedehandsjes voor €56.000 (incl BTW) die iedere dag €500-700 omlaag gingen. Bij €47.500 vond ik het wel mooi geweest en heb ik m'n reservering geplaatst. De andere "S" - ook een "85" van 12/2013 - was de dag erna ook verkocht.

Omdat ik ongezien een tweedehandsje van €47.500 kopen wel wat, uh..., spannend vond ik heb de garantie gevraagd (en gekregen) dat de auto er écht netjes uitzag. Daarnaast zat er nog 3.5 jaar garantie op de drive train en kreeg ik 2 jaar garantie op de hele auto.

Na twee weken kon ik de auto in Tilburg ophalen, en het enige puntje van kritiek was dat er op achterbanden nog maar 3 mm profiel zat. (Maar dat is vandaag opgelost - ik mag in A'dam langskomen voor twee nieuwe banden - dank Tesla!) O, en van de hoedenplank mist een rubber dopje - boehoe!

Het zou natuurlijk geen verrassing moeten zijn, maar het is ook prettig dat er op die €47.500 niets meer bij is gekomen aan afleverkosten, registratiekosten, tank afvullen en andere kinderachtige zaken. En dan ook nog eens gratis met een Tesla-taxi opgehaald van het station! En een blikje cola! :)

Ik heb elders op het forum horror-verhalen gelezen over Tesla's CPO programma in de VS, maar hier in NL heb ik niets van die horror terug kunnen vinden.

De auto zelf? Daar kan ik hier niets nieuws meer over vertellen. De enige reden om deze ooit de deur uit te doen is om later een meer moderne "S" aan te schaffen.
Ik hoop dan je dat het kenteken dan niet begint met 1-TXN want mijn 1e CPO is na 1 jaar en 8 servicecenter bezoeken weer teruggekocht door Tesla omdat ze bepaalde dingen maar niet goed kregen...
En 5 maanden later stond hij opeens weer als CPO online.
 
Ik hoop dan je dat het kenteken dan niet begint met 1-TXN want mijn 1e CPO is na 1 jaar en 8 servicecenter bezoeken weer teruggekocht door Tesla omdat ze bepaalde dingen maar niet goed kregen...
En 5 maanden later stond hij opeens weer als CPO online.

Zijn S is van 2013 niet 2014. Met het verkeerde been uit bed vanochtend?
 
Zijn S is van 2013 niet 2014. Met het verkeerde been uit bed vanochtend?
Nee hoor, maar ik vind de tekst van de Tesla verkoper dat hij alleen maar is ingeruild voor een nieuwer model nogal misleidend. En daarnaast nogal kwalijk van Tesla dat een auto die ze niet goed kregen gewoon weer als CPO op de markt wordt gebracht. Ow wacht, ik zie nu de naam van het draadje, het mag alleen positief?

Er staat trouwens dat de andere ook een 85 was, niet dat die ook van 12/2013 is.
 
Na meer dan 10(!) jaar lid te zijn van dit forum is de "S" eindelijk budgettair binnen bereik gekomen. Op de Tesla website stonden twee tweedehandsjes voor €56.000 (incl BTW) die iedere dag €500-700 omlaag gingen. Bij €47.500 vond ik het wel mooi geweest en heb ik m'n reservering geplaatst. De andere "S" - ook een "85" van 12/2013 - was de dag erna ook verkocht.

Omdat ik ongezien een tweedehandsje van €47.500 kopen wel wat, uh..., spannend vond ik heb de garantie gevraagd (en gekregen) dat de auto er écht netjes uitzag. Daarnaast zat er nog 3.5 jaar garantie op de drive train en kreeg ik 2 jaar garantie op de hele auto.

Na twee weken kon ik de auto in Tilburg ophalen, en het enige puntje van kritiek was dat er op achterbanden nog maar 3 mm profiel zat. (Maar dat is vandaag opgelost - ik mag in A'dam langskomen voor twee nieuwe banden - dank Tesla!) O, en van de hoedenplank mist een rubber dopje - boehoe!

Het zou natuurlijk geen verrassing moeten zijn, maar het is ook prettig dat er op die €47.500 niets meer bij is gekomen aan afleverkosten, registratiekosten, tank afvullen en andere kinderachtige zaken. En dan ook nog eens gratis met een Tesla-taxi opgehaald van het station! En een blikje cola! :)

Ik heb elders op het forum horror-verhalen gelezen over Tesla's CPO programma in de VS, maar hier in NL heb ik niets van die horror terug kunnen vinden.

De auto zelf? Daar kan ik hier niets nieuws meer over vertellen. De enige reden om deze ooit de deur uit te doen is om later een meer moderne "S" aan te schaffen.
Mooi verhaal! Supergefeliciteerd met je aankoop en geniet ervan!
 
Gefeliciteerd! Let wel - die hoedenplank is niet zomaar een dingetje... als ik het me goed herinner moest je die er in die tijd bijkopen voor €300 -;)
of was dat het netje in de frunk?
Niet overdrijven Egbert, de hoedenplank werd voor slechts € 250,- extra geleverd. :D Dat netje voor in de frunk heb ik nooit gekocht, vond ik waarschijnlijk veel te duur. Werd dacht ik wel standaard geleverd in de signature uitvoering?
 
Nee hoor, maar ik vind de tekst van de Tesla verkoper dat hij alleen maar is ingeruild voor een nieuwer model nogal misleidend. En daarnaast nogal kwalijk van Tesla dat een auto die ze niet goed kregen gewoon weer als CPO op de markt wordt gebracht. Ow wacht, ik zie nu de naam van het draadje, het mag alleen positief?

Er staat trouwens dat de andere ook een 85 was, niet dat die ook van 12/2013 is.
Er staat “ de andere S - ook een 85 van 12/2013 -”. Zoals de streepjes staan lees ik dit als een S die een 85 en van 12/2013 is.

Vind je tekst eerder misleidend. Je suggereert dat de verkoper onwaarheden verkondigd. Kun je dat bewijzen dat de auto niet daadwerkelijk is ingeruild voor een nieuwer exemplaar? Gebeurt de laatste tijd toch met enige regelmaat.
 
Er staat “ de andere S - ook een 85 van 12/2013 -”. Zoals de streepjes staan lees ik dit als een S die een 85 en van 12/2013 is.

Vind je tekst eerder misleidend. Je suggereert dat de verkoper onwaarheden verkondigd. Kun je dat bewijzen dat de auto niet daadwerkelijk is ingeruild voor een nieuwer exemplaar? Gebeurt de laatste tijd toch met enige regelmaat.
Vind het misleidend wel meevallen, zeg niet voor niets ik hoop niet dat het kenteken met 1-TXN begint, zodat het betrekking op mijn oude auto heeft. Daarnaast heb ik deze Tesla ook ingeruild voor een nieuwere maar wel uit ellende.
De verkoper die dit durft te roepen over mijn vorige auto is niet een bange verkoper.
 
Even uit interesse.. Kon je de auto niet gewoon eerst even bekijken voordat je je keuze definief maakte? Hij mag dan niet nieuw zijn, EUR 50.000,- is nog altijd bizar veel geld! Ik vind het, zoals je zelf al aangeeft, wel wat spannend om daar blind akkoord op te geven.
 
Bonuspunten voor Billy! En om alle onduidelijkheid weg te nemen, het is een 3-SRN.

Terzijde: ik ben (meestal) een rustige rijder, en was dus druk op zoek naar die Chill-mode. Vindt Tesla mijn standaard "85" te tam voor Chill-mode?!

Ik kan je retrofit chill-mode leveren voor 199,95Euro:

BCE8449C-8760-4798-B8AA-066B006FF80D.jpeg

Montage instructie:
Plak het blokje hout achter het go pedal.
 
Even uit interesse.. Kon je de auto niet gewoon eerst even bekijken voordat je je keuze definief maakte? Hij mag dan niet nieuw zijn, EUR 50.000,- is nog altijd bizar veel geld! Ik vind het, zoals je zelf al aangeeft, wel wat spannend om daar blind akkoord op te geven.

Nee, kon de auto niet bekijken. Heeft misschien ook te maken dat Tesla de auto eerst verkocht wil hebben voordat ze gaan poetsen / schoonmaken / banden vervangen / etc. Ik vind dit ook voor Tesla wel een risico, want wat de een "netjes" vindt, vind de ander nog niet "netjes". En op dag #1 al gedoe met een nieuwe klant hebben, da's ook voor Tesla niet tof.

Ik had elders wat tweedehandsjes gezien die duidelijke gebruikssporen hadden, en heb daarover via de mail wel duidelijk afspraken gemaakt. Maar goed, ik ben zeer tevreden over de staat waarin de auto is afgeleverd. Als je goed kijkt zie je nog een vlekje op de linker A-stijl, en er zitten we drie pitjes in de lak, en op het stuur zaten kleine witje (verf?)vlekjes [die ik er zelf met wat moeite af heb gekregen], maar daarom koste deze €47.500 ipv €100.000+.

Ik denk wel dat Tesla met een CPO showroom in Tilburg haar CPO's sneller kwijtraakt.