Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade standard audio

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien een tipje, kijk eens of de caraudio shop ook GermanMaestro speakers in het assortiment heeft. In mijn vorige auto een soundupgrade laten doen met GermanMaestro speakers gekoppeld aan een JL Audio 6kanaalsversterker (aangestuurd door een Mosconi DSP). Komt ook een heel prettig geluid uit vind ik. (Toen ik mijn vorige auto verkocht de standaard speakers er weer ingezet, dus nog even kijken of het de moeite waard is om mijn “standaard” premium speakers te upgraden met de GermanMaestro speakers die ik nog heb liggen)
Ik heb ook de GermanMaestro speakers genomen voor de upgrade in de S en overweeg dit ook te doen in de X.
De S toen laten doen bij Herman van Carsounds.
 
Omdat ik het niet met jouw stelling eens ben de disagree. Ik ben het er dus niet mee eens. Maar verder no hard feelings ;)

Was geen stelling maar een opsomming van feiten.

Enige wat van mij kwam was niet 1,2,3 in een verkoper trappen als hij claimt dat zijn speakers beter zijn vanwege de grootte van de magneet zonder een specificatie lijst te laten zien, groot is niet meteen beter.

Maar no hard feelings en mijn manier van communiceren komt van mijn commerciele periode, enkel praten in feiten zodat je altijd de waarheid spreekt, mening komt achteraf ;)
 
Dat verhaal van het “inspelen” van nieuwe luidsprekers is blijkbaar waar. Kreeg dit weekend de spontane opmerking van een audiofiel dat de muziek (standard Audio) nu veel beter klinkt dan vlak na de aankoop van mijn X anderhalve maand terug.
Wellicht nog niet zo kraakscherp als die van Light Harmonic, maar toch al veel beter dan voordien.
 
Dat verhaal van het “inspelen” van nieuwe luidsprekers is blijkbaar waar. Kreeg dit weekend de spontane opmerking van een audiofiel dat de muziek (standard Audio) nu veel beter klinkt dan vlak na de aankoop van mijn X anderhalve maand terug.
Wellicht nog niet zo kraakscherp als die van Light Harmonic, maar toch al veel beter dan voordien.
En met het premium pakket duurt het nog langer, ik draai nu elke keer als ik alleen rij drum and bass, veel beats per minuut en dat soort muziek benut zowat alle frequenties maar het klinkt nog steeds kil maar beter dan dag 1.

Volume op 9 en knallen, wat mij wel is opgevallen is dat een Tesla goed is in het geluid buiten te houden maar mijn muziek is al van ver te horen zegt mijn vrouw ;P
 
Allereerst bedankt voor alle tips en ervaringen, heb het hele bericht doorgelezen en zit zelf te denken aan een audio upgrade in mijn nieuwe MS maar wil hier geen duizenden euro's aan uitgeven. Ben geen audiofiel maar houd wel van een lekker geluidje. Het standaard geluid mist vooral laag, de rest is met de EQ redelijk in te stellen vind ik.

Is er hier iemand die de HFM TESSAPS10D Sub heeft geïnstalleerd? Deze wordt bij diverse bedrijven aangeboden (met bijbehorende versterker) ik vroeg me af hoe dit zal klinken icm de standaard speakers of wellicht een upgrade van de speakers in voordeur.

Vorige week heb ik deze laten installeren en ben erg tevreden met het resultaat!! Subwoofer (en versterker) prachtig weggewerkt. Tevens een remote voor de subwoofer geinstalleerd, deze is netjes weggewerkt naast de USB&12v aansluitingen. De equalizer kan vervolgens minder bas naar de deurspeakers laten sturen waardoor deze niet meer vervormen, en het klinkt zuiver over het hele spectrum.

Grappig is dat ik de muziek nu ook minder luid zet, omdat je sneller tevreden bent op laag volume. Alles laten installeren door Gray audio in Amsterdam (vlakbij SUC ;) ) voor EUR 1100 (montage & materiaal).
27709551_179272616172117_3705338388197045765_o.jpg

27798325_179272529505459_8189105590592415411_o.jpg
 
Ben in afwachting van mijn MS 75D, uitgerust met standaard Audio. Heb in eerdere auto's (Audi, Volvo) wél altijd voor de audio-upgrade af fabriek gekozen. Ik wist de extra geluidskwaliteit daarvan altijd wel te waarderen. Ben dus zeker geen audiofiel, maar houd wel van een mooi zuiver en vol geluid.
Wat is jullie mening: is de (huidige) standaard geluidsinstallatie van Tesla dan goed genoeg, al dan niet na 'inspelen', of is een upgrade van speakers en misschien subwoofer toch echt wel de moeite waard?
 
Ben in afwachting van mijn MS 75D, uitgerust met standaard Audio. Heb in eerdere auto's (Audi, Volvo) wél altijd voor de audio-upgrade af fabriek gekozen. Ik wist de extra geluidskwaliteit daarvan altijd wel te waarderen. Ben dus zeker geen audiofiel, maar houd wel van een mooi zuiver en vol geluid.
Wat is jullie mening: is de (huidige) standaard geluidsinstallatie van Tesla dan goed genoeg, al dan niet na 'inspelen', of is een upgrade van speakers en misschien subwoofer toch echt wel de moeite waard?
Iedereen ervaart het geluid anders, de consensus hier lijkt te zijn dat als je de standaard audio niet goed genoeg vindt, je dan een aftermarket oplossing moet kiezen omdat de prijs van de Tesla audio upgrade nogal hoog is is vergelijking met wat je voor dat geld aftermarket kan laten doen. Met name isolatie van de deuren schijnt al veel te doen voor het geluid.
Maar ik neem aan dat je dit draadje al gelezen hebt?
 
Ben in afwachting van mijn MS 75D, uitgerust met standaard Audio. Heb in eerdere auto's (Audi, Volvo) wél altijd voor de audio-upgrade af fabriek gekozen. Ik wist de extra geluidskwaliteit daarvan altijd wel te waarderen. Ben dus zeker geen audiofiel, maar houd wel van een mooi zuiver en vol geluid.
Wat is jullie mening: is de (huidige) standaard geluidsinstallatie van Tesla dan goed genoeg, al dan niet na 'inspelen', of is een upgrade van speakers en misschien subwoofer toch echt wel de moeite waard?
Ik heb ook standaard audio en heb alle speakers laten vervangen + een subwoofer in de koffer. Na 4 maanden durf ik zeggen dat het verschil fenomenaal is. Het grootste verschil bij mij zijn de speakers vooraan in de deur (zie posts hierboven voor de exacte lijst). De installatie verliep vlekkeloos maar de instellingen op mijn DSP heb ik zelf allemaal ingesteld. De subwoofer heb ik ook maar brengt bij mij nog weinig extra. Als je die bovendien te hard zet dan trilt mijn bagage in de koffer nogal :)
 
  • Like
Reactions: HansB
Voor wat het waard is: de standaard audio klinkt goed genoeg voor mij. Ik heb de bas in de equalizer iets omhoog gezet. Niet alleen mijn oude oren maar ook die van mijn 16-jarige zoon kunnen de sound erg waarderen. Kan vast nog wel beter, maar dat is mij geen honderden euro's waard. Hiervoor bij lease altijd voor Bose of JBL premium pakket gegaan, maar zoon en ik zijn unaniem dat standaard Tesla sound zeker een klasse beter is.
 
Voor wat het waard is: de standaard audio klinkt goed genoeg voor mij. Ik heb de bas in de equalizer iets omhoog gezet. Niet alleen mijn oude oren maar ook die van mijn 16-jarige zoon kunnen de sound erg waarderen. Kan vast nog wel beter, maar dat is mij geen honderden euro's waard. Hiervoor bij lease altijd voor Bose of JBL premium pakket gegaan, maar zoon en ik zijn unaniem dat standaard Tesla sound zeker een klasse beter is.
Dan is het veel verbeterend t.o.v 2 jaar geleden.
 
Kan iemand mij helpen met de aansluiting van mijn subwoofer? Net gisteren de teslatap handleiding gebruikt om een sub in de trunk te installeren. Bij het checken van de 12v geschakelde voeding per ongeluk de zekering opgeblazen van de geel.paarse draad linksvoor achter het zijpaneel bestuurderskant. Weet iemand welke zekering hier bij hoort? Alle zekeringen in de frunk zijn nog heel en alles doet het nog... waar moet ik zoeken?
 
Advies gevraagd...

Ik heb de standaard audio nu in mijn S zitten (maart 2018), wil dit wel gaan upgraden maar ik vraag me af tot welk niveau. Mijn gevoel zegt dat ik niet direct een subwoofer waard ben, ben geen mega audiofiel en heb regelmatig een hond in de achterbak :rolleyes:.

Maar ik hou dus wel van een beetje goede muziek. Is het voldoende om de deurspeakers, tweeters in A-stijl en de versterker te vervangen...of moet je eigenlijk wel naar een complete set toe (van bijv. Audison).

Versterker kost natuurlijk weer extra munten, en ik vraag me af of ik die niet beter kan investeren in betere voor/achterspeakers.

Iemand ideeën?