Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Velgen voor Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ontvang tegenstrijdige berichten over velgen (voor set winterbanden) voor Model X en ben op zoek naar de waarheid...

Is het nu mogelijk een set te kopen die niet door Tesla wordt geleverd?

Draagvermogen schijnt heel belangrijk te zijn, maar wat wordt vereist door Tesla? Minimaal 725 kg?
TPMS sensoren zijn noodzakelijk. Hoe zit het met spacers en centreerringen? Hoe zit het met omtrek?

Kan ik beter 19" nemen of juist 20" nemen. Ik hoor dat de wang bij 19" te groot is voor de Model X. Heeft iemand ervaring tussen 19 versus 20" (ik heb zomer reeds 22" en mijn ervaring is dat de range vrij beperkt wordt, 365 km op batterijweergave bij P90D dus liever voor de winter wat kleiner).

Dien ik met voor/achter met andere bandenmaten rekening te houden?

Als iemand zijn ervaring wil delen graag!
 
Ik heb 4 T-sportlines gekocht via de groupbuy (20" staggered)
Een betaalbare oplossing. Er is wel bij 1 velg een afwijking vastgesteld die door de bandencentrale buiten de norm valt.(100gr lood nodig) Aangezien er geen schade aan de verpakking was heb ik de levering geaccepteerd en kan blijkbaar weinig doen om dit te laten oplossen.

Het wordt dus afwachten of er trillingen op zitten of niet.
 
Draagvermogen is idd het ‘probleem’ voor aftermarket (1720kg voor de achteras) maar ze zijn er wel.
Heb zelf een set 22” aftermarket met juiste specificaties via teslawheels uit nijkerk.
Die heeft ook heel wat winter opties beschikbaar.
 
ik zou zeggen doe niet zo krenterig! koop gewoon orginele tesla velgen a ongeveer 3600 euro incl btw kan ook 4000 euro zijn! 20 inch met het juiste rubber er om heen

ik zie nu velgen op marktplaats voor 2750 euro excl btw dat verschil is dus maar 200 euro (uitgaande van 3600 euro! nieuw is zeker,door tesla geleverd is zeker ivm maten en wisselen! en ook wat betreft last!
 
ik zou zeggen doe niet zo krenterig! koop gewoon orginele tesla velgen a ongeveer 3600 euro incl btw kan ook 4000 euro zijn! 20 inch met het juiste rubber er om heen

ik zie nu velgen op marktplaats voor 2750 euro excl btw dat verschil is dus maar 200 euro (uitgaande van 3600 euro! nieuw is zeker,door tesla geleverd is zeker ivm maten en wisselen! en ook wat betreft last!
Wat heeft dit in godsnaam met krenterig te maken?!:confused:
Als je de originele gewoon niet mooi vind of gewoon wat anders dan andere willen is dat toch een keuze?
Zie de topic starter nergens vragen naar een ‘goedkopere’ optie dan origineel.

Ik kan heel veel aftermarket setjes noemen die meer dan het dubbele kosten van origineel.
 
Dien ik met voor/achter met andere bandenmaten rekening te houden?

Als iemand zijn ervaring wil delen graag!

Info gekregen van Tesla:
Dit zijn de aangewezen winterbanden voor de Model X.
Voor: 265/45R20 PIRELLI SCORPIAN WINTER
Achter: 275/45R20 PIRELLI SCORPIAN WINTER

Ik wacht momenteel op een offerte voor Nokian WR SUV 3 XL banden (schijnen goede banden te zijn)
 
Info gekregen van Tesla:
Dit zijn de aangewezen winterbanden voor de Model X.
Voor: 265/45R20 PIRELLI SCORPIAN WINTER
Achter: 275/45R20 PIRELLI SCORPIAN WINTER

Ik wacht momenteel op een offerte voor Nokian WR SUV 3 XL banden (schijnen goede banden te zijn)

Hier sinds vorig jaar de Pirelli banden ! Zeer goed - heb hier apart set BBS SV velgen
 
Ik heb 4 T-sportlines gekocht via de groupbuy (20" staggered)
Een betaalbare oplossing. Er is wel bij 1 velg een afwijking vastgesteld die door de bandencentrale buiten de norm valt.(100gr lood nodig) Aangezien er geen schade aan de verpakking was heb ik de levering geaccepteerd en kan blijkbaar weinig doen om dit te laten oplossen.

Het wordt dus afwachten of er trillingen op zitten of niet.
Hebben ze het balanceren eerst nog eens geprobeerd na de band een half slagje om de velg te draaien? Of nergens naar gekeken en het lood er zo opgeplakt?
 
Hebben ze het balanceren eerst nog eens geprobeerd na de band een half slagje om de velg te draaien? Of nergens naar gekeken en het lood er zo opgeplakt?
Ik had hetzelfde. Bij mij zijn de velgen eerst gecontroleerd zonder banden. Helaas was bij mij de balans ook niet zo goed, zat op de grens vd tolerantie. Door hier met de onbalans die banden zelf ook hebben kan een deel gecompenseerd kunnen worden maar de rest moet helaas met lood. Dat kan in het begin afdoende zijn maar na een X aantal kilometers kan er toch weer een onbalans ontstaan waardoor de wielen opnieuw gebalanceerd moeten worden. Voorlopig is het nog goed na 3k km.
 
Ik heb relatief goedkope aftermarket 20” velgen op mijn S (minder dan 200 pop voor een 10Jx20 velg). Ook daar zat eentje met erg veel onbalans tussen. Gratis omgewisseld voor een nieuwe door de importeur (Inter-Tyre), zoals het hoort.
 
Ik heb relatief goedkope aftermarket 20” velgen op mijn S (minder dan 200 pop voor een 10Jx20 velg). Ook daar zat eentje met erg veel onbalans tussen. Gratis omgewisseld voor een nieuwe door de importeur (Inter-Tyre), zoals het hoort.
Ik had hetzelfde verwacht van T-sportline. Al heb ik enkel Erwin gecontacteerd hierover. Ben niet zeker of hij hen hierop aangesproken heeft.
 
Ik ben eigenlijk niet benieuwd welke merk banden ik moet kopen, maar vooral naar de velg voor de Model X.
Het model is veel zwaarder dan de S en de Ludicrous uitvoering komen ook nog eens meer krachten vrij.

waar ik naar op zoek ben is het draagvermogen van de velgen. Of zeggen jullie als het minimaal 725 is dan heb je in totaal 2900 kg en dat is voldoende en kan je rustig een velg zoeken in de after market...?

Weet iemand verder iets over centreerringen en spacers (want dat heb ik niet als ik de standaard velg met band koop bij Tesla)?
 
Ik ben eigenlijk niet benieuwd welke merk banden ik moet kopen, maar vooral naar de velg voor de Model X.
Het model is veel zwaarder dan de S en de Ludicrous uitvoering komen ook nog eens meer krachten vrij.

waar ik naar op zoek ben is het draagvermogen van de velgen. Of zeggen jullie als het minimaal 725 is dan heb je in totaal 2900 kg en dat is voldoende en kan je rustig een velg zoeken in de after market...?

Weet iemand verder iets over centreerringen en spacers (want dat heb ik niet als ik de standaard velg met band koop bij Tesla)?
Zie mijn eerdere post #3 hierboven.
Achteras is dus 1720 oftewel minimaal 860.