Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke allseason banden beschikbaar voor model x

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb recent een 2ehands model x gekocht met de volgende banden:

265/35 r22 102 Y Pirelli Scorpion Zero All Season M+S
285/35 zr22 106 W XL Pirelli Scorpion Zero

De achterbanden zijn zover ik kan beoordelen zomer banden. De voorbanden zijn allseason banden, maar het M+S logo telt eind dit jaar ook niet meer.

Ik ga binnenkort op wintersport en zal in ieder geval de achterbanden moeten vervangen. Ik ga het liefste voor allseasons, omdat ik geen extra setje velgen wil gaan aanschaffen.

Echter in deze maat zijn er niet veel allseasons te vinden. Ik heb vredestein quatrac pro gezien, maar alleen in 285 35 r22 en niet in 265 35 r22.

Het liefste ga ik wisselen naar een band waarmee ik eerst de achterbanden kan vervangen en dan eind dit jaar ook de voorbanden. Echter kan ik geen merk vinden die beide maten levert.

Heeft iemand nog tips?
 
Daarom de Pirelli's, high performance all-season band voor EV's. Dacht dat de Y z'n 440pk heeft, merk zowat geen verschil met de zomerbanden qua rijgedrag. Je vindt echt wel goedkopere, dat zou ik inderdaad ook niet zo snel doen.
Y zit in een andere prijs klasse, meer Y's op de baan en dus ook meer merken die allseason banden in die maten maken om er wat omzet van af te snoepen.

Niet zo voor de 22" van de Model X.
 
Het gaat mij inderdaad om het gemak, vandaar de wens voor een a merk all season band.
Helaas heeft de Pirelli all season banden niet het alpine logo en telt die in het buitenland alleen als zomerband. Anders had ik het al wel geweten.
 
Het gaat mij inderdaad om het gemak, vandaar de wens voor een a merk all season band.
Helaas heeft de Pirelli all season banden niet het alpine logo en telt die in het buitenland alleen als zomerband. Anders had ik het al wel geweten.
Je hebt gelijk, niet in die maat. Ik heb wel 3pmsf (PIRELLI SCORPION™ ALL SEASON SF2). Schijnbaar niet op alle maten.
 
Last edited: