TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Verbruik Winter Vs Zomer

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by bartdv, Jun 1, 2016.

1. bartdv

bartdv Member

Vraagje, Gezien dit mijn eerste Lente is met een Tesla.

Enkele weken geleden had ik een probleem waar Tesla de Battery Heater en Relays vervangen heeft.
    Sindsdien is mijn verbruik in vrije val. TTZ. Toen was mijn verbruik aan de lage kant zijnde 211wh/km.

Nu echter is dit op de trip computer 177wh/km en zakt nog elke dag. Vermoedelijk zal dit rond de 160 a 165wh/km worden als ik de dag verbruiken bekijk.

Nu weet ik dat een tesla minder verbruik heeft in de warme maanden vs de koude maanden maar zo koud was het toch niet hé.

Hoeveel is dit verschil eigenlijk of is dit lage verbruik ten gevolge van de battery weerstand. Niet dat ik wil klagen integendeel. Maar is dit niet echt laag. Rij elke dag een 80 km waarvan minsten 40 op autostrade.

Attached Files:

2. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Bart, dat verbruik klopt wel. In de winter rond de 220 en in de zomer rond de 160. Veel zal het niet meer zakken volgens mij. Rond de 20 graden is het batterij systeem al helemaal happy.

3. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

waarschijnlijk is hij goed ingereden;)

4. Bankroetlama

Bankroetlama Member

Met welke versie rij je?

5. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

@ Bankroetlama, Het is een 60KW classic (mijn eerste tesla)

• Like x 1
  6. HWS

HWS Speedjunkie

Dat was een uniek zuinig exemplaar. Zelfs jou (Frank) hoor ik niet meer, met de nieuwe S85, over een laag verbruik...

7. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Verschil tussen zomer- en winterverbruik is niet zozeer het verbruik van de kachel, en ook niet het verschil in capaciteit van de accu bij hogere t.o.v. lagere temperaturen.
    Nee, de belangrijkste veroorzaker van meer verbruik in de winter (bij lage buitentemperaturen) is het verschil in luchtdichtheid. Oftewel de invloed daarvan op het verbruik. Hoe kouder het is, hoe 'dikker' de lucht en hoe moeilijker het is de auto daar doorheen te krijgen met een bepaalde snelheid.

8. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

klopt Hendrik, ik haal niet meer dat zuinige verbruik van de 60KW.
    de 85 heb ik opgehaald op 16 december en de winter door gekomen met 226wh/km momenteel is dat gezakt naar 221wh/km
    met de 85 haal ik bij temperaturen vanaf 15° zo een 180 a 190wh/km bij zeer rustig rijden.

9. FVO

FVO Active Member

De eenhedenpolitie moet toch weer even chargeren. Zeker tegen early adopters!!!
    ;)

10. bartdv

bartdv Member

Dus een Min verbruik van 30 35 % is normaal

11. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

Dit lijkt me zeker te kunnen tussen winter en zomer. De overslag zit rond de 15°
    (mooie avatar, ben blij haar nog eens te zien;))

12. bartdv

bartdv Member

de tuut.
    Toffe auto. Beetje problemen gehad in het begin met de heater aan de voeten (De noordplaat onder was verschoven waardoor de warmte achter het dashboard kwan en mijn voeten letterlijk bevroren. En dan het laatste een kapotte weerstand waardoor verbruik nogal lastig was.

Altijd al een super bak gevonden !!!

Kon op het eind met een full charge net geen 200 km's rijden met een gemiddeld verbruik van 200kw.
    Had het een beetje moeilijk bij Telsa zelf daar zij mij niet direct serieus namen. Ze dachten dat ik de prestaties wou van een 85.
    Voelde mij ongemakkelijk op de duur.

Uiteindelijk heeft er toch iemand (Jeroen) naar gekeken waardoor het probleem direct gevonden werd. Hemels verschil. Nu doe ik makkelijk 300 km door het laag verbruik.

Ik heb nog nooit zo een goed onderhouden wagen gekocht in 2de hands.

We hebben een model X besteld , die gaat er evengoed uitzien denk ik :))).

Bedankt

Bart

Attached Files:

13. Phil_BE

Phil_BE Member

Jeroen V is echt een super kerel doet ferm werk heeft me ook altijd goed geholpen hij is spijtig genoeg naar Aartselaar verhuist

Share This Page