Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

wat was jullie beste argument als iemand vraagt WHY??? op zoek naar de 10 leukste ;-)

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe vaak is je al niet de vraag gesteld waarom in godsnaam een Tesla. Tja wij weten het allemaal wel denk ik, maar veel van onze persoonlijke argumenten zoals

vette bak, sprintkanon, driving the future, zijn nou niet direct antwoorden waarmee we onze gesprekspartner van dat moment mee gaan overtuigen van onze buitengewoon

verstandige keuze.

Ben Benieuwd.

groet Sander en eind februari weet ik het eindelijk zeker dat al mijn argumenten (onderbuik gevoel was volgens mij de meest doorslaggevende :biggrin::biggrin::biggrin:) mijn verstandige keuze onderbouwen.
 
Waarom ik een Tesla Model S rij?
Nou gewoon, een Model S

is veiliger dan een Volvo,
is ruimer dan een Mercedes S en een Volvo,
is stiller dan een Rolls Royce en een Mercedes S en een Volvo,
accelereert sneller dan een Porsche Panamera en Rolls Royce en een Mercedes S en een Volvo,
heeft een betere tractie dan een Audi Quattro en Porsche Panamera en Rolls Royce en een Mercedes S en een Volvo,
heeft meer bekijks dan een BMW M (any number) en een Audi Quattro en Porsche Panamera en Rolls Royce en een Mercedes S en een Volvo,
blijft beter tussen de lijnen dan een vrachtwagen en een BMW M (any number) en een Audi Quattro en Porsche Panamera en Rolls Royce en een Mercedes S en een Volvo,
verbetert sneller (en makkelijker) dan een Volkswagen TDI en een vrachtwagen en een BMW M (any number) en een Audi Quattro en Porsche Panamera en Rolls Royce en een Mercedes S en een Volvo,
is beter voor het milieu dan een Vespa en een Volkswagen TDI en een vrachtwagen en een BMW M (any number) en een Audi Quattro en Porsche Panamera en Rolls Royce en een Mercedes S en een Volvo,
gaat langer mee (1 million mile) dan een Toyota en een Vespa en een Volkswagen TDI en een vrachtwagen en een BMW M (any number) en een Audi Quattro en Porsche Panamera en Rolls Royce en een Mercedes S en een Volvo.
 
Schitterend, BobbyKings! Je laatste zin (1,6Mkm) lijkt me nog niet wetenschappelijk bewezen (time will tell!), maar je argumentatie is geweldig goed geschreven!

Waarom ik een Tesla Model S rij?
Nou gewoon, een Model S

is veiliger dan een Volvo,
is ruimer dan een Mercedes S en een Volvo,
is stiller dan een Rolls Royce en een Mercedes S en een Volvo,
accelereert sneller dan een Porsche Panamera en Rolls Royce en een Mercedes S en een Volvo,
heeft een betere tractie dan een Audi Quattro en Porsche Panamera en Rolls Royce en een Mercedes S en een Volvo,
heeft meer bekijks dan een BMW M (any number) en een Audi Quattro en Porsche Panamera en Rolls Royce en een Mercedes S en een Volvo,
blijft beter tussen de lijnen dan een vrachtwagen en een BMW M (any number) en een Audi Quattro en Porsche Panamera en Rolls Royce en een Mercedes S en een Volvo,
verbetert sneller (en makkelijker) dan een Volkswagen TDI en een vrachtwagen en een BMW M (any number) en een Audi Quattro en Porsche Panamera en Rolls Royce en een Mercedes S en een Volvo,
is beter voor het milieu dan een Vespa en een Volkswagen TDI en een vrachtwagen en een BMW M (any number) en een Audi Quattro en Porsche Panamera en Rolls Royce en een Mercedes S en een Volvo,
gaat langer mee (1 million mile) dan een Toyota en een Vespa en een Volkswagen TDI en een vrachtwagen en een BMW M (any number) en een Audi Quattro en Porsche Panamera en Rolls Royce en een Mercedes S en een Volvo.
 
Ik vertel er vaak bij dat we hebben uitgerekend dat 9 jaar Tesla rijden (eerste jaren zakelijk en dan privé) 700 euro goedkoper is dan dan 9 jaar een Ford Fiesta (privé) rijden. Dan heb ik meestal geen extra argumenten nodig.

Typemachine t.o.v. laserprinter klinkt nog niet heel modern, die is er al te lang. Misschien een telegram sturen ten opzichte van een what's-appje?
 
Ik zeg altijd: omdat het kan.
En daarna dat het (na aanschaf :redface:) de goedkoopste auto is die ik ooit heb gereden.

Ik zeg ook altijd eerst "Omdat het kan, YOLO!", en volg daarna eerst met 1 argument toegespitst op de vraagsteller, om hem/haar vervolgens te bedelven met alle andere redenen / argumenten die ik ken. Tegen die tijd zijn ze of overtuigd of weggelopen! :biggrin:
Maar alleen als degene die de vraag stelt mijn tijd en aandacht echt waard zijn, want anders zou het mij aan mijn achterste roesten wat een ander denkt, IK ben happy met MIJN keuze, "Haters gonna Hate, so shake it off!" :cool:
 
toen ik 12 was, deed ik (zoals misschien wel vele jongetjes) zelf auto's ontwerpen en uittekenen op papier. Ik had één megafantasie van welke auto (met allerlei snufjes) ik later ("als ik groot was") zelf zou ontwerpen en laten bouwen en toen ik de Tesla zag, moest ik vaststellen dat Elon Musk dat al voor mij gedaan had. Echt waar, toen ik de Tesla in het echt zag, had ik direct van "dat is 'em, zo had ik hem mij voor de geest toen ik 12 was "
 
Ik zeg ook altijd eerst "Omdat het kan, YOLO!", en volg daarna eerst met 1 argument toegespitst op de vraagsteller, om hem/haar vervolgens te bedelven met alle andere redenen / argumenten die ik ken. Tegen die tijd zijn ze of overtuigd of weggelopen! :biggrin:
Maar alleen als degene die de vraag stelt mijn tijd en aandacht echt waard zijn, want anders zou het mij aan mijn achterste roesten wat een ander denkt, IK ben happy met MIJN keuze, "Haters gonna Hate, so shake it off!" :cool:
You go girl! :biggrin: