Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wereldwijde afname superchargen

This site may earn commission on affiliate links.
Dag allen,

ik vroeg mij zojuist af: nu de hele wereld grotendeels stilstaat of stil heeft gestaan, wat zou dit Tesla schelen in de kosten van Superchargen. Stel dat al het superchargen voor de gebruikers gratis is (zoals bij mij nog het geval is), zou dit voor Tesla een druppel op een gloeiende plaat schelen of is dit een serieuze tijdelijke kostenbesparing?
Heeft iemand cijfers van het aantal kW dat wereldwijd normaliter per 24 uur gesupercharged wordt? Het lijkt mij wel interessant om te zien hoe veel minder dat nu het geval is.
 
Dacht dat er een live map is van hoeveel kW er bij de Superchargers verbruikt wordt, maar bij nader inzien was dat bij een Service Center (Eindhoven) op de schermen dus geen idee of die online te vinden is. Je kreeg daar per regio (continent) maar ook worlwide live data bij te zien. Neem aan dat die cijfers toch wel ergens online rond zouden moeten zwerven.
 
En bij tesla zal het gratis SuCen verwaarloosbaar zijn tov van betaald.

Vooral die verhouding betaald/onbetaald SuC zat eigenlijk achter mijn vraag. Voorheen konden natuurlijk alle Tesla's gratis SuCen, nu rijden er vooral nieuwe M3 rond. Die zullen uiteindelijk moeten gaan betalen voor SuC-gebruik maar zitten misschien nu nog binnen hun gratis SuC-tegoed?