Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaring met omzetten bestelling naar ander model?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb onlangs een bestelling geplaatst voor een nieuwe Highland Model 3 RWD. Na veel wikken en wegen bleek dit voor mij de juiste keuze. De vele verbeteringen ervaar ik als een plus met de kanttekening dat ik neutraal sta tegen de aanpassingen naar knoppen voor de richtingaanwijzers maar enigszins negatief sta tegenover het aangetaste onderstel. Ik vind het net wat te soft en mis het dynamischere onderstel van de pre-Highland.

Dat zaadje is in de laatste weken in m’n hoofd gaan groeien en inmiddels heb ik besloten om mijn bestelling om te zetten naar een Model Y Performance voorraadmodel.

Nu heb ik begrepen dat omzetten binnen dezelfde type, dus bijvoorbeeld Model 3 RWD naar LR mogelijk is zonder de bestelling te annuleren (klopt dat?). Maar in mijn geval zou het dus om een wijziging naar een Model Y gaan en daarmee ben ik de aanbetaling kwijt omdat de originele order geannuleerd moet worden. Klopt dit? Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Ik heb mijn bestelling door een medewerker(van het SeC Zwolle) laten annuleren en het geld teruggestort gekregen toen ik mijn voorraad MYP bestelde
Geen spijt van de MYP :)
Kreeg ook nog extra 500(bij het afrekenen)euro korting omdat ik mijzelf blijkbaar een referral heb gegeven omdat ik al een M3P heb. Ik vind de MYP een heerlijke en waanzinnige wagen. Veel groter en praktischer dan ik dacht en waanzinnig gezien het comfort en de prestaties(ook kwa verbruik).
 
Zit nu bij SeC Amsterdam en in eerste instantie werd aangegeven dat veranderen naar een ander model niet mogelijk is. De €500,- steekt Tesla dan in haar zak. Maar na vriendelijk aandringen of dit toch niet opgelost kon worden zou er bij uitzondering coulance worden gegeven door de €500,- aanbetaling op m’n nieuwe order te crediteren. Een nieuwe bestelling is dus wel nodig, alleen een trim upgrade (zelfde model) kan in dezelfde order. Maar blij dat ze me tegemoet komen.
 
  • Like
Reactions: Tuhhje and MLKRMR
Ik heb mijn bestelling door een medewerker(van het SeC Zwolle) laten annuleren en het geld teruggestort gekregen toen ik mijn voorraad MYP bestelde
Geen spijt van de MYP :)
Kreeg ook nog extra 500(bij het afrekenen)euro korting omdat ik mijzelf blijkbaar een referral heb gegeven omdat ik al een M3P heb. Ik vind de MYP een heerlijke en waanzinnige wagen. Veel groter en praktischer dan ik dacht en waanzinnig gezien het comfort en de prestaties(ook kwa verbruik).
Heb gelijk de knoop doorgehakt en mijn bestelling ook naar een MYP uit voorraad aangepast. In Midnight Cherry Red en ik kan hem volgende week vrijdag al ophalen! 🥳