Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zonder rijbewijs. Kentenhouder?

This site may earn commission on affiliate links.
Yessss vandaag de tesla besteld. Een witte met 19 inch banden. Auto is gekocht door mijn zoon op naam van zijn bedrijf. Nu heeft hij nog geen rijbewijs maar is daar mee bezig. Nu zijn we op onze tesla account bezig met het invullen. Nu staat er kentekenhouder bedrijf. Voor en achternaam van mijn zoon. Nu moeten we rijbewijs uploaden. Dat word dus die van mij. Kan ik dat gewoon doen of moet ik voor en achternaam van mij gebruiken? Hij is eigenaar van de auto maar ik kom er voorlopig in te rijden.
 
Morgen gewoon even bellen met Tesla verkoop afdeling, die weten dit het beste en/of kunnen misschien zelfs voor jullie regelen.
Zou geen probleem moeten zijn mits jouw zoon meegaat (met identificatie) tijdens ophalen van de auto.
 
Wat je doet is goed. Eigenaar is bedrijf (kentekens staan bij ons ook op de BV's). Rijbewijs is dat van jouw, jij haalt hem op (hij kan je zelfs machtigen, hoeft niet eens mee). Rijbewijs is zelfs niet nodig, kan ook op een trailer meegenomen worden (maar dat doe je natuurlijk niet,veel te leuk om te rijden).
 
Wat je doet is goed. Eigenaar is bedrijf (kentekens staan bij ons ook op de BV's). Rijbewijs is dat van jouw, jij haalt hem op (hij kan je zelfs machtigen, hoeft niet eens mee). Rijbewijs is zelfs niet nodig, kan ook op een trailer meegenomen worden (maar dat doe je natuurlijk niet,veel te leuk om te rijden).

Oké ik snap het maar er staat kentekeneigenaar bedrijf en dan moet je naam en achternaam invullen. Dan moet je rijbewijs uploaden. Maar vul ik daar mijn naam in of de naam van mijn zoon?
 
Heeft je zoon een BV of eenmanszaak (in feite is dat een prive persoon)? BV is makkelijk, jouw naam. Eenmanszaak lastiger dat is in feite je zoon prive de eigenaar en kentekenhouder, in dat geval zou ik Tesla even bellen.
 
Heeft je zoon een BV of eenmanszaak (in feite is dat een prive persoon)? BV is makkelijk, jouw naam. Eenmanszaak lastiger dat is in feite je zoon prive de eigenaar en kentekenhouder, in dat geval zou ik Tesla even bellen.

Hij heeft een BV. Dus ik kan dan gewoon mijn naam invullen en mijn rijbewijs uploaden maar de bv blijft eigenaar? Maar krijg ik het kentekenbewijs met mijn naam erop?
 
Tesla doet wel meer dingen die volgens de AVG niet mogen of in strijd is met EU wetgeving.
Maar goed, dit is niet zo spannend, ze hebben een EU systeem en dat dekt niet overal de lading even correct (rijbewijs hebben ze in NL helemaal niet nodig).

Gewoon indekken...... als je met een auto wegrijdt weten ze dat die verzekerd is met een chauffeur met geldig rijbewijs.
 
Hij heeft een BV. Dus ik kan dan gewoon mijn naam invullen en mijn rijbewijs uploaden maar de bv blijft eigenaar? Maar krijg ik het kentekenbewijs met mijn naam erop?
Als registratie op de BV moet hebben ze geen rijbewijs nodig. Maar dit is hun standaard vragenlijstje.
Volgens mij hebben ze dat bij registratie op een privé persoon ook niet? Eigenaar zijn van een auto en een auto besturen zijn twee heel verschillende dingen.

Legitimeren bij aankoop van een voertuig | RDW

upload_2019-10-3_7-22-39.png
 
Gewoon indekken...... als je met een auto wegrijdt weten ze dat die verzekerd is met een chauffeur met geldig rijbewijs.
Tegen de tijd dat jij met je auto weg rijdt is het hun auto niet meer. Dus waar zouden zij zich tegen in moeten dekken?

Tesla heeft mij overigens nooit gevraagd naar bewijs van verzekering. En waarom zouden ze ook? Even een goedbedoelde controlevraag of ik er wel aan gedacht heb is natuurlijk prima. Maar daar moet / mag het toch ook mee ophouden?