Beetje jammer dit. Een nogal negatief artikel over Tesla in de Volkskrant. De teneur: autoverkopen vallen tegen, de verkoop van accu's wordt geen succes en de koers staat onder druk. Helaas kun je niet direct reageren (wat soms wel kan bij online kranten). Dan hier maar een paar opmerkingen.
- De koers van Tesla is in 2 jaar tijd van minder dan 40 naar meer dan 200 dollar gestegen. Los daarvan gaan aandelenkoersen altijd op en neer zonder dat altijd even duidelijk is wat de oorzaak daarvan is. Dus dat de koers nu even wat terugloopt zegt niks.
- Losse accuverkoop zal in Europa geen succes worden? Tja, zou kunnen. Off-grid living is hier niet echt aan de orde. Los daarvan is accuverkoop (denk ik) meer een bijzaak dan hoofdzaak.
- Er worden meer Zoe's dan Tesla's verkocht. Dat zal wel; de Zoe zit in een heel groot middensegment, de Tesla in een heel klein bovensegment.
Er wordt verder niks gezegd over de strategie van Tesla, die wel degelijk succesvol zou kunnen zijn: beginnen met een kleine Roadster, daarna een premium luxe sedan en pas als je een aantal dingen onder de knie hebt en een merknaam/reputatie hebt opgebouwd en kunt opschalen ga je naar het middensegment (model iii).
Hier een linkje:
Thuisbatterij Tesla weinig kans van slagen in Europa | Economie | de Volkskrant
- De koers van Tesla is in 2 jaar tijd van minder dan 40 naar meer dan 200 dollar gestegen. Los daarvan gaan aandelenkoersen altijd op en neer zonder dat altijd even duidelijk is wat de oorzaak daarvan is. Dus dat de koers nu even wat terugloopt zegt niks.
- Losse accuverkoop zal in Europa geen succes worden? Tja, zou kunnen. Off-grid living is hier niet echt aan de orde. Los daarvan is accuverkoop (denk ik) meer een bijzaak dan hoofdzaak.
- Er worden meer Zoe's dan Tesla's verkocht. Dat zal wel; de Zoe zit in een heel groot middensegment, de Tesla in een heel klein bovensegment.
Er wordt verder niks gezegd over de strategie van Tesla, die wel degelijk succesvol zou kunnen zijn: beginnen met een kleine Roadster, daarna een premium luxe sedan en pas als je een aantal dingen onder de knie hebt en een merknaam/reputatie hebt opgebouwd en kunt opschalen ga je naar het middensegment (model iii).
Hier een linkje:
Thuisbatterij Tesla weinig kans van slagen in Europa | Economie | de Volkskrant