Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

13a 3-fase laden ipv 16a 3-fase (plotseling)

This site may earn commission on affiliate links.
Vanavond heb ik de auto even afgespoeld en daarna aan de lader gehangen.

Eerst gaf de auto een paar 'geen spanning op de kabel' fouten, maar na een paar keer random stekkers in/uit en het resetten van het laadstation en beide Tesla schermen, begon het laden dan toch.
Maar ineens maar op 13a 3-fase ipv de 16a 3-fase (welke ik handmatig op 15a heb gezet wegens instabiel laden).
Ik heb inmiddels alle mogelijke zaken gereset in willekeurige volgordes, maar de spanning komt niet verder dan 13a.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Laadstation kaduk? Lader in de Tesla?

Gisteren functioneerde alles nog... :scared:
 
Vanavond heb ik de auto even afgespoeld en daarna aan de lader gehangen.

Eerst gaf de auto een paar 'geen spanning op de kabel' fouten, maar na een paar keer random stekkers in/uit en het resetten van het laadstation en beide Tesla schermen, begon het laden dan toch.
Maar ineens maar op 13a 3-fase ipv de 16a 3-fase (welke ik handmatig op 15a heb gezet wegens instabiel laden).
Ik heb inmiddels alle mogelijke zaken gereset in willekeurige volgordes, maar de spanning komt niet verder dan 13a.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Laadstation kaduk? Lader in de Tesla?

Gisteren functioneerde alles nog... :scared:

Heb nog nooit boven 26A kunnen laden. Klinkt dus wel logisch dat je op 13A blijft hangen og ben ik iets mis?
Naar verluidt zijn de hardware (kabel die vervangen moet worden) and software fixes binnenkort beschikbaar
 
Joepie! Na bezoekje aan SC Amsterdam laden op 16A. Scheelt weer 5 à 6km laadsnelheid per uur :rolleyes: gebracht en weer keurig netjes om 23:00 weer thuis afgeleverd...

tesla w8.jpg


kennen jullie de Tesla (beta) Windows8 app al?