Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

21" Zilveren Turbine Velgen te koop

This site may earn commission on affiliate links.
Ik verkoop een set originele Tesla 21" Zilveren Turbine Velgen incl. originele banden + sensoren.
Deze werden mee aangekocht bij de aankoop van een showmodel Tesla Model S. Tesla mag nl. zijn wagens niet anders verkopen dan af fabriek en deze was voorzien van de 21" velgen.
Mij interesseert enkel het optimaalste verbruik. Ik heb dan ook meteen een set winterbanden laten plaatsen met de standaard 19" velgen en zou nu nog de 19" Aero met Michelin zomerbanden willen aankopen.


Hiervoor verkoop ik de hele set schadevrije 21" Turbine velgen incl. de originele Continental zomerbanden + sensoren aan 3000€ excl.btw (met factuur mogelijk). Ze hebben 7000km gereden (testritten bij Tesla Center Aartselaar) en zijn slechts 3 maanden oud.
Verzending gratis naar de Benelux.

2015-04-02 17.30.30.jpg
2015-04-02 17.30.16.jpg


Iemand geïntere
sseerd ?
 
Bij mijn demo auto zitten ook 21" velgen, dat standaard is bij een P+. Net als Wannes heb ik bij aflevering er 19" winter op laten leggen. Over twee weken worden ze gemonteerd en ik ben heel benieuwd hoeveel lawaai en verbruik dit gaat geven. Het is wél mooi, maar als het me tegen gaat vallen dan gaan ze de verkoop in. Scheelt me dan ook twee keer per uitlijnen wat mij ook zorgen geeft daar ik vorig jaar heel veel problemen heb gehad met het recht blijven rijden..
 
Bij mijn demo auto zitten ook 21" velgen, dat standaard is bij een P+. Net als Wannes heb ik bij aflevering er 19" winter op laten leggen. Over twee weken worden ze gemonteerd en ik ben heel benieuwd hoeveel lawaai en verbruik dit gaat geven. Het is wél mooi, maar als het me tegen gaat vallen dan gaan ze de verkoop in. Scheelt me dan ook twee keer per uitlijnen wat mij ook zorgen geeft daar ik vorig jaar heel veel problemen heb gehad met het recht blijven rijden..

Ik waardeer je eerlijkheid, maar indien je ze uiteindelijk dus zou verkopen dan heb ik toch ergens het gevoel dat: "ik doe ze weg omdat ze een teringherrie maken" niet het beste argument gaat zijn om iemand over de streep te trekken....:wink:
 
Wat voor de een lawaai is klinkt voor de ander als muziek. We gaan er eerst maar eens een tijdje mee rijden ;-)

OK, Je hebt me overtuigd dat als je ze toch wil verkopen, je mij in ieder geval even moet pm'n of ik ook even wil luisteren :biggrin:



P.s. (off topic): Zo zien we maar dat een discussie op het forum ook positief en opbouwend kan verlopen....
 
Het vervelende van de bandenwissel bij de P+ is dat er steeds een uitlijning gedaan moet worden. Los van 1,2 uur extra kosten (twee keer per jaar) heb ik de vrees van een scheef lopende auto. Bij de aankoop heb ik de 21" meteen laten wisselen voor 19" winterbanden, gevolg hiervan was 3 keer uitlijnen en ruim drie weken de auto bij SeC Duiven om te zoeken wat er an de hand was. Goed uitlijnen dus.

Dilemma dus, want 21" is wel héél mooi. En naar ik begrepen heb worden turbinevelgen op 265 zeldzamer ;-)
 
Voor diegenen die 2dehands velgen met gemonteerde banden kopen even herinneren dat Tesla eind 2014 is overgestapt naar een ander type TPMS sensoren. Het is dus mogelijk dat je deze moet vervangen. Geen probleem maar wel goed om in gedachte te houden als de wagen niet blij is met de sensoren.
 
Het vervelende van de bandenwissel bij de P+ is dat er steeds een uitlijning gedaan moet worden. Los van 1,2 uur extra kosten (twee keer per jaar) heb ik de vrees van een scheef lopende auto. Bij de aankoop heb ik de 21" meteen laten wisselen voor 19" winterbanden, gevolg hiervan was 3 keer uitlijnen en ruim drie weken de auto bij SeC Duiven om te zoeken wat er an de hand was. Goed uitlijnen dus.
Er is geen reden om bij elke banden- of wielenwissel een auto opnieuw uit te lijnen. Ook niet een Model S P+. De afstelwaarden zijn onfhankelijk van de gemonteerde wielen/banden.
Je hebt pech gehad met het (minder deskundig?) uitlijnen bij aanschaf, maar dat betekent niet dat je bij elke banden- of wielenwissel door dezelfde hel moet gaan. Zeker niet met de onnodig drievoudige financiele pijn voor het uitlijnen door het SeC, ook nog.
(Naar mijn ervaring rekent een SeC drie keer zoveel voor dezelfde klus als de experts, en klaart 'm gemiddeld ook maar eens per drie keer correct. Dus eigenlijk negen keer zo vervelend.)
 
Er is geen reden om bij elke banden- of wielenwissel een auto opnieuw uit te lijnen. Ook niet een Model S P+. De afstelwaarden zijn onfhankelijk van de gemonteerde wielen/banden.

Bedankt voor de verduidelijking, Paul. Ik dacht dat ook maar begon te twijfelen. Toen ik in het SeC vertelde dat ik reeds mijn eigen winterset heb, hebben ze ook enkel over het opnieuw inlezen van de TPMS sensoren gesproken en niet gezegd dat uitlijnen ook nodig zou zijn.
 
Er is geen reden om bij elke banden- of wielenwissel een auto opnieuw uit te lijnen. Ook niet een Model S P+. De afstelwaarden zijn onfhankelijk van de gemonteerde wielen/banden.
Je hebt pech gehad met het (minder deskundig?) uitlijnen bij aanschaf, maar dat betekent niet dat je bij elke banden- of wielenwissel door dezelfde hel moet gaan. Zeker niet met de onnodig drievoudige financiele pijn voor het uitlijnen door het SeC, ook nog.
(Naar mijn ervaring rekent een SeC drie keer zoveel voor dezelfde klus als de experts, en klaart 'm gemiddeld ook maar eens per drie keer correct. Dus eigenlijk negen keer zo vervelend.)
Dank voor de toelichting Paul, ik hou het adres van Tiel in mijn achterhoofd., mede ook gezien de volle agenda van Duiven.