Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y aftermarket velgen

This site may earn commission on affiliate links.
ik heb een 20 '' met 255/45R20 gemonteerd, iets dikkere band, werkt uitstekend. Véél meer comfort, maar heeft wel de looks van 20'' Je snelheidsmeter wijkt ietwat af, maar valt volgens de calculaties binnen de marges. 100km/h rijden is in werkelijke snelheid 101km/h, is voor mij acceptabel. Die Pirelli Elect heb ik ook, zijn toppers!
Hier zit ik dus ook aan te denken voor op de MYP. Uberturbine 20 inch met 255/45R20 ipv de gestelde 255/40R20. Banden worden de Hankook ION winter of sottozero 3. Heb je misschien een foto? En rijd het echt (veel) comfortabeler?
 
Fijn dat Pirelli een T1 winterband maakt, alleen is die veel smaller dan de Hankook zomerband.
Ziet er niet uit op de standaard 19" 9j Gemini's, en de velg steekt uit.
Geen aanrader dus!


IMG_6354.jpg
 
Als winterset heb ik deze 20 inch van Mille Miglia eronder (MYP).
Deze set vind ik veel comfortabeler dan de zomerset.
In de zomer de standaard Uberturbines.
Ik ben dan ook aan het kijken naar een mooie set 20 inch voor de zomer (de standaard opties van Tesla vind ik minder mooi)
IMG_1546.jpeg
IMG_1546.jpeg

Ideeen zijn welkom😊
 
Als winterset heb ik deze 20 inch van Mille Miglia eronder (MYP).
Deze set vind ik veel comfortabeler dan de zomerset.
In de zomer de standaard Uberturbines.
Ik ben dan ook aan het kijken naar een mooie set 20 inch voor de zomer (de standaard opties van Tesla vind ik minder mooi)View attachment 999904View attachment 999904
Ideeen zijn welkom😊
Lijkt mij een mooie set. Heb je nog een foto van de gehele zijkant? Ben beniuewd hoe dit staat. Ik zoek voor mijn MYP ook nog een goede set met meer comfort en range in de winter
 
  • Like
Reactions: FAarts
Ik heb de Monaco GP6 20 inch velgen ((x20 5x114 ET 40) onder mijn MYP op winterbanden. Ben zelf heel tevreden over de looks, iets minder over de Tristar winterbanden, die blijven in lichte onbalans ondanks pogingen van bandenboer. Wel heel comfortabel ten opzichte van 21 inch standaard performance set.
 

Attachments

  • IMG_2263.JPEG
    IMG_2263.JPEG
    856.3 KB · Views: 26
  • IMG_2264.JPEG
    IMG_2264.JPEG
    564.2 KB · Views: 20
Dat zal wel zijn, maar voor winterwielen is het geen verstandige keuze. Winterbanden hebben lamellen die beter presteren naar mate de band meer kan vervormen.
Ik pretendeer geen verstand te hebben van banden.
Maar is het niet zo dat als dit het argument zou zijn, dat elke winterband bij voorkeur een zo klein mogelijke diameter zou moeten hebben om deze vervorming maximaal te laten zijn en dus iedereen rond zou moeten rijden met 14 inch wielen??
 
Ik pretendeer geen verstand te hebben van banden.
Maar is het niet zo dat als dit het argument zou zijn, dat elke winterband bij voorkeur een zo klein mogelijke diameter zou moeten hebben om deze vervorming maximaal te laten zijn en dus iedereen rond zou moeten rijden met 14 inch wielen??

En dus iedereen met schijven die te groot zijn daarvoor ook schijven te laten wisselen? ;)

Er zijn simpelweg meer afwegingen. De belangrijkste is misschien nog wel: de wens van de klant. Klanten willen graag grote diameters velgen. Nergens voor nodig en maakt het onafgeveerde gewicht nodeloos hoog. Maar toch had ik 21 inch onder de Model Y af fabriek... Dat is toch weer een volle inch groter als ik onder de RS6 had (die standaard op 19" werd geleverd).

Hetzelfde met de breedte van banden. Achter op de Model Y ligt 275 breed. Dat is echt enorm fors. En het gekke is: met winterwielen hanteert Tesla dezelfde maat. Je moet voor de aardigheid eens kijken wat voor breedte er op een WRC rally auto ligt die over de sneeuw moet. Nipt breder dan wat er op een 2CV ligt...

Hoe dan ook: ik heb voor de winterwielen gekozen voor de kleinste maat die standaard wordt geleverd op de Y. Dus 255/45/19 rondom.
 
  • Like
Reactions: FAarts
Heeft het ook te maken wat er onder mag? Stel je krijgt een ongeval kan het dan zijn dat bepaalde maten wettelijk niet zouden mogen en dat de verzekering zich terug trekt? Mag 19" op een Model Y performance?
In Nederland mag dat.

Er zijn landen waar dat anders is (Duitsland bv). Maar zodra de auto voldoet aan de regelgeving van het land van registratie, is er geen probleem.