Ik hoop dat de wetgever al in gesprek is met leveranciers van (semi) FSD voertuigen. Ik denk dat door aanpassingen aan de verkeersregels, borden en belijning het rijden voor zowel mensen als FSD voertuigen een stuk veiliger kan. De meeste voorstellen (zie onderstaand) maken het ook voor mensen eenvoudiger en gezien de laatste testen van de ANWB over onze kennis van de verkeersborden is dat geen luxe!
Als eerste: ik denk dat een constante 100 km/uur op de snelweg veiliger, zuiniger en eenvoudiger is dan binnen twee kilometer vier verschillende snelheden van 80 tot 130 te hebben. Ruim de borden eens goed op, kan best.
Ten tweede: maximum snelheid. Waarschijnlijk maak ik mij hier niet populair mee, maar het optrekken naar 130 heeft voor veel extra complexiteit gezorgd. Niet alleen een extra limiet (na de standaard 30 / 50 /80 / 100 / 120), maar ook het feit dat met onderborden overal weer uitzonderingen (oa qua tijdstip) zijn aangegeven. Dat is een behoorliijk dingetje voor FSD.
Drie: belijning. Heel simpel, vanuit de wegwerkzaamheden meer aandacht voor aanbrengen en vooral van opruimen van tijdelijke / afwijkende belijning.
Ik zou zeggen: vul maar aan......
Als eerste: ik denk dat een constante 100 km/uur op de snelweg veiliger, zuiniger en eenvoudiger is dan binnen twee kilometer vier verschillende snelheden van 80 tot 130 te hebben. Ruim de borden eens goed op, kan best.
Ten tweede: maximum snelheid. Waarschijnlijk maak ik mij hier niet populair mee, maar het optrekken naar 130 heeft voor veel extra complexiteit gezorgd. Niet alleen een extra limiet (na de standaard 30 / 50 /80 / 100 / 120), maar ook het feit dat met onderborden overal weer uitzonderingen (oa qua tijdstip) zijn aangegeven. Dat is een behoorliijk dingetje voor FSD.
Drie: belijning. Heel simpel, vanuit de wegwerkzaamheden meer aandacht voor aanbrengen en vooral van opruimen van tijdelijke / afwijkende belijning.
Ik zou zeggen: vul maar aan......