Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 03/2019. Geluiden voorkant auto

This site may earn commission on affiliate links.
Hi allen,

Ik heb sinds maart 2019 een Model 3. Hiervoor zijn de draagarmen voor al eens vervangen. Ik heb nu echter last van de volgende geluiden:

1. Als ik naar rechts stuur en een verhoogde uitrit af rij, hoor ik een ‘bonk’ vanuit de linker wielkast. Dit geluid hoor ik ook als ik een scherpe bocht naar rechts maak over klinkers rond 20-30km uur (niet op snelweg/gladde weg), of achteruit inparkeer terwijl ik naar rechts stuur. Initieel dacht ik wellicht het verspringen van het wiel, of de vering die ‘uit klapt’. Echter heb ik er nul verstand van.

2. De laatste tijd hoor ik, bij ‘het starten van achteruit’ rijden en dan corrigerend sturen (dus, de eerste 1-2 meter) een krakend geluid vanuit voorkant auto. Dit gebeurt enkel bij achteruit rijden, enkel de eerste paar meter, en alleen als ik stuur.


Vraag: komen deze geluiden bekend voor, en zo ja: wat was de oplossing?

Ik heb een afspraak staan bij Tesla, echter zijn diagnose kosten 130 euro. Als het de draagarmen zijn laat ik die liever meteen vervangen aangezien dat flink in de kosten scheelt.

Alvast dank!
 
Ik heb winterbanden onder de auto liggen. Ik weet niet meer of dit geluid ook hoorbaar is met mijn zomerbanden, dus goed punt.

Enkel de bovenste draagarmen zijn vervangen, onderste niet.
Met winterbanden heb je dat niet. Enkel met zomerbanden.
Als ik eind oktober, begin november de klop hoor, weet ik dat ik mijn winterbanden moet opleggen.
 
  • Like
Reactions: Guido101
Zijn de bovenste en de onderste draagarmen vervangen?
Ik heb hetzelfde voor en na het vervangen van de bovenste is het nu de beurt aan de onderste.

Ik heb winterbanden onder de auto liggen. Ik weet niet meer of dit geluid ook hoorbaar is met mijn zomerbanden, dus goed punt.

Enkel de bovenste draagarmen zijn vervangen, onderste niet.

Ik heb dit gekraak ook en bij mij zijn toen de onderste draagarmen vervangen. Zou de oplossing zijn, maar het gekraak is er nog steeds. Merkte het al meteen bij het wegrijden bij het service center. Ik laat het erbij zitten, lever de auto het einde van de maand in. Maar wel zonde als je hier geld aan besteed en het de oplossing niet is….
 
  • Like
Reactions: Guido101 and Sahino
Punt 1 en 2 heb ik ook met mijn m3 april 2019. Echt precies hetzelfde.
Boven onder draagarmen zijn vervangen en ik rij op all-season banden.

Ik kreeg bij de laatste keer draagarmen vervangen en de zoveelste keer opnieuw uitlijnen bij Tesla een belletje van de leasemaatschappij dat de auto in de afgelopen maanden wel heel vaak voor hetzelfde euvel binnen is geweest.
We hebben het daarbij gelaten, de M3 loopt over 2 maanden uit de lease.

Kijkend naar veel andere Tesla bezitters met (iets) latere bouwjaren lijkt het erop dat er soms een pruts modelletje tussen dit met issues. Ken beuren 😊
 
  • Like
Reactions: Guido101
Punt 1 en 2 heb ik ook met mijn m3 april 2019. Echt precies hetzelfde.
Boven onder draagarmen zijn vervangen en ik rij op all-season banden.

Ik kreeg bij de laatste keer draagarmen vervangen en de zoveelste keer opnieuw uitlijnen bij Tesla een belletje van de leasemaatschappij dat de auto in de afgelopen maanden wel heel vaak voor hetzelfde euvel binnen is geweest.
We hebben het daarbij gelaten, de M3 loopt over 2 maanden uit de lease.

Kijkend naar veel andere Tesla bezitters met (iets) latere bouwjaren lijkt het erop dat er soms een pruts modelletje tussen dit met issues. Ken beuren 😊
Dank! Heeft het vervangen van de draagarmen dit euvel (tijdelijk) verholpen?